تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/14 - 21:28
کد خبر: 490017

دهقان: هیچ جنایتی به اندازه این ۶۰ روز مردم جهان را علیه صهیونیست‌ها آگاه نکرد

دهقان: هیچ جنایتی به اندازه این ۶۰ روز مردم جهان را علیه صهیونیست‌ها آگاه نکرد

دهقان بیان کرد: فلسطینیان در سال ۲۰۱۸ در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کردند، اما این نهاد بین‌المللی به این شکایت رسیدگی نکرد و گفتند منابع مالی برای رسیدگی به شکایت در اختیار نداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو و محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، اظهار کرد: برخی به رژیم صهیونیستی می‌گویند حیوان اما هیچ حیوانی این همه کودک نمی‌کشد؛ این موجودِ پست جنایتکار خونخوار صهیونیست به کشتن کودکان و زنان بی‌پناه و مردم بی‌دفاع فلسطین روی آورده است. صهیونیست‌ها تاکنون جنایت زیادی کرده‌اند، اما هیچ جنایتی به اندازه این ۶۰ روز مردم جهان را آگاه نکرد.

وی ادامه داد: مردم مسیحی، مسلمان و یهودی فلسطین باید بتوانند با حضور در همه‌پرسی حکومت مطلوب خود را تعیین کنند. تمام این کنوانسیون‌ها و میثاق‌هایی که پس از جنگ جهانی ایجاد شد؛، برای این است که جلوی نسل‌کشی گرفته شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: میثاق‌های بین‌المللی حقوق بشر و کنوانسیون‌های حمایت از حقوق زنان و کودکان، برای جلوگیری از جنایت است اما صهیونیست‌ها با بمباران خود تمام این کنوانسیون‌ها را نابود کردند و نشان دادند این اسناد ورق پاره‌ای بیش نیست و در خدمت مستکبران بوده و ارزشی ندارد.

دهقان بیان کرد: فلسطینیان در سال ۲۰۱۸ در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کردند، اما این نهاد بین‌المللی به این شکایت رسیدگی نکرد و گفتند منابع مالی برای رسیدگی به شکایت در اختیار نداریم؛ به آن‌ها می‌گویم که شماره حساب بدهید که مردم دنیا پول بدهند تا شما به این پرونده‌ها رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه درباره پرونده شهادت حاج‌قاسم سلیمانی هم دعوای بین‌‌المللی مطرح کرده‌ایم و به زودی در دادگاه بین‌‌المللی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: از کل پرونده‌هایی که آمریکایی‌ها علیه ایران داشتند، ۳ میلیارد و ۸۸۶ میلیون دلار به نفع ایران صادره شده و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به نفع آمریکا، این آرا اجرا شده است و ۳۷ میلیون دلار را از آمریکا پس گرفته‌ایم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: پرونده دیگر درباره وجوه حساب مشترک ایران و آمریکا در قبل از انقلاب اسلامی است که این وجوه باید پس گرفته شود؛ امیدواریم سریع‌تر حکم دهند، این پرونده ۱۲۵ جز دارد، اما دیوان بین‌المللی در حال رسیدگی به ۱۷ پرونده است که پرونده مهمی است.

دهقان با اشاره به عدم پیگیری پرونده اموال غارت شده ایران از سوی نزدیکان شاه در گذشته، گفت: باید از قبل در این باره رأی در دادگاه‌های داخل صادر می‌شد و سپس براساس آن در آمریکا این آرا را پیگیری می‌کردیم و اگر آمریکا توجهی نکرد و پرونده را به دیوان بین‌المللی بردیم، این پرونده در دادگاه ایران و آمریکا مفتوح است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top