تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/15 - 20:41
کد خبر: 490098

کارآموزان کاخ سفید به بایدن: درباره نسل‌کشی در غزه سکوت نمی‌کنیم

کارآموزان کاخ سفید به بایدن: درباره نسل‌کشی در غزه سکوت نمی‌کنیم

بیش از ۴۰ نفر از کارآموزان کاخ سفید در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته‌اند برای برقراری آتش‌بس در غزه و پایان دادن به جنگ تلاش کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: بیش از ۴۰ نفر از کارآموزان کاخ سفید در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته‌اند برای برقراری آتش‌بس در غزه و پایان دادن به جنگ تلاش کند.

امضاکنندگان این نامه بدون اشاره به نامشان آن را امضا کرده‌اند. در بخشی از نامه آمده است: «ما، امضاکنندگان زیر دیگر در خصوص نسل‌کشی کنونی مردم فلسطین سکوت اختیار نخواهیم کرد.»

در ادامه متن آمده است: «ما صدای مردم آمریکا را می‌شنویم و از دولت می‌خواهیم خواستار آتش‌بس دائمی شود. ما تصمیم‌گیران امروز نیستیم اما امیدواریم که رهبران فردا شویم و هرگز فراموش نخواهیم کرد درخواست‌های مردم آمریکا تا به حال چطور شنیده شده است.»

کارآموزان کاخ سفید افرادی هستند که در مجموعه کاخ سفید در واشنگتن دی سی برای رئیس‌جمهور ایالات متحده، بانوی اول آمریکا و کارکنان آنها کار می‌کنند. کارآموزها کارهایی را انجام می‌دهند که به افراد جوان، دانشجویان دانشگاه‌ها و یا کسانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند پیشنهاد می‌شود تا به آنها فرصتی برای کسب تجارب حرفه‌ای برای کار در قوه مجریه داده شود.

این نامه به امضای بیش از ۴۰ کارآموز رسیده که اشاره‌ای به نامشان نشده اما گفته‌اند در دفاتر مختلف کاخ سفید از جمله دفتر رئیس‌جمهور کار می‌کنند.

آنها در بخشی از نامه به سیاست دولت جو بایدن که به جای «آتش‌بس» از برقراری «وقفه‌های جنگی» حمایت می‌کند اعتراض کرده و نوشته‌اند: «با آنکه دولت از برقراری وقفه‌های انسان‌دوستانه حمایت کرده ما معتقدیم که هر فرایندی غیر از توقف کامل کشتار جمعی غیرنظامی‌ها توسط اسرائیل در نوار غزه کافی نخواهد بود.»

آمریکا بعد از ۷ اکتبر به شدت از حملات رژیم اسرائیل حمایت کرده است. دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر و برخی از سیاستمداران حزب دموکرات بارها از بایدن خواسته‌اند اسرائیل را برای پایان عملیاتی که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده تحت فشار قرار دهد.

پائول او براین، از مقام‌های عفو بین‌الملل  چهارشنبه هفته پیش گفت: «وقفه‌های کوتاه‌مدت برای برآورده کردن نیازهای میدانی و رسیدگی به وضعیت حقوق بشری در غزه کافی نیستند.»

او براین گفت: «آمریکایی‌های بیشتر و بیشتری خواستار این آتش‌بس هستند.» طبق نتایج یک نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه مورنینگ کانسالت انجام شده 53 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی گفته‌اند که از برقراری آتش‌بس دائم در غزه حمایت می‌کنند.

حملات شدید رژیم اسرائیل در غزه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به شهادت بیش از ۱۶۲۰۰ فلسطینی در غزه منجر شده که اکثر آنها غیرنظامی هستند. . این آمارها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسرائیل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد و برای مدتی برق و سوخت را به روی مردم غزه قطع کرد.

