تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/14 - 12:56
کد خبر: 489965

قیمت بلیت مترو پرند به تهران مشخص شد

قیمت بلیت مترو پرند به تهران مشخص شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران مصوب کردند قیمت بلیت مترو پرند به تهران از ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان بسته به کارت بلیت الکترونیک یا تک سفره باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موضوع تعیین قیمت بلیت مترو پرند به تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: نرخ این خط را با خط هشتگرد و خط تهران - کرج و همچنین نرخ تاکسی و ون‌ها مقایسه و بررسی کردیم.

وی افزود: همچنین در این زمینه لایحه‌ای با همفکری شهرداری تهران تهیه کردیم که به شهرداری اجازه می‌دهد تا مشخص شدن متولی این خط اجازه بهره‌برداری از این خط را داشته باشد.

به گفته تشکری هاشمی، ۱۳ هزار و ۶۵۰ برای کارت بلیت الکترونیک و برای بلیت یک سفره ۱۵ هزار تومان پیشنهاد دادیم که معادل نرخ مترو فرودگاه امام خمینی(ره) است.

وی اظهار کرد: البته درست این بود که قبل از افتتاح قرارداد حقوقی آن بسته می‌شد اما پیشنهاد ما این است نرخ تا آخر سال مشخص شود تا بلایی که سر شهرداری در مترو هشتگرد آمد، دیگر تکرار نشود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این پیشنهاد گفت این نرخ نسبت به کرایه تاکسی و دیگر وسایل نقلیه عمومی تا مترو امام خمینی(ره) تقریبا مجانی است.
آقامیری هم البته گفت: بلیت مترو تهران تا کرج پنج هزار تومان است و مردم شکایت دارند که چرا باید مترو پرند ۱۵ هزار تومان باشد؟

رییس شورای شهر در واکنش به این مطلب هم گفت: با هزینه‌های بالایی که مترو دارد، ۲۰ هزار تومان هم برای این مسیر کم است چرا که بعد از رسیدن به تهران می‌توانند از سایر خطوط با همان ۲۰ تومان در دیگر خطوط مترو ادامه مسیر دهند.

آخوندی دیگر عضو شورا هم‌ اظهار کرد: تعداد مسافران مترو کرج با مسافران پرند یکی نیست ضمن اینکه باید قیمت مترو کرج هم اصلاح شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب کردند که قیمت بلیت مترو پرند به تهران تا زمانی‌ که با دولت قرارداد بسته شود، از ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان بسته به کارت بلیت الکترونیک یا تک سفره باشد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه شهر پرند که اواخر هفته گذشته با حضور رییس جمهور افتتاح شد در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک محسوب می‌شود که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است و به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top