تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/15 - 20:31
کد خبر: 490095

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد، ساخت و تجهیز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد، ساخت و تجهیز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده

وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در آیین رونمایی از سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج که با حضور وزیر ورزش برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضار گزارشی از دو سال اخیر فعالیت این معاونت ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در آیین رونمایی از سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج که با حضور وزیر ورزش برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضار گزارشی از دو سال اخیر فعالیت این معاونت ارائه کرد.

وی ادامه داد: ازدواج به جهت راهبرد فرهنگی و اجتماعی دولت مردمی نه فقط یک مقوله اجتماعی صرف بلکه بزرگترین راهبرد برای همبستگی و ادغام اجتماعی است؛ آن هم در زمانی که موقعیت و لذات فردی جامعه را تهدید می کند.

یامین پور ادامه داد: ازدواج پیشران موضوعات اجتماعی است به طوری که نقش آن در حل آسیب‌های اجتماعی، ایجاد امید و انگیزه و سلامت اخلاقی جامعه ثابت شده و راهبرد این دولت محسوب می‌شود، بنابراین در تلاش برای پایین آوردن سن ازدواج به یک محدوده منطقی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت چه از لحاظ مادی و چه اجتماعی دغدغه ازدواج جوانان را دارد گفت: همچنین آموزش‌هایی برای ساخت یک زندگی پایدار نیاز است که وزارت ورزش و جوانان متولی آموزش پیش از ازدواج محسوب می‌شود.

یامین پور گفت: در مهر ۱۴۰۰، ۳۴۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده با حدود هزار روانشناس در کشور فعالیت می‌کردند که در این دو سال ۸۰ درصد رشد داشتند و در حال حاضر ۶۴۰ مرکز با ۲۸۰۰ مشاور با ما همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: باز زحمات این مراکز و سمن‌های جوانان بیش از ۱۶ هزار کارگاه رایگان ازدواج برگزار شده که در آن بالغ بر ۴۰۰ هزار جوان شرکت کردند که این رقم غیر از هزاران ساعت مشاوره تخصصی توسط مراکز مشاوره ازدواج و خانواده است.

یامین پور گفت: امروز از سامانه‌ای رونمایی می‌کنیم که این خدمات را تسهیل می‌کند وجوانان می‌توانند با مراجعه به آن نزدیک‌ترین مرکز را برای مشاوره انتخاب و از خدمات فراوان آن ها استفاده کنند.

معاون امور جوانان با بیان این که ۸۴ درصد مراکز مشاوره ما در رده الف قرار دارند، افزود: امروز جمعی از بهترین‌ها در این مراسم حضور دارند و از آنها تجلیل خواهیم کرد.

یامین پور همچنین خبر داد: امسال موافقت دولت را گرفتیم تا از محل تبصره ۱۸ (تسهیلات اشتغال زایی) ۴۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد، ساخت و تجهیز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده تخصیص دهیم که اطلاعات آن از طریق استان‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم که با این تخصیص بیش از ۱۱۰۰ مشاور جدید به مراکز ما اضافه شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top