گزارش‌ها حاکی است حمایت‌های مختلف دولت آمریکا از اسرائیل از جمله از طریق ارسال تسلیحات از نخستین روزهای جنگ آغاز شده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود آمریکا به صورت بی سر و صدا ارسال سلاح به تل‌‌آویو را افزایش داده و از جمله ۱۵ هزار بمب و ۵۷ هزار گلوله توپخانه در اختیار رژیم قرار داده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته بود دولت جو بایدن بر خلاف رویه‌اش در قبال جنگ اوکراین که آمارهای مربوط به ارسال تسلیحات را به صورت علنی اعلام می‌کند در خصوص مراودات تسلیحاتی با اسرائیل هیچ اماری منتشر نکرده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته بود آمریکا از یک طرف متحد اصلی‌اش در منطقه را به اجتناب از افزایش تلفات غیرنظامیان دعوت می‌کند اما از طرف دیگر بسیاری از مهماتی که آن عملیات‌ها به واسطه آنها انجام می‌شود را در اختیار تل‌آویو قرار دهد.

دولت آمریکا با وجود این در تلاش است برای حفظ وجهه بین‌المللی با انجام عملیات‌های دیپلماسی عمومی و تبلیغات رسانه‌ای فشارهای بین‌المللی و افکار عمومی روی تل‌آویو و واشنگتن را کاهش دهد.

مقام‌های دولت بایدن در اظهارات علنی ادعا می‌کنند از اسرائیل خواسته‌اند برای کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه تلاش کنند. با وجود این، شواهد دیگر نشان می‌دهند که آمریکا دست اسرائیل را برای کشتار غیرنظامیان تا حد ممکن باز گذاشته است.

به عنوان مثال، پنجشنبه گذشته بلینکن قبل از شروع مجدد درگیری‌ها گفته بود: «اسرائیل حق دارد هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند کشتار ۷ اکتبر توسط حماس تکرار نمی‌شود.»

نامه کارآموزان کاخ سفید نشان‌دهنده بخشی از فشارهایی است که جو بایدن بعد از آغاز جنگ با آن مواجه شده است. چند وقت پیش رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند که دولت بایدن خشم کشورهای عربی و فضای داخلی آمریکا درباره وقایع غزه را احساس می‌کند. 

احمد فواد الخطیب، تحلیلگر سیاسی در اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاورنزدیک هفته گذشته در مصاحبه‌ای با بخش انگلیسی صدای آمریکا (که یک رسانه دولتی است) گفته که احساس این خشم در حال تغییر دادن محاسبات دولت بایدن است.

فشارها در داخل آمریکا تنها از جانب آمریکایی‌های عرب‌تبار، مسلمانان آمریکایی و برخی از دموکرات‌ها به کاخ سفید وارد نمی شود. یک گروه یهودی به نام جی‌استریت نیز از دولت بایدن خواسته بر ضرورت تغییر عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه تأکید کند. 

بایدن و دستیاران او با گفتن اینکه رسیدن به آتش‌بس دائمی نیازمند تدوین نقشه‌راهی برای رسیدن به راهکار دو دولتی است هدف بسیار بلندپروازانه‌ای برای خود ترسیم کرده‌اند. 

کمک‌های آمریکا در حالی انجام شده‌اند که گزارش‌های بسیاری حاکی از آن هستند که رژیم اسرائیل به صورت عامدانه غیرنظامیان را در غزه هدف قرار می‌دهد. چند روز پیش گزارش تحقیقی یک مجله انگلیسی‌زبان که توسط گروهی از روزنامه‌نگاران اسرائیلی و فلسطینی اداره می‌شود آشکار ساخت رژیم صهیونیستی چگونه از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن عامدانه شمار بسیار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان استفاده می‌کند.

مجله +972 که از سال ۲۰۱۰ برای تهیه گزارش‌های تفصیلی و تحقیقی درباره مسائل مربوط به اسرائیل و فلسطین آغاز به کار کرده در گزارشی که پنجشنبه منتشر شد نوشته ارتش اسرائیل سیاست‌هایی را برای افزایش دادن بانک اهداف غیرنظامی در پیش گرفته و علاوه بر آن محدودیت‌ها را برای حمله به غیرنظامیان تعدیل کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top