تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/12 - 11:48
کد خبر: 489711

رمزگشایی از استعفای درستکار

رمزگشایی از استعفای درستکار

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در حالی استعفای خود را به فدراسیون تقدیم کرد که هنوز علت این تغییر در فاصله کمتر از هشت ماه تا بازی‌های المپیک اعلام نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شب گذشته جامعه کشتی شاهد یک خبر غیر منتظره از سوی فدراسیون بودند خبری که حکایت از تغییر و تحول در کادر فنی این تیم می‌داد؛ پژمان درستکار استعفا داد و محسن کاوه جایگزین وی شد؛ خبری که آنچنان ناگهانی بود که باورش حتی برای نزدیک‌ترین افراد به درستکار سخت بود و حتی برخی این استعفا را مصلحتی و یک نوع برکناری محترمانه قلمداد می‌کردند.

برخی دیگر نیز باور داشتند که برکناری وی زمانی کلید خورد که محسن کاوه از سوی علیرضا دبیر به عنوان ناظر ویژه فدراسیون بر تیم ملی کشتی آزاد انتخاب شد. پس از انتصاب کاوه به عنوان ناظر ویژه رئیس فدراسیون در تیم ملی کشتی آزاد، در گزارشی با عنوان ابقای درستکار با پیشروی کاوه تا یک‌قدمی نیمکت پژمان؟! به تغییرات احتمالی در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پرداختیم. در این گزارش احتمالات زیادی مورد بررسی قرار گرفته و حتی در آن نیز به جراحی درستکار نیز اشاره شده است. جراحی که می‌تواند یکی از دلایل استعفا یا برکناری محترمانه سرمربی تیم ملی باشد.

درستکار چند روز پیش از جراحی در نشست خبری خود با اهالی رسانه اعلام کرد: تغییرات حق دبیر است و جایگاه او هم در کادر فنی موروثی نیست.

در این گزارش تاکید شد که در صورت ناگزیر بودن فدراسیون برای انجام این تغییرات، محسن کاوه محتمل‌ترین گزینه است.

استعفای درستکار همچنین علامت سوال‌های زیادی دارد که برای پاسخ به آن نیاز به زمان است اما پشت این علامت سوال‌ها احتمالاتی وجود دارد که روند استعفای سرمربی تیم ملی کشتی آزاد را تسریع کرده است. درستکار از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ سکان هدایت تیم را بر عهده گرفت و در این ۴۰ ماه ۶ مدال طلا، هشت نقره و ۴ مدال برنز را در آوردگاه‌های جهانی برای ایران کسب کرد. همچنین درستکار موفق به کسب ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سوم تیمی برای ایران شد.

همچنین حسن یزدانی با هدایت درستکار تنها پیروزی خود را در برابر تیلور، در مسابقات جهانی اسلو ثبت کرد.

البته یزدانی در ۲ رقابت جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بلگراد نتیجه را به تیلور واگذار کرد و حتی در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد برابر جادوگر آمریکایی ضربه فنی شد، باختی که نتایج تیمی و انفرادی آزادکاران را تحت تاثیر قرار داد و سیل انتقادات را به سوی درستکار روانه کرد. انتقاداتی که در پاره‌ای از مواقع به سمت سرمربی و در شرایطی نیز به دستیارانی وی برمی‌گشت. انتقاد از دستیاران درستکار موجب شد تا وی تصمیم بگیرد که ۲ دستیار خود را تغییر دهد اقدامی که قرار بود پس از مسابقات قهرمانی کشور انجام شود و درستکار نیز در گفت‌وگو با ایرنا آن را تایید کرد.

خیز درستکار برای تغییر در کادر فنی بی‌تردید در استعفای وی بی‌تاثیر نبوده است. یکی از مهمترین احتمالات در خصوص این تغییرات مخالفت فدراسیون با گزینه‌های پیشنهادی درستکار یا تحمیل یک گزینه خاص به سرمربی تیم ملی بوده است. اینکه پژمان چه گزینه‌ای برای جانشینی دستیاران خود در نظر گرفته بود و فدراسیون چه واکنشی به تصمیم وی داشته معمایی است که می‌تواند از استعفای ناگهانی درستکار رمزگشایی کند.

این استعفا درحالی جامعه کشتی را غافل‌گیر کرد که شنیده می‌شود درستکار که برنامه‌هایش برای المپیک را هم مشخص کرده بود، برای کوچ کردن تیم در المپیک پاریس قصد گرفتن برخی امتیازات را از علیرضا دبیر داشته و شاید مطرح کردن همین خواسته‌ها عاملی شد تا وقتی با مخالفت یا احتمالا مقاومت رئیس فدراسیون مواجه شد، تصمیم به استعفا بگیرد. استعفایی که البته دبیر هم برای پذیرش آن معطل نکرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top