تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/13 - 09:23
کد خبر: 489903

خضریان در مراسم افتتاحیه اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «ضد» مطرح کرد؛

کار ویژه تشکل‌های دانشجویی ساخت نیروی انسانی مؤمن و کارآمد برای کشور است

کار ویژه تشکل‌های دانشجویی ساخت نیروی انسانی مؤمن و کارآمد برای کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نفوذی‌ها شبیه‌ترین افراد به انقلابی‌ها هستند، کار ویژه جنبش دانشجویی در کنار تربیت نیروی انسانی مؤمن به انقلاب و کارآمد، تلاش برای شناسایی نفوذی‌ها و ممانعت از امکان ورود آنها به داخل ساختارهای جمهوری اسلامی و یا پالایش و تسویه آنها از مناصبی است که کسب کردند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان در مراسم افتتاحیه اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «ضد» اثر امیرعباس ربیعی در دانشگاه علامه طباطبایی که از سوی بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع فیلم سینمایی «ضد» مربوط به دوران بحرانی ۱۳۵۹ تا اواخر سال ۱۳۶۰ می‌باشد، افزود: این بازه تاریخی، دورانی است وقایع تروریستی متعددی را مردمان این سرزمین تجربه کردند که مهمترین آنها واقعه تروریستی هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی، رئیس دیوان عالی کشور، ۴ وزیر، ۲۷ نماینده مجلس، چندین معاون وزیر و جمعی دیگر از اعضای حزب جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فیلم «ضد» داستان فردی به نام محمدرضا کلاهی صمدی را روایت می‌کند که تا امروز مظنون اصلی این اقدام تروریستی بوده و براساس شواهد پیش از انفجار از صحنه گریخته و به سازمان منافقین پیوسته است. او البته نهایتاً در سال ۱۳۷۲ پس از اینکه نسبت به این سازمان تروریستی مسأله‌دار می‌شود، از این سازمان جدا شده و به آلمان می‌رود. تا اینکه گفته می‌شود جنازه وی در آذر سال ۱۳۹۴ که تحت نام علی معتمد در هلند زندگی می‌کرده توسط افرادی مسلح کشته می‌شود.

خضریان با بیان اینکه مسأله اصلی فیلم «ضد»، نفوذ و جاسوسی سازمان مجاهدین در حزب جمهوری اسلامی است، گفت: البته یک روایت عاشقانه را نیز در کنار داستان سیاسی در این فیلم شاهدیم که لزوماً نمی‌توانند براساس واقعیات تاریخی باشند. البته فیلم هم اصراری ندارد که همه فیلم یک روایت مستند تاریخی باشد.

نویسنده کتاب تاریخی رفتار با مخالفان، با طرح این سؤال که نفوذ چگونه صورت می‌گیرد، ادامه داد: محمدرضا کلاهی از اعضای ناشناس و رده پایین سازمان منافقین بود که بصورت کاملاً مرموزی با کمک فردی به نام جواد قدیری که در کمیته انقلاب نفوذ کرده بود و در ماجرای واقعه هفتم تیر نیز از عوامل انتقال دهنده بمب‌های ساخته شده نیز بوده است، به تشکیلات حزب جمهوری اسلامی وارد می‌شود.

خضریان تأکید کرد: مهم‌ترین دلیل نفوذ، عدم گزینش درست افراد حتی برای جایگاه‌های غیر مؤثر است که می‌تواند در یک مجموعه زمینه‌ساز یک نفوذ بزرگ را فراهم کند تا جایی که حتی این فرد به واسطه افراد دیگر، مورد اعتماد شهید بهشتی نیز قرار می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در ادامه به سابقه کلاهی اشاره و عنوان کرد: این فرد از افراد ناشناس و رده پایین سازمان مجاهدین بوده که تلاش کرد، بیشترین شباهت را به نیروهای انقلاب داشته باشد تا جایی که در درون حزب پله به پله رشد می‌کند و مسئولیت دعوت برنامه‌های حزب جمهوری را نیز عهده‌دار می‌شود و به صورت مکتوب و تلفنی تلاش می‌کند که همه اعضا را در جلسه روز هفتم تیر فرا بخواند.

وی اضافه کرد: حتی اظهارات شاهدان حاکی از آن است که در زمان پیش از انفجار در محوطه بیرونی حزب، او همگی را به داخل جلسه فرا می‌خواند و می‌گوید شهید بهشتی منتظر شما هستند که نهایتاً این انفجار رخ می‌دهد.

