تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/13 - 10:48
کد خبر: 489831

اعتبار مدرک دانشگاه‌های قبرس +معرفی بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌ها

اعتبار مدرک دانشگاه‌های قبرس +معرفی بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های قبرس شمالی بهترین گزینه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی محسوب می‌شوند.در این مقاله درباره اعتبار مدارک دانشگاهی قبرس شمالی صحبت می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعتبار مدرک دانشگاه های قبرس چیزی کم از کشورهای اروپایی و به‌خصوص ترکیه ندارد. اغلب دانشگاه‌های این کشور در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند. دانشگاه‌ بین‌المللی قبرس، دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک معروف‌ترین مراکز دانشگاهی قبرس شمالی هستند. با تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانید در قبرس یا حتی کشورهای اروپایی مشغول به کار شوید. همچنین امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا را نیز خواهید داشت. در این مقاله درباره اعتبار مدارک دانشگاهی قبرس شمالی صحبت می‌کنیم.

وضعیت اعتبار مدرک دانشگاه های قبرس

دانشگاه‌های قبرس شمالی بهترین گزینه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی محسوب می‌شوند. هزینه تحصیل در قبرس شمالی حدود 30 درصد پایین‌تر از ترکیه و دیگر کشورهای اروپایی خواهد بود. مدرک دانشگاه‌های قبرس در اغلب کشورهای اروپایی و امریکایی دارای اعتبار است. پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های این کشور، می‌توانید به سراغ بازار کار بروید یا اینکه ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان را انتخاب کنید.

فهرست بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. این جدول از سایت قبرس 118 استخراج شده است:

دانشگاه

رنک بین‌المللی

آدرس سایت دانشگاه

دانشگاه مدیترانه شرقی

1308

emu.edu.tr/en

دانشگاه خاور نزدیک

1457

neu.edu.tr

دانشگاه بین‌المللی قبرس

2771

Ciu.edu.tr

دانشگاه اروپایی لفکه

3970

Eul.edu.tr

دانشگاه گیرنه

4544

kyrenia.edu.tr

دانشگاه امریکایی گیرنه

6238

Gau.edu.tr

دانشگاه بین‌المللی نهایی

11154

Final.edu.tr

دانشگاه غرب قبرس

16443

Cwu.edu.tr

دانشگاه مدیترانه کارپاسیا

17867

Akun.edu.tr

دانشگاه رئوف دنکتاش

18160

Rdu.edu.tr

دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس

18464

Kstu.edu.tr

دانشگاه امریکایی قبرس

18801

Auc.edu.tr

دانشگاه آداکنت قبرس

21723

adakent.edu.tr

اغلب دانشگاه‌های قبرس شمالی، شرایط خوبی برای پذیرش دانشجویان خارجی دارند. دانشگاه‌های بین‌المللی قبرس، مدیترانه شرقی و خاور نزدیک مهم‌ترین مراکز دانشگاهی این کشور هستند که دانشجویان ایرانی می‌توانند برای تحصیل روی آن‌ها حساب کنند. ارائه بورسیه‌های تخفیفی، خوابگاه‌های دانشجویی با کیفیت، اعتبار بالای مدارک تحصیلی، امکان پرداخت اقساطی شهریه دانشگاه و پایین بودن هزینه‌های تحصیل از مزیت‌های مهاجرت دانشجویی به قبرس شمالی محسوب می‌شوند.

آشنایی با بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی| معرفی 3 دانشگاه برتر

در جدول بالا فهرستی از بهترین دانشگاه‌های قبرس را ارائه کردیم. در ادامه به بررسی وضعیت 3 دانشگاه برتر قبرس می‌پردازیم.

یک: دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

اگر نگران اعتبار مدرک دانشگاه های قبرس هستید، بهتر است دانشگاه مدیترانه شرقی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. مدرک این دانشگاه اعتبار بالایی در کشورهای اروپایی و امریکایی دارد. بر اساس جدیدترین داده‌ها در سال 2023، این دانشگاه جزء 500 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود. مدرک دانشگاه EMU تاییدیه وزارت بهداشت و علوم ایران را نیز دارد که یک مزیت مهم برای دانشجویان ایرانی است.

تاسیس دانشگاه EMU به سال 1979 میلادی برمی‌گردد. این دانشگاه کار خود را با راه‌اندازی رشته‌های فنی عمران، برق و مکانیک شروع کرد؛ اما خیلی زود رشته‌های دانشگاهی دیگری مثل رشته‌های علوم انسانی و تجربی هم به این دانشگاه اضافه شدند. در حال حاضر رشته‌های پزشکی بیشترین طرف‌دار را در دانشگاه مدیترانه شرقی دارند.

برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه EMU باید هر ترم 8382 دلار پرداخت کنید. هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی هم 7596 دلار خواهد بود.

دو: دانشگاه بین‌المللی قبرس

دانشگاه بین‌المللی قبرس در سایت قبرس 118 به این شکل معرفی شده است:

«دانشگاه بین‌المللی قبرس، یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی به‌حساب می‌آید. این دانشگاه نام خود را از موقعیت قبرس الهام ‌برداری کرده است. باوجود اینکه جزیره قبرس، یک سرزمین کوچک بوده، اما به ‌دلیل موقعیت جغرافیایی راهبردی، همیشه مستعد موفقیت‌های بین‌المللی بوده است. دانشگاه بین‌المللی قبرس هم همین هدف را دنبال می‌کند.

این دانشگاه در سال 1997 تاسیس شده است. هدف سازنده آن بیشتر اطمینان از توانایی‌های فارغ‌التحصیلان بوده؛ او می‌خواست فارغ‌التحصیلان این دانشگاه پژوهش‌محور و چالش‌پذیر باشند. همچنین در دنیای تجارت و حرفه خود حرفی برای گفتن داشته باشند. به همین خاطر دانشگاه بین‌المللی قبرس با بیش از 22000 دانشجو، بیشتر بر مهارت‌ دانشجویان اصرار دارد تا گذراندن دروس تئوری!»

رشته‌های مرتبط با حوزه پزشکی و فنی مهم‌ترین زمینه‌های تحصیلی این دانشگاه هستند. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه باید 6654 و 5499 یورو در سال هزینه کنید.

سه: دانشگاه خاور نزدیک

وقتی از اعتبار مدرک دانشگاه های قبرس صحبت می‌کنیم، نمی‌توان از دانشگاه خاور نزدیک صحبتی به میان نیاورد. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر قبرس شمالی است که بیش از 26 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 1988 میلادی برمی‌گردد.

یکی از معتبرترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، رشته دندانپزشکی است. کلینیک دندانپزشکی دانشگاه خاور نزدیک اعتبار بالایی در منطقه دارد. به همین خاطر بسیاری از دانشجویان دندانپزشکی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. دوره دندانپزشکی در دانشگاه خاور نزدیک، 5 ساله بوده و به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته نیز در نهایت مدرک «کارشناسی ارشد دندانپزشکی» (Master’s Degree in Dentistry) دریافت می‌کنند.

بهترین رشته‌های دانشگاهی برای تحصیل در قبرس شمالی

تا اینجا از اعتبار مدرک دانشگاه های قبرس صحبت کردیم؛ اما اعتبار این مدارک زمانی مشخص می‌شود که بخواهید وارد بازار کار شوید یا اینکه برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های برتر دنیا بروید. رشته‌های دانشگاهی مختلف بازار کارهای مختلفی هم دارند. پس انتخاب رشته مناسب نیز در افزایش اعتبار مدرک اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

بهترین رشته‌های تحصیلی در قبرس شمالی، رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری هستند. البته رشته‌های فنی و مهندسی هم در این کشور طرف‌داران بسیاری دارند.

دانشجویان این رشته‌ها پس از فراغت از تحصیل می‌توانند در همان قبرس کار ایده‌آلی پیدا کنند. البته اگر دنبال کار در دیگر کشورهای اروپایی هم باشند، می‌توانند به‌واسطه مدارک کسب‌شده، مجوز کار در این کشورها را کسب نمایند. البته برخی از کشورها ممکن است قوانین مشخصی برای ارائه مجوز کار داشته باشند.

هزینه‌های تحصیل در قبرس شمالی

علاوه بر بحث اعتبار مدارک دانشگاهی، بحث هزینه هم برای دانشجویان ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد. اغلب دانشجویان مهاجر ترجیح می‌دهند از بورسیه‌های کامل یا تخفیفی استفاده کنند. پذیرش ساده، پایین بودن هزینه‌های زندگی، اقتصاد پایدار و بازار کار خوب از دیگر مزیت‌هایی است که دانشجویان قبل از مهاجرت در نظر می‌گیرند.

بر اساس این پیش‌نیازها، قبرس شمالی مقصد ایده‌آلی برای دانشجویان ایرانی است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور 30 تا 40 درصد پایین‌تر از کشورهای اروپایی خواهد بود. شهریه دانشگاه‌ها حتی نسبت به ترکیه هم پایین‌تر است.

دانشگاه‌های قبرس شمالی بورسیه‌های تحصیلی متنوعی هم برای دانشجویان بین‌المللی دارند. این بورسیه‌ها اغلب به‌صورت درصدی اعمال می‌شوند. دانشجویان خارجی بر اساس سوابق تحصیلی می‌توانند از تخفیف‌های 30 تا 70 درصدی بهره‌مند شوند.

نکته دیگر اینکه هزینه‌های زندگی دانشجویی هم در قبرس شمالی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است. بیشترین هزینه‌ دانشجویان مربوط به بحث مسکن و تغذیه می‌شود. دانشجویان برای تامین محل سکونت می‌توانند به سراغ خوابگاه‌های دولتی و خصوصی بروند. هزینه این خوابگاه‌ها برای هر سال بین 2200 تا 5580 دلار متغیر است.

سخن آخر

دانشگاه‌های قبرس شمالی وضعیت خوبی در منطقه دارند و جزء برترین دانشگاه‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند. اعتبار مدرک دانشگاه های قبرس بسیار بالاست؛ در حالی که هزینه تحصیل در قبرس نسبت به ترکیه و دیگر کشورهای اروپایی حدود 30 تا 40 درصد کمتر خواهد بود. به همین خاطر دانشجویان ایرانی تمایل بسیاری برای تحصیل در قبرس شمالی دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top