تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/09 - 02:33
کد خبر: 489398

مترو پرند فردا افتتاح می شود

مترو پرند فردا افتتاح می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: علت عدم تکمیل برخی از ایستگاه ها این است که پروژه از یک بازه ای به بعد یعنی از سال ۹۶ که فرودگاه امام(ره) افتتاح می‌شود، به دلیل عدم تخصیص بودجه کاملاً پروژه دچار تعطیلی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امشب چهارشنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در برنامه تهران بیست گفت: مطالعات مترو پرند قریب به ۱۸ سال قبل انجام شده و عملاً از سال ۱۳۹۰ ساخت آن شروع شده است اما روند پروژه به سمتی می‌رود که متاسفانه در سالیانی، دچار رکود و پروژه کاملا تعطیل می‌شود. 

هرمزی ادامه داد: این تعطیلی، تاثیر خود را در تمام اجزای پروژه می‌گذارد و به عنوان مثال ما به اجبار ایستگاه واوان را به طور کلی از فرایند سرویس دهی خارج می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: علت عدم تکمیل برخی از ایستگاه ها این است که پروژه از یک بازه ای به بعد یعنی از سال ۹۶ که فرودگاه امام(ره) افتتاح می‌شود،  به دلیل عدم تخصیص بودجه کاملاً پروژه دچار تعطیلی می‌شود.

وی عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و دولت جدید، سنگ بنای جدیدی گذاشته شد و واقعیت آن این است که با حضور رئیس محترم جمهور محترم در شهر پرند، منابع پایداری را برای پروژه تزریق کردیم و مشخصاً باعث شد بعد از قریب ۱۸ سال، امروز این اتفاق خوب رقم بخورد.

هرمزی گفت: ما برنامه های خوبی برای خط یک داریم از جمله ایستگاهی به نام بازارک که به خط یک اضافه می‌شود و حتی ایستگاهی که قرار است در شهر رباط کریم احداث شود تا این شهر هم به این خط متصل شود همچنین در طول یک سال سکوی ایستگاه واوان را احداث کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با شیبی که در تامین منابع داریم امیدوار هستیم که برای سال آینده ایستگاه واوان و تمامی ایستگاه های تکمیلی‌ را به خط مترو تهران متصل کنیم.

وی گفت:در پروژه مترو پرند و حتی در کل شبکه مترو تهران متاسفانه با کمبود فزاینده ناوگان روبرو هستیم امروز متوسط سر فاصله حرکت قطارها در برخی از خطوط ۷ دقیقه است و در برخی از خطوط متاسفانه ۱۵ دقیقه مردم را در سکو نگه می‌داریم و این میراثی است که به این دوره مدیریت شهری به ارث رسیده است چرا که ما نوسازی ناوگان را در دوره های قبل انجام ندادیم.

هرمزی ادامه داد: اما امروز تقریباً به ۱۵۰۰ واگن نیاز داریم تا بتوانیم سر فاصله را بر اساس زیرساختی که آماده کردیم زیر ۳ دقیقه برسانیم و بتوانیم بهتر به مردم خدمت کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به واگن های ملی افزود: برنامه ویژه‌ای داریم و فردا افتتاح مترو پرند را با واگن ملی انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: این واگن ها به عنوان واگن ملی نام گذاری شده و مجوز سیر ایمنی آن اخذ شده است و در دو سال اخیر پلتفرم‌های واگن ملی را با همکاری شرکت داخلی انجام دادیم. 

هرمزی تصریح کرد: با افتتاح مترو پرند، شبکه خطوط ریلی ما ۳۰۳ کیلومتر خواهد شد و تعداد ایستگاه‌های ما به ۱۵۵ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به خبر خوشی برای مردم گفت: در هفته اول بهره‌برداری از مترو پرند به صورت رایگان پذیرای مردم شریف خواهیم بود. 

وی در پاسخ بر سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی مترو به پردیس ‌می‌رسد، گفت: تکلیف شرکت مترو شهر تهران، احداث و راه اندازی و تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی مصوب شده در شورای عالی ترافیک کشور است و آنجایی که تکلیف را بر اساس بودجه مشخص می‌کند مانند همین شهر پرند یا هشتگرد که دولت دستور میدهد که به مترو تهران واگذار بشود ما انجام می‌دهیم. 

هرمزی ادامه داد: شهر پردیس تا امروز مصوبه ای در خصوص مترو ندارد و در حال انجام مطالعات آن است اگر مطالعات آن انجام شود و تصمیمات لازم در این شهر انجام بشود ممکن است به مترو تهران واگذار شود که ما آمادگی انجام آن را داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top