تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/09/19 - 10:56
کد خبر: 490379

حقوق سربازان ۲۰ درصد افزایش یافت

حقوق سربازان ۲۰ درصد افزایش یافت

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از پایان این ماه یعنی آذر ماه دریافتی سربازان نزدیک به بیست درصد افزایش پیدا می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: ما امسال در قانون بودجه و تبصره ۱۲ مصوب کردیم که حقوق پرداختی به سربازان بین ۶۰ تا ۹۰ درصد پایور همتراز باشد که این افزایش برای سربازان مجرد حداقل ۶۰ درصد و ۹۰ درصد هم برای سربازان متاهل باشد.

وی اظهار کرد: ابتدای امسال نزدیک به ۲۰ درصد افزایش حقوق سربازان اجرا شد، یعنی سال گذشته دریافتی سربازان به صورت میانگین سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که در حال حاضر این عدد به صورت میانگین سه میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان شده است که این افزایش تقریباً ۲۰ درصد است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره مابقی آن نیز باید گفت که به حکم قانونی ما عمل نشده بود، چون منابع کافی در اختیار نبود یعنی سازمان برنامه و ستاد کل نیروهای مسلح نتوانسته بودند بر سر تامین منابع درباره حقوق سربازان به تفاهم برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در یک ماه گذشته جلسات متعددی را در مجلس با حضور نمایندگان ستاد کل و سازمان برنامه برگزار کردیم و توافق شد هزار و پانصد میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شود برای آنکه در ماه‌های پایانی سال بتوانیم به قانون عمل کنیم.

دهنوی توضیح داد: بر این اساس، توافق شد از این ماه منابع لازم تامین شود. یعنی از پایان این ماه یعنی آذر ماه دریافتی سربازان نزدیک به بیست درصد دیگر افزایش پیدا می‌کند و به صورت میانگین از سه میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان به چهار میلیون و ششصت و پنجاه هزار تومان می‌رسد.

وی تاکید کرد: با این اوصاف، میزان افزایش حقوق سربازان نسبت به سال گذشته که سه میلیون و دویست هزار تومان بود به چهار میلیون و ششصت و پنجاه هزار تومان افزایش می‌یابد یعنی ۴۵ درصد افزایش حقوق برای سربازان خواهیم داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس، سربازان از این ماه شاهد افزایش حقوق خواهند بود که به صورت میانگین هشتصد هزار تومان به حقوق آنان اضافه می‌شود. یعنی برای سربازان متأهل احتمالاً مقداری بیشتر و برای مجردها کمتر است و این هشتصد هزار تومان به صورت میانگین است.

دهنوی تاکید کرد: ما خبرهای خوب دیگری در یک ماه آینده برای سربازان خواهیم داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
بیرانوند به بازی پرسپولیس رسید
کاریکاتور| خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه +عکس
کاریکاتور| گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
مستمری والدین شهدا افزایش یافت
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب
محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top