تاریخ انتشار: 01 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4899

موضع گیری دیر لاریجانی نسبت به تقلب

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تقلب در انتخابات یک دروغ بزرگ است، گفت: اگر کسی این مسئله را مطرح کند جمهوریت را زیر سوال برده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج‌شنبه در جمع مردم خمینی‌شهر با اشاره به فرارسیدن دهه فجر گفت: انقلاب ایران لرزه‌ای بر کاخ‌های دروغین در دنیا ایجاد کرد. البته استکبار در ابتدای پیروزی انقلاب این مسائل را درک نمی‌کرد ولی خیلی زود متوجه این موضوع شد و شروع به سنگ‌اندازی در مقابل ملت ایران کرد.

لاریجانی با بیان اینکه اکنون ‌ایران جایگاه بسیار بزرگی در منطقه دارد، گفت: حالتی که الان دارید با گذشته مقایسه کنید اگر آن حالت و وابستگی به بیگانگان ادامه پیدا می‌کرد چه وضعیتی به وجود می‌آمد؟ در زمان شاه دیکتاتوری در ایران حاکم بود و آنها وابسته به آمریکا و اسرائیل بودند.

لاریجانی ادامه داد: زمانی که کشورهای عربی در مقابل اسرائیل ایستاده بودند، ایران تنها کشور منطقه بود که ارتباط و دوستی با اسرائیل داشت. سرکوب در داخل و وابستگی به خارج، ذلتی بود که در آن زمان ما باید تحمل می‌کردیم.

وی با یادآوری اینکه آمریکا می‌خواست به دنیا تسلط پیدا ‌کرده و امپراتوری بین‌المللی در کشور ایجاد کند، افزود: اگر ایران این حرکت انقلابی را انجام نمی‌داد و پایه‌های امپراتوری را نمی‌شکست، تردیدی نکنید کشورهای عربی و منطقه جرات نداشتند در مقابل حرکت بزرگ آمریکا و اسرائیل بایستند و امریکا میتوانست سپر روسیه را بشکند و قدرت مطلق شود.

رئیس مجلس ادامه داد: دو عامل مهم در پیروزی انقلاب تاثیرگذار بود؛ اول راهی که امام پیش پای مردم گذاشته بود و توسط راهنمایی امام، انقلاب بزرگی در منطقه بوجود آمد. دوم احیای خصوصیت شهادت و جهاد بود که این دو رکن است که عامل فتح‌الفتوح ایرانیان در عصر حاضر شد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت و جهاد موضوع اساسی و رکنی در فرهنگ اسلامی است و ما این عزتمندی را به وسیله شهادت و جهاد پدید آوردیم. بنابر این اگر این موضوع فراموش شود لباس ذلت بر تن مسلمانان پوشیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهادت در همه فرهنگ‌ها محترم است و کسی که هستی خود را برای وطن و کشور می‌دهد باید دیگران به او تعظیم کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه شهادت تنها یک مسئله ظاهری نیست بلکه تحول درونی و احیای امت‌ها در شهادت نهفته است، گفت: تحول درونی به این معنا است که کسی که شهید شد، عزت بزرگی به دست آورده و زنده است. شهادت و مجاهدت خصوصیت تحول برانگیز در انسان است.

وی افزود: اگر حزب‌الله، عراق و حماس امروز کمر اسرائیل را شکسته‌اند به خاطر مجاهدت و شهادت است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا در عراق به وسیله مجاهدت و شهادت گیر افتادند، گفت: شهادت و مجاهدت در حال تبدیل شدن به فرهنگ است.

لاریجانی تاکید کرد:‌ حادثه مهم انقلاب این بود که فرزندان انقلاب جوانان عراقی اصل انقلاب اسلامی را درک و راه امام را فهم و در این راه گام‌هایی برداشتند.

لاریجانی با اشاره به آستانه دهه فجر گفت: ما باید درک واقع‌بینانه‌آی از انقلاب امام خمینی (ه) داشته باشیم و اگر می‌خواهیم عزت مندی ایران و رضایت روح بلند امام و شهدا را داشته باشیم باید به چند میراث امام توجه کنیم.

