تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/20 - 10:53
کد خبر: 490480

انتقاد شدید از رمزگذاری دوطرفه پیام‌های فیسبوک

انتقاد شدید از رمزگذاری دوطرفه پیام‌های فیسبوک

تصمیم شرکت پلتفرم‌های متا برای معرفی ویژگی رمزگذاری سرتاسر پیام‌های فیسبوک، باعث شد تا کمپین‌های نجات قربانیان قاچاق جنسی کودکان آن را مختل‌کننده فعالیت خود بدانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این غول فناوری اعلام کرده که رمزگذاری خودکار پیام‌های مستقیم را در پلتفرم‌های فیسبوک و مسنجر برای بیش از یک میلیارد کاربر آغاز کرده است. طبق این تغییرات، متا دیگر به محتوای پیