تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/19 - 10:22
کد خبر: 490373

رئیس نشست تخصصی در کنفرانس IEEA ۲۰۲۴ توکیو از ایران انتخاب شد

رئیس نشست تخصصی در کنفرانس IEEA ۲۰۲۴ توکیو  از ایران انتخاب شد

علی محمدی پور (نخبه جوان اقتصادی کشور از شهر تبریز)، عضو تشکل علمی نخبگان وزارت نفت، مدرس دانشگاه، پژوهشگر انجمن اقتصاد انرژی ایران و عضو انجمن علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ایران بوده که طی ۵ سال گذشته در کنفرانس های بین المللی سالانه IEEA، بعنوان عضو هیئت تحریره، کمیته علمی و تیم داوری فعالیت مستمر داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی محمدی پور (مدرس دانشگاه و نخبه جوان اقتصادی کشور از شهر تبریز) که بعنوان تنها ایرانی در تیم 14 نفری کمیته علمی کنفرانس بین المللی IEEA 2024 توکیو حضور داشت و بعد از 5 سال همکاری علمی مستمر با مدیریت کنفرانس بین المللی IEEA، موفق گردید به بعنوان رئیس نشست تخصصی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار در سیزدهمین دوره کنفرانس بین المللی سالانه IEEA (انفورماتیک، محیط زیست، انرژی و کاربردهای آن) در شهر توکیو (ژاپن) برای اسفند ماه 1402 انتخاب گردد.

کنفرانس بین المللی IEEA در سال 2012 میلادی در اولین گام، توسط موسسه علوم و مهندسی آمریکا و با کمک دانشگاه های: ملی Galway ایرلند، Wollongong استرالیا، Tokai ژاپن، Agriculture چین، Chulalogkorn تایلند و German مصر، راه اندازی گردید. این کنفرانس یکی از رویدادهای بین‌المللی مهم، ریشه‌دار و فعال در زمینه انرژی، محیط زیست و توسعه پایدار بوده که سه سال قبل از تصویب دستور کار 2030 و همچنین تصویب نخسین توافق اقلیمی جهان در پاریس (2015)، یعنی در سال 2012 در کشور سنگاپور شروع بکار نموده و با برگزاری موفق دوازده دور در کشورهای مختلف، در حال برنامه ریزی برای برگزاری سیزدهمین دوره خود می باشد.

مطابق برنامه ریزی بعمل آمده سیزدهمین دور از کنفرانس های سالانه IEEA با عنوان: IEEA 2024 ژاپن، طی 2 الی 4 اسفند ماه سال 1402 به مدت سه روز در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار خواهد شد. این کنفرانس به دنبال بررسی و ارزیابی آخرین نوآوری ها، روندها، نگرانی ها و چالش های علمی، عملی و راه حل های اتخاذ شده در زمینه های انفورماتیک، محیط زیست، انرژی و کاربردهای آن می¬باشد. در دوازده دوره قبلی، مقالات تاثیرگذار و مهمی در رابطه با مباحث راهکارهای گسترش ضریب نفوذ انرژی های تجدید پذیر و مدیریت آثار زیست محیطی استفاده از سوخت های فسیلی در این کنفرانس رو نمایی شده و در مجموع بیش از 500 شرکت کننده از 20 کشور مختلف جهان در آن حضور داشته اند.

علی محمدی پور (نخبه جوان اقتصادی کشور از شهر تبریز)، عضو تشکل علمی نخبگان وزارت نفت، مدرس دانشگاه، پژوهشگر انجمن اقتصاد انرژی ایران و عضو انجمن علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ایران بوده که طی 5 سال گذشته در کنفرانس های بین المللی سالانه IEEA، بعنوان عضو هیئت تحریره، کمیته علمی و تیم داوری فعالیت مستمر داشته است.

همکاری ایشان برای اولین بار، با IEEA از سال 2019 برای کنفرانس IEEA 2020 هلند (آمستردام)، آغاز گردید و طی کنفرانس های IEEA 2021-2 چین (شی-آن که در شرایط کرونایی بصورت مجازی برگزار گردید) و همچنین کنفرانس IEEA 2023 سنگاپور (سنگاپور) تداوم یافت. در حال حاضر نیز همکاری وی با کنفرانس IEEA 2024 ژاپن (توکیو)، در حال انجام بوده و تاکنون ایشان حدود 24 مورد داوری در رابطه با کنفرانس IEEA در سامانه پابلونز (Web of Science)، ثبت نموده و تاییدیه دریافت کرده اند. همچنین دکتر محمدی پور بعنوان تنها ایرانی، جز تیم 14 نفری کمیته علمی کنفرانس  IEEA 2024ژاپن می باشند که نام ایشان بعد از اعضای ایتالیایی، آلمانی و ...، بعنوان نفر پنج در این لیست کمیته علمی کنفرانس قرار دارد.

اقتصاد ایران در وضعیت نامناسب و بحرانی از حیث شاخص¬های اقتصادکلان، شاخص¬های رفاهی و معیشتی و کاهش خط فقر جامعه قرار دارد؛ متاسفانه اوضاع نامطلوب مورد اشاره، در بخش انرژی نیز به مراتب نگران‌کننده و حاد می‌باشد. قیمت‌گذاری انرژی پایین‌تر از قیمت واقعی و جهانی آن، قاچاق و مصرف بی‌رویه انرژی بویژه سوخت‌های فسیلی، عدم تاکید ویژه به مباحث زیست محیطی و برنامه‌ریزی عملیاتی برای آن بخصوص در برنامه‌های توسعه‌ای کشور، وابستگی انکار ناپذیر تولید نیروگاه‌های به سوخت‌های فسیلی (همزمان با گسترش مصارف داخلی بنزین و حتی فشار مصرفی گاز در فصول سرد) و گستردگی آثار مخرب اجتماعی و زیست محیطی ناشی از آن به سلامتی انسان‌ها و نهایتاً عدم توجه و عدم برنامه‌ریزی استراتژیک و سیستماتیک در بخش انرژی و توسعه پایدار، از جمله نگرانی¬های مهم آتی کشور می‌باشد.

با عنایت به عقب ماندگی کشور در برنامه ریزی و پیاده سازی توسعه پایدار و عدم توجه به اصول و الزمات پیاده سازی توسعه پایدار در کشور، انتخاب علی محمدی پور، نخبه اقتصادی کشور از میهن عزیزمان میتواند نوید بخش، تحولی نو در چشم انداز ورود ایران به عرصه برنامه ریزی استراتژیک برای دستیابی به توسعه پایدار در آینده نزدیک باشد. ایشان وظیفه خطیر و پر اهمیت ریاست نشست تخصصی در رابطه با محیط زیست و توسعه پایدار در کنفرانس IEEA 2024 ژاپن (توکیو) را بر عهده خواهند داشت. به طور کلی، وظیفه نظارت بر کلیه اقدامات مرتبط با نشست تخصصی مربوطه قبل از برگزاری آن و همچنین وظیفه مدیریت و اداره نشست حین برگزاری، تجمیع ارزیابی‌ها و پرسش¬ها از پژوهشگران، از وظایف مهم رئیس نشست می‌باشد.

در این خصوص ایشان می‌بایست در تهیه محتوای علمی نشست (دامنه)، دستور فراخوانی مقالات و نهایتاً ارائه بیوگرافی متناسب از خود بعنوان رئیس نشست، با مدیریت کنفرانس همکاری نمایند. همچنین در فرایند ارزیابی، امتیازدهی و مدیریت داوری‌های مقالات به صورت ویژه و تخصصی می‌بایست نسبت به شناسایی و دسته‌بندی مقالات مرتبط با نشست تخصصی خود اقدام نمایند.

به این ترتیب با نظارت رئیس نشست، اولاً در فرایند جذب، ارزیابی و داوری تنها مقالات پژوهشی قوی و مرتبط با نشست به آن راه می‌یابند و ثانیاً ترتیب ارائه مقالات در کنفرانس می بایست حتماً متناسب و هماهنگ با محتوای سخنرانی‌های رئیس نشست مابین ارائه مقالات پژوهشگران باشد. وظیفه مدیریت و برنامه ریزی برای ایجاد این هماهنگی با رئیس نشست خواهد بود.

در رابطه با نحوه تنظیم دامنه و دستور کار نشست تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار می‌بایست عنوان نمود که عموماً موضوع نشست تخصصی توسط مدیریت کنفرانس، به رئیس منتخب برای نشست، پیشنهاد می‌شود. بعد از انجام مذاکرات و نهایی شدن عنوان، رئیس منتخب نشست به طرح‌ریزی دامنه و محتوای کلیدی برای فراخوانی مقالات می‌پردازد.

پس از نهایی شدن آنها و بر اساس مقالات نهایی جذب شده برای نشست، محتوای دستورکار با پیشنهاد رئیس نشست و موافقت مدیریت کنفرانس، نهایی می‌گردد. در حال حاضر، عنوان نشست مشخص گردیده و اقدامات برای طرح‌ریزی دامنه و فراخوانی مقالات در حال انجام می‌باشد؛ ولیکن در بحث تدوین دستور کار، مدیریت برنامه ریزی شده و سیستماتیک بخش انرژی، ضرورت مقابله با گرمایش زمین، تسریع در جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر با سوخت‌های فسیلی و چگونگی سیاست‌گذاری عملیاتی در خصوص انتشار کربن صفر، از جمله موضوعات کلیدی اقتصاد انرژی و توسعه پایدار می‌باشند که حتماً در صدور نسخه نهایی دستور کار نشست لحاظ خواهند گردید.

در پایان لازم به ذکر است علاوه برا کنفرانس IEEA 2024 ژاپن، دکتر علی محمدی پور با طیف گسترده ای از کنفرانس های تخصصی در رابطه با اقتصاد انرژی و توسعه پایدار برای سال 2024 در حال همکاری می باشند که از جمله مهمترین آنها عبارتند از: کنفرانس بین‌المللی مهندسی انرژی های پایدار و تجدیدپذیر (ICSREE 2024) فرانسه (مارسی) 9 الی 11 می، کنفرانس بین‌المللی مرزهای مهندسی انرژی و محیط زیست (CFEEE 2024) نیوزلند (آوکلند) 12 الی 14 دسامبر، کنفرانس بین‌المللی پیشرفت در تحقیقات انرژی پاک (ICACER 2024) فرانسه (لیل) 27 الی 29 آپریل، کنفرانس بین‌المللی علوم و مهندسی کاربردی (ASEFORUM 2024) ایتالیا (فلورانس) 4 الی 6 مارچ و کنفرانس بین‌المللی بازیافت و مدیریت زباله (WRM 2024) ژاپن (توکیو) 21 الی 23 فبریه و ...همچنین همکاری علمی ایشان در تیم داوری ژورنال های ISI و یا اسکوپوس مرتبط با انرژی و توسعه پایدار نیز بطور همزمان تداوم دارد که از جمله مهمترین آنها، میتوان به ژورنال های: بررسی استراتژی انرژی (Energy Strategy Reviews-ISI q1) هلند، ژورنال بین-المللی برنامه¬ریزی و مدیریت انرژی پایدار (IJSEPM) دانمارک، برنامه‌ریزی استراتژیک برای انرژی و محیط زیست (SPEE) انگلیس، تحلیل تکنولوژی و مدیریت استراتژیک (TASM) انگلیس و ... اشاره نمود.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top