کار ویژه تشکل‌های دانشجویی

خضریان، مراقبت در گزینش افراد را یکی از تجربیات مهمی دانست که باید از آن درس گرفت و گفت: تشکل‌های دانشجویی به عنوان جایی که کار ویژه آن‌ها ساخت نیروی انسانی مؤمن و کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، باید چنین مراقبتی را داشته باشند، چراکه اگر دقت لازم نشود، این موضوع می‌‎تواند به بدل خود تبدیل شده و ظرفیت نیروسازی جریان دانشجویی را به محلی برای ورود نیروهای نفوذی به داخل نظام جمهوری اسلامی تبدیل کند که خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد خواهد کرد.

این فعال سابق دانشجویی ادامه داد: آنچه در خصوص این خطر بیان شد، مطلبی است که جریان دانشجویی در همین دهه‌های اخیر تجربه کرده است. به یاد داریم که چه افرادی از همین تشکل‌های دانشجویی وارد مجلس ششم شده و پس از پایان دوره نمایندگی به خارج از کشور رفته و کشف حجاب کردند و چه کسانی که از این موقعیت سوءاستفاده کرده و به کشور و مردم خود وفادار نماندند.

خضریان با اشاره به پیچیده‌تر شدن نفوذی‌ها و وارد کردن ضربه‌های غیرقابل جبران به مردم و نظام جمهوری اسلامی گفت: همانطور که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در طول سال‌های اخیر نسبت به سال‌های ابتدایی انقلاب تجربه و پیچیدگی بیشتری در مواجهه‌ی با دشمنان پیدا کردند، دشمنان نیز پیچیده‌تر شده‌اند و دیگر همچون سال‌های ابتدایی انقلاب نیستند و در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در تلاش برای وارد کردن ضربه هستند.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد با توجه به تغییر راهبرد دشمنان در مواجهه‌ی با نظام جمهوری اسلامی، اقدامات نفوذی‌ها در دوران حاضر تغییرات مهمی پیدا کرده است، افزود: عوامل نفوذی در سال‌های اخیر به جای اقدامات تروریستی که دارای ریسک بالایی است، به دنبال ناامیدسازی اجتماعی از طرق مختلف هستند و تلاش می‌کنند با نفوذ در دستگاه‌ها، زمینه نارضایتی اجتماعی با قفل کردن امور، خرابکاری در اقدامات مهم، گسترش فساد در جهت کاهش سرمایه اجتماعی فراهم کند.

نفوذی‌ها شبیه‌ترین افراد به انقلابی‌ها

این نماینده مجلس شورای اسلامی در تشریح تجربه خود در جایگاه رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گفت: یکی از موضوعاتی که در شستا به وضوح قابل مشاهده است، عدم برخورد جدی با کسانی است که تخلفات محرز ایشان به اطلاع مقام عالی وزارت نیز رسید، اما شاهد جابجایی کسانی به ظاهر انقلابی با فسادها و تخلفات عدیده از مجموعه‌ای به مجموعه دیگر هستیم و متأسفانه نتوانستیم مانع ادامه حضور تعدادی از این افراد که در جایگاه‌های مختلف مستندات دست‌درازی آنها به بیت‌المال و سرمایه بازنشستگان و کارگران محرز می‌باشد، شویم. و تنها از شرکت و هلدینگی به مجموعه دیگر در شستا و یا صندوق بازنشستگی کوچ کردند و مناصب مدیریتی را نیز حتی در سطح ریاست هیأت مدیره یک مجموعه مهم کسب کردند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شستا با انتقاد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اینها مواردی است که حداقل می‌توان احتمال نفوذ در هر یک از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را داد و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. البته در این میان باید از روحیه عدالت‌خواهانه مسئولانی چون وزیر اقتصاد نیز یاد کرد که به محض اطلاع از حضور یک مدیر متخلف شستا در زیرمجموعه مدیریتی خود بصورت قاطع دستور عزل وی را صادر می‌کند و به دنبال بهانه تراشی برای نادیده گرفتن فردی که فسادش موجب خسارات عدیده شده است، نمی‌رود.

خضریان در پایان با بیان اینکه نفوذی‌ها شبیه‌ترین افراد به انقلابی‌ها هستند، کار ویژه جنبش دانشجویی را در کنار تربیت نیروی انسانی مؤمن به انقلاب و کارآمد، تلاش برای شناسایی نفوذی‌ها و ممانعت از امکان ورود آنها به داخل ساختارهای جمهوری اسلامی و یا پالایش و تسویه آنها از مناصبی است که کسب کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top