رئیس قوه مقننه حفظ‌ فرهنگ شهادت و جهاد را یادآور شد و گفت: ولایت فقیه دیگر میراث امام است؛ بحث‌های مهمی از ابتدای انقلاب در باب ولی فقیه بوده است. در قانون اساسی ابتدایی، بحث ولی فقیه نبود. امام خمینی به جد این فرهنگ سیاسی را باز کردند چراکه مشروعیت کشور ما از نظر حرکت و استقامت کشور در مقابل استکبار توسط ولایت فقیه حاصل می‌شد.

وی ادامه داد: اگر در حوادث انقلاب ولی فقیه نبود، خیلی از مشکلات ما حل نمی‌شد و در همه تلاطم‌های سیاسی که در طول سی سال و در انتخابات ضعف بوجود آمد ولی فقیه بود که ملت را آرام می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دولت قبل مشاجرات سیاسی بوجود می‌آمد و سوالاتی مطرح می‌شد ولی ولی فقیه شرایط را به سمت صراط مستقیم هدایت کرد و این نشان از بیداری نیروهای معتقد و انقلابی و ولی فقیه بوده است. ما نیز باید از میراث امام یعنی ولایت فقیه صیانت کنیم.

لاریجانی گفت: امام خمینی (ره) بر جمهوریت و آزادی در کشور تاکید داشتند و افرادی در اوایل انقلاب قصد برهم زدن آن را داشتند، از جمله بنی‌صدر برای اینکه با حرکت‌های انقلابی مبارزه کند جلوی مجلس می‌ایستاد ولی امام می‌فرمودند مجلس در راس امور است چون نمایندگان ملت هستند بنابر این جمهوریت یک امر افتخارآفرین است.

وی تقلب در انتخابات را یک دروغ بزرگ دانست و گفت: تقلب در کشور وجود ندارد زیرا ناظر در کشور وجود دارد و اگر کسی این مسئله را مطرح کند جمهوریت را زیر سوال برده است، زیرا امام جمهوریت را یک راه اصلی برای انقلاب معرفی کرده است.

لاریجانی روحیه مبارزه با استکبار را نیز میراث امام دانست و گفت: ما در مقابل فشارها تسلیم نشدیم و اگر سربلند هستیم به خاطر این عنصر اساسی و فرهنگ امام است.

رئیس مجلس خطاب به مردم خمینی‌شهر گفت: شما مفتخرید به اینکه مرد افتخارآفرینی در بین شما زندگی کرده بنابر این مسئولیت شما بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: راهی که رهبر در مسائل مختلف اعلام می‌کند راه رسیدن به سعادت است.و کسی که دل در گرو شهدا و امام دارد باید پیرو راه رهبری باشد.

لاریجانی با اشاره به مشکلات مردم خمینی‌شهر از نظر صنایع و کشاورزی تاکید کرد‌:‌ انشاءالله این مشکلات را حل خواهیم کرد و در برنامه پنجم و بودجه برای تغییر نظامات کشاورزی تلاش خواهیم کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اقتصاد نقش اساسی در تحولات کشور دارد و ضمن اینکه در آرمان‌های امام و شهدا اصرار باید داشته باشیم باید بدانیم توسعه کشور و حل مشکلات مردم و رونق اقتصادی عامل مهمی برای ایستادگی در مقابل بیگانگان است و مسئولین باید تمام جد خود را برای رفع مشکلات اقتصادی مردم به کار ببندند.

رئیس قوه مقننه گفت: دولت طرح هدفمندکردن یارانه‌ها را ایجاد کرده و مجلس هم برای همه جانبه کردن این طرح سعی کرده تا این طرح آرام حرکت کند و به مردم فشار وارد نشود و عدالت را نیز در مورد تامین انرژی ایجاد کند.

لاریجانی تاکید کرد: همه مسئولین باید درک صحیحی از این تحول مهم برای مردم به وجود آورند زیرا اگر این طرح درست اجرا شود، به نفع کشور است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top