تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/14 - 20:40
کد خبر: 489998

خشم و یأس اسرائیلی‌ها از عملیات نظامی در غزه قبل از تکمیل تبادل اسرا

خشم و یأس اسرائیلی‌ها از عملیات نظامی در غزه قبل از تکمیل تبادل اسرا

«ماریوا زانزین»، از تحلیلگران «گروه بین‌المللی بحران» می‌گوید خانواده‌های اسرای غزه از اینکه ارتش اسرائیل قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس عملیات نظامی در غزه را از سر گرفته‌اند «به شدت عصبانی» هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: «ماریوا زانزین»، از تحلیلگران «گروه بین‌المللی بحران» می‌گوید خانواده‌های اسرای غزه از اینکه ارتش اسرائیل قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس عملیات نظامی در غزه را از سر گرفته‌اند «به شدت عصبانی» هستند.

زانزین در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت: «به نظر می‌رسد که دولت (نتانیاهو) نه درباره نحوه بازپس‌گیری گروگان‌ها و نه درباره نحوه پیروزی در غزه طرح روشنی اعلام نمی‌کند.»

قبل از این شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از بروز هرج و مرج در جلسه میان خانواده اسرا در غزه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خبر داده بود.

گزارش این رسانه حاکی است که نتانیاهو ظاهراً در این نشست به خانواده اُسرا اطلاع داده که نمی‌تواند همه اسرا را بازگرداند. پس از آن جلسه به آشوب کشیده شده و خانواده اسرا از این نشست خارج شده‌اند.

به گفته زانزین علی‌رغم افزایش درخواست‌ها از بنیامین نتانیاهو برای کناره‌گیری از سمتش به نظر می‌رسد که «جایگاه او مستحکم است و او در صندلی قدرت باقی خواهد ماند.»

این تحلیلگر تصریح کرد: «اگر اسرائیل نتواند در این عملیات به دستاوردهایی دست پیدا کند، فکر می‌کنم صبر اسرائیلی‌ها از دست برود، ضمن اینکه همین حالا صدها نفر از نیروهای ذخیره ارتش برای خدمت فراخوانده‌اند و اقتصاد هم در حال آسیب دیدن است.»

وزارت دارایی اسرائیل روز گذشته هزینه‌های اولیه جنگ غزه را 191 شِکِل (51 میلیارد دلار) برآورد کرده بود. مقام‌های وزارت دارایی که که روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته امور مالی کنست برگزار شد گفتند که این رقم ممکن است بسته به تحولات میدانی افزایش پیدا کند.

مقام‌های وزارت دارایی اسرائیل علاوه بر این به جلسه کنست گفتند که درآمدهای مالیاتی حتی قبل از شروع جنگ در غزه هم رو به کاهش گذاشته بود.

رسانه‎‌های عبری زبان چند روز پیش گزارش دادند زیان‌هایی که اقتصاد رژیم صهیونیستی در کمتر از دو ماه از شروع جنگ در نوار غزه متحمل شد، تصویری تیره و تار را در مورد عملکرد بخش‌های مختلف این رژیم ترسیم می‌کند.

به گفته این رسانه‌ها، در حال حاضر این خسارت‌های هنگفت اقتصادی رژیم صهیونیستی، سوال‌های زیادی را در مورد دوره زمانی که اقتصاد این رژیم می‌تواند طول بکشد تا بهبود یابد، به وجود آورده است، زیرا اثرات اقتصادی جنگ غزه از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در ۲۰۲۲  در سرزمین‌های اشغالی هم فراتر رفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی معتقدند، زیان‌های مالی این رژیم فشار زیادی بر تصمیم کابینه نتانیاهو برای ادامه جنگ وارد کرده است و تصمیمات کابینه و صورت‌های مالی پیاپی نشان می‌دهد که جنگ به زودی پایان می‌یابد، به‌ویژه با توجه به  اینکه پرداخت غرامت به شرکت‌های آسیب‌دیده از جنگ برای ماه پس از نوامبر تمدید نشده است.

تحلیلگر گروه بین‌المللی بحران تصریح کرد اسرائیل از لحاظ داخلی برای جنگ در غزه با «محدودیت های زمانی» روبرو است.

شب گذشته که مصادف با پنجاه و نهمین روز جنگ غزه بود معترضان اسرائیل با برگزاری تظاهراتی جدید خواستار برکناری نتانیاهو شده و بر ادامه مذاکرات برای آزادی اسرا تأکید کرده بودند.

رژیم اسرائیل با کار سختی برای مدیریت افکار عمومی در فلسطین اشغالی روبرو شده است. این رژیم در همان حال که بر تلاش برای آزاد کردن اسرای خود نزد حماس تأکید می‌کند خواستار گسترش دادن دامنه عملیات نظامی در غزه برای به دست آوردن دستاوردهایی است که بتواند شکست اطلاعاتی-امنیتی در عملیات ۷ اکتبر را توجیه کند.  

اسرائیل بعد از ناکامی در کسب دستاوردهای نظامی در شمال غزه عملیات خود را در منطقه جنوب آغاز کرده و در حال توسعه درگیری زمینی در جنوب نوار غزه است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top