تاریخ انتشار: جمعه 1402/09/17 - 09:10
کد خبر: 490201

هشدار مصر به آمریکا و اسرائیل درباره کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا

هشدار مصر به آمریکا و اسرائیل درباره کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا

چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند مصر هشدار داد چنانچه آواره‌های فلسطینی در نتیجه عملیات‌های نظامی اسرائیل در جنوب غزه به سمت صحرای سینا فراری داده شوند این مسئله می‌تواند به «تخریب روابط» قاهره و تل‌آویو منجر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده مصر به واشنگتن و تل‌آویو درباره کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینا هشدار داده است. 

چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند مصر هشدار داد چنانچه آواره‌های فلسطینی در نتیجه عملیات‌های نظامی اسرائیل در جنوب غزه به سمت صحرای سینا فراری داده شوند این مسئله می‌تواند به «تخریب روابط» قاهره و تل‌آویو منجر شود.

روابط بین مصر و اسرائیل به ویژه میان نهادهای نظامی و اطلاعاتی دو طرف اهمیت زیادی در جنگ غزه به ویژه برای تبادل اسرا داشته است. 

مصر از زمان شروع جنگ بارها درباره هر گونه طرح برای خارج کردن فلسطینی‌های غزه از مرز و گسیل داشتن آنها به سمت مصر هشدار داده است. 

آژانس پناهندگان سازمان ملل، آنروا پنج روز پیش از این اعلام کرد ۱.۹ میلیون نفر از ساکنان غزه که ۸۵ درصد از کل جمعیت این باریکه را شامل می‌شود مجبور به کوچ اجباری داخلی شده‌اند. 

جنگ در غزه همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت غزه شهادت دست‌کم ۱۷۷۰۰ فلسطینی را به همراه داشته است. 

روزنامه «اسرائیل هیوم» چاپ قدس اشغالی جمعه هفته گذشته در گزارشی از طرح اسرائیل و آمریکا برای انتقال ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق‌های اقتصادی برای این کشورها خبر داده بود.

این روزنامه نوشته بود که طرح مذکور به اطلاع مقامات بلندپایه حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا رسیده و با موافقت ‌آن‌ها مواجه شده است.

این طرح بر مبنای تشویق ساکنان غزه برای خروج از این منطقه و سفر به دیگر کشورهاست و آن‌گونه که اسرائیل هیوم مدعی شده، قرار نیست، اجباری در کار باشد. مجموعا چهار طرح در دست بررسی است که طبق آن مشوق‌هایی هم برای ساکنان غزه و هم کشورهای مقصد در نظر گرفته شده است.

هرچند دولت آمریکا در مراحل اولیه جنگ اعلام کرد که با آوارگی اجباری مردم غزه مخالفت خواهد کرد، اما اظهارات رسمی نشان می‌دهد که دولت «جو بایدن» با خروج داوطلبانه فلسطینی‌ها مخالفتی نخواهد داشت.

پایگاه آکسیوس مدعی شده که مقام‌های اسرائیل هم در اظهارات علنی و هم در پیام‌های خصوصی به مصر اطمینان داده‌اند که چنین قصدی وجود ندارد و فلسطینی‌هایی که غزه را برای درمان ترک کرده‌اند مجدداً می‌توانند وارد این منطقه شوند. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top