تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/14 - 12:58
کد خبر: 489966

شبکه‌سازی فارغ التحصیلان از طریق باشگاه دانش‌پژوهان

شبکه‌سازی فارغ التحصیلان از طریق باشگاه دانش‌پژوهان

جلسه نظارت و ارزیابی مصوبه «اساس‌نامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان» در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و اعضا بر شبکه‌سازی فارغ‌التحصیلان باشگاه دانش‌پژوهان، تأکید کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از روابط عمومی مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسعود فیاضی، قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه نظارت و ارزیابی مصوبه اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: هدف از برگزاری این جلسات، یافتن نقاط کور در اجرای مصوبه و رفع آن‌ها برای پیشبرد بهتر امور است و در صورتی که نیاز باشد اساسنامه اصلاح شود این کار از طریق صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام خواهد شد.

سیدرضا حسینی رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان افزود: باشگاه فقط شامل المپیادی‌ها است و به‌همین‌دلیل بیشتر جنبه دانشجویی و دانشگاهی دارد، علیرغم اینکه زیرمجموعه آموزش و پرورش است.

وی مهمترین مشکلات باشگاه را تأمین بودجه و نیروی انسانی برشمرد و اهداف باشگاه دانش پژوهان را برگزاری رویدادهای علمی غیر از المپیاد، ارتباط با صنایع، کمک به عدالت آموزشی و شبکه‌سازی فارغ‌التحصیلان اعلام کرد.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان اقدامات انجام شده در طی یک سال گذشته پس از تصویب اساسنامه را تأسیس هیأت نخبگان دانش پژوهان، شبکه‌سازی نخبگان، تفاهم‌نامه برای نافع بودن علم اعضا، ارتباط با بنیاد ملی نخبگان، تعاملات بین‌المللی (برگزاری اردوی مشترک با چین و روسیه)، شکل‌گیری گروه‌های پژوهشی متعدد، برگزاری المپیادهای در رشته‌های مختلف، برگزاری اردو برای مدال‌آوران، ارتباط نسل جدید و قدیم باشگاه، سلسله نشست‌های دانش‌آموزان المپیادی با مسؤولان تحت «عنوان من و کشوری که دوستش دارم» برشمرد.

در ادامه جلسه اعضا به بلاتکلیفی شرکت کنندگان در المپیادهای نوظهور مثل زیست‌شناسی، ایجاد شبکه نخبگانی در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، مهارت آموزی علاوه بر آموزش برای المپیادی‌ها و لزوم تدوین برنامه و نقشه راه باشگاه و تعامل برای تغییر در سهمیه‌ها خصوصاً در المپیادهای نوظهور تأکید کردند.

در پایان جلسه مصوب شد که دستگاه‌های اجرایی مرتبط گزارش‌های خود را ظرف ۲ هفته به صورت مکتوب به مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه ارائه کنند و باشگاه برنامه و نقشه راه خود را برای ۱ تا ۵ سال آینده تدوین کند تا مسائل بودجه‌ای و منابع انسانی در راستای آن مورد بررسی قرار گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top