تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/16 - 12:55
کد خبر: 490169

پایندان پیشگام و استوار در پروژه های خطوط انتقال نفت و گاز

پایندان پیشگام و استوار در پروژه های خطوط انتقال نفت و گاز

حمزه دستیار درباره یکی از پروژه های جدید شرکت پایندان گفت: این شرکت در اجرای پروژه ملی آبرسانی از دریای عمان به فلات مرکزی ایران از جمله مناطقی چون استان های اصفهان، یزد و صنایع سنگین فلات مرکزی مشارکت دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدیر فنی و اجرایی پروژه های خط لوله شرکت پایندان می گوید: این شرکت از سال 1353 در پروژه های ملی و سراسری خطوط انتقال انرژی (نفت و گاز) پیوسته پیشگام بوده و با سابقه ترین مجموعه در اجرای پروژه های خطوط لوله در سراسر کشور است .

مهندس حمزه دستیار در گفت وگو با روابط عمومی شرکت پایندان افزود: پایندان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در اجرای خطوط انتقال نفت، گاز و آب در بین شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی تاکنون بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر خط لوله را به انجام رسانیده است.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت پایندان از قدیمی ترین و با تجربه ترین شرکت های داخلی در حوزه خط لوله است، افزود: برند پایندان و حوزه کاری آن از خطوط لوله شهری تا بزرگترین خطوط انتقال انرژی و فرآورده های آن در سطح ملی و بین‌المللی شناخته می شود.

دستیار همچنین از پایندان به عنوان بازوی اجرایی توانمند کشور در تمامی پروژه های بزرگ ملی کشور نام برد.

صبغه بین المللی شرکت پایندان موضوع دیگری بود که دستیار به آن اشاره کرد و تصریح کرد: کمتر کسی می داند که این شرکت تاکنون درعلمیات خطوط لوله کشورهای عراق و پاکستان کار کرده و در این دو کشور کارگاه های فنی و مهندسی داشته است.

وی افزود: همچنین شرکت پایندان در اجرای پروژه خط لوله تبریز به ارمنستان نیز مشارکت داشته است.

دستیار درباره یکی از پروژه های جدید شرکت پایندان نیز توضیح داد و گفت: این شرکت در اجرای پروژه ملی آبرسانی از دریای عمان به فلات مرکزی ایران از جمله مناطقی چون استان های اصفهان، یزد و صنایع سنگین فلات مرکزی مشارکت دارد.

به گفته وی، اجرای این پروژه که بتازگی شروع شده ، در حالت مطلوبی قرار دارد و طبق چشم انداز و برنامه پیش بینی شده به پیش می رود.

مدیر فنی و اجرایی پروژه های خط لوله شرکت پایندان ادامه داد: این شرکت علاوه بر مشارکت در طرح های مذکور، در پروژه بزرگ خط لوله ششم و سوم سراسری و خط لوله رابط سایت 1 و 2 پارس جنوبی نیز مشارکت داشت.
دستیار با اشاره برعملکرد مثبت شرکت پایندان در کمک به حل مشکل گازرسانی در سراسر کشور گفت: در کوچکترین پروژه خط لوله این شرکت، با اقدام به موقع پایندان در پروژه رابط سایت 1 و 2 پارس جنوبی و ایجاد خط رابط بین فازهای مختلف آن باعث شد تا زمستان سال گذشته مشکل کمتری در گازرسانی به هموطنانمان داشته باشیم.

مدیر ارشد شرکت پایندان در ادامه از اتمام پروژه خط رابط پارس جنوبی خبر داد و افزود: تلمبه خانه شماره 5 بندرعباس و خط لوله پروژه گوره- جاسک نیز به حالت 96 درصدی رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد .
وی گفت: خط لوله گوره-جاسک به عنوان عظیم ترین خط لوله نفتی خاورمیانه و پروژه راهبردی است که علاوه بر اینکه تحریم ها را بی اثر می‌کند، علمیات پدافندی غیرعامل است که تهدیدها را علیه صادرات نفت ایران به حداقل می رساند.

دستیار افزود: با وجودی که این خط لوله در دولت دوازدهم افتتاح شد اما هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است و افتتاح آن توسط آقای روحانی افتتاحی نمایشی بود چرا که هنوز کارهای زیادی از جمله در حوزه مخازن، تلمبه خانه ها و عایق کاری خطوط و دهها عنوان دیگر را باید انجام داد.

لازم به ذکر است شرکت پایندان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ با اجرای خط انتقال گاز ۲۰” کوهپایه – یزد در این زمینه آغاز نمود.

شرکت پایندان با اجرای ایستگاه تقویت فشار گاز کنگان در سال ۱۳۸۲ زمینه‌ی اجرای پروژه‌های خود را به پروژه‌های پلنت و تاسیسات گسترش داد و در همین سال با ورود به پروژه‌هایEPC ، پروژه‌های اسکله پتروشیمی پارس و پالایشگاه گاز پارسیان را نیز به کارهای در دست اجرای خود اضافه نمود، نیز مشارکت دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاکستان با آمریکا رزمایش دریایی برگزار کرد
واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم استقلال +فیلم
حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند
چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ +عکس
آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
رشد ۴۸ درصدی تجارت در اولین ماه سال
اینترنشنال، رسانه بی طرف؟ +فیلم
۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
حماس: منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
رویداد بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گزاری و جلب مشارکت‌های عمومی در فرودگاه‌های ایران برگزار می‌شود
اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد +عکس
اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
نگهداری تَک پلاک جرم است
شهادت امام صادق(ع) هیأت کجا برویم؟
آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان
بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top