تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/19 - 08:57
کد خبر: 490353

هادی محمدی؛

وتوی امریکا برای کاستن از وزن مقاومت

وتوی امریکا برای کاستن از وزن مقاومت

امریکا و رژیم صهیونیستی آنچه برایشان اهمیت دارد این است که تا جایی به پیش روند که ضریب امنیتی قابل قبول برای بقای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و از توانایی مقاومت در غزه و سپس در کرانه باختری بکاهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از هادی محمدی*/// گوترش طی نامه خود به شورای امنیت سازمان ملل و تکیه بر تنها دستاویز قانونی از منشور ملل، رخدادهای غزه را تهدید امنیت و صلح جهانی دانسته و خواستار تصمیم نهاد قانونی و بین‌الملل برای فشار به رژیم صهیونیستی شد که با شوک امریکایی روبه‌رو شد. امریکا با رأی منفی و وتو و انگلیس با رأی ممتنع، خواسته ۱۳ عضو دیگر شورای امنیت را برای توقف جنگ جنایتکارانه و ضدانسانی بی‌اثر کردند. دیگر مقامات عالی‌رتبه امریکایی نیز در مواضع رسمی و اعلامی تأکید کردند توقف جنگ به زیان اسرائیل است و چراغ سبز استمرار این جنگ را به صهیونیست‌ها دادند. مقامات نظامی و پنتاگون نیز محموله‌های بزرگ مهمات و لجستیک جنگی و گلوله‌های تانک و بمب‌های سنگرشکن به اسرائیل سرازیر کرده و در کنگره نیز به‌دنبال اختصاص کمک‌های بزرگ میلیاردی به این رژیم هستند.

مسئله این است که امریکا و بایدن به‌عنوان اداره‌کننده اصلی و رژیم صهیونیستی به‌عنوان مجری این جنایات، پذیرفته‌اند که حماس و مقاومت را نمی‌توانند نابود کنند و تبادل و آزادی اسرای‌شان را نیز معامله‌ای سودمند نمی‌دانند و آنچه برایشان اهمیت دارد این است که اولاً تا جایی به پیش روند که ضریب امنیتی قابل قبول برای بقای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و تا جایی که بتوانند از توانایی مقاومت در غزه و سپس در کرانه باختری بکاهند. با وجودی که رسوایی مشارکت و مداخله مستقیم امریکا در جنگ جنایتکارانه و ضدبشری در غزه به زیان نتایج انتخاباتی حزب دموکرات و بایدن است، به دلیل ماهیت رسمی و صهیونیستی بودن مقامات کاخ سفید، طرح این رژیم را برای زمین سوخته کامل در شمال و وسط نوار غزه و نابودی کامل آن به‌عنوان یک طرح انتفاعی و کور در دستور گذاشته و دنبال می‌کنند تا با کوچ اجباری از شمال و منطقه میانی نوار غزه به شهر رفح و جلوگیری از رسیدن هرگونه کمک به مردم در ابعاد الزامی حیات، نیمی از جمعیت غزه را به صحرای سینا سرازیر کنند.

این پروژه در گمانه و ارزیابی آن‌ها اینگونه است که با نابودی دو سوم غزه و استقرار در آن و محصور و محدود کردن مردم و مقاومت در یک بخش کوچک، هم از حجم مقاومت و تاب‌آوری مردم خواهند کاست و هم تاحدودی برای اسرائیل امنیت حداقلی ایجاد می‌کنند. به همین دلیل مقامات مصری در چند روز گذشته تهدید کردند که کوچ اجباری به صحرای سینا به معنی قطع روابط مصر و رژیم صهیونیستی خواهد بود. اجرای این طرح نمی‌تواند تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ هم به نتیجه برسد و با شدت و وحشی‌گری بیشتر در این مرحله از اقدامات ارتش صهیونیستی، نگران عرصه‌های منطقه‌ای و واکنش مقاومت منطقه‌ای هستند و به همین دلیل انگلیس نقش فعال‌تری در این پروژه جنایتکارانه به‌عهده گرفته و وظایفی در حوزه یمن، عراق و سوریه به عهده گرفته و فرانسه و دیپلماسی آن را ابزاری برای به انفعال کشیدن حزب‌الله در لبنان قرار داده‌اند تا از میزان اثرگذاری آن‌ها بر محاسبات امریکا، غرب و رژیم صهیونیستی و افزایش هزینه‌های گوناگون آن‌ها جلوگیری کنند. آرزوهای صهیونیستی بر ضرورت تغییر در خاورمیانه تأکید می‌کند و رفتار فریبکارانه امریکا برای مهلت‌دهی ماهانه به صهیونیست‌ها، مفهومی در استمرار و گسترش جنگ در غزه و منطقه را بیان می‌کند که نیازمند بازبینی در بسیاری از سیاست‌ها و متناسب‌سازی آن با راهبرد امریکا و رژیم صهیونیستی است.

*کارشناس مسائل سیاسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top