تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/19 - 01:35
کد خبر: 490342

رئیسی در دیدار نخست‌وزیر سوریه: طوفان الاقصی مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داد

رئیسی در دیدار نخست‌وزیر سوریه: طوفان الاقصی مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داد

«حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق را نقطه عطفی در روابط تاریخی و راهبردی دو کشور توصیف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در دیدار «حسین عرنوس»، نخست وزیر سوریه، روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را ریشه‌دار و راهبردی توصیف و از اجرایی شدن میزان قابل توجهی از توافقات صورت گرفته با آقای بشار اسد رئیس جمهور این کشور در سفر اردیبهشت ماه امسال به دمشق، ابراز رضایت کرد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای کامل توافقات و تفاهمات صورت گرفته میان دو کشور تصریح کرد: ایران و سوریه از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های خود در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی برخودار هستند که امیدواریم با تداوم برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مسئولان مربوط در تهران و دمشق هر چه سریع‌تر شاهد عملیاتی شدن این ظرفیت‌ها باشیم.

رئیسی در ادامه دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوریه را ناشی از ایستادگی و مقاومت دولت و ملت این کشور و به شکست کشاندن نقشه‌های آنان به ویژه در نابودی جریان تروریستی – تکفیری دست ساخته دانست و افزود: مقاومت اسلامی فلسطین امروز با تکیه بر ایمان خود با وجود عدم برخورداری از نیروی دریایی و هوایی صهیونیست‌ها و حامی اصلی آنها یعنی آمریکا را مفتضح کرده است، به نحوی که طی 60 روز گذشته به جز کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، هیچکدام از اهدافشان محقق نشده و اگر کمک اطلاعاتی، نظامی، امنیتی، مالی و رسانه‌ای آمریکایی‌ها نبود قطعا رژیم صهیونیستی تا کنون فروپاشیده بود.

رئیس جمهور خشم و نفرت بی‌سابقه از رژیم صهیونیستی و همپیمانانش در افکار عمومی جهان را نشانه حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در طول 43 سال گذشته مبنی بر جعلی بودن و جنایتکار دانستن این رژیم عنوان کرد و با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی مرزهای منظومه مقاومت را از منطقه به کل جهان گسترش داده است، گفت: تردید نداریم همانگونه که ملت‌های عراق، سوریه، یمن و لبنان در مقابل آمریکا و همپیمانانش به پیروزی رسیدند، ملت فلسطین نیز پیروز این میدان خواهد شد.

«حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق را نقطه عطفی در روابط تاریخی و راهبردی دو کشور توصیف و حصول نتایج توافقات این سفر به ویژه در بخش‌های مالی، بانکی، انرژی، گردشگردی و‌ تجارت را نشانه اهتمام و جدیت مقامات عالی‌رتبه تهران و دمشق در توسعه بیش از پیش تعاملات و همکاری‌ها عنوان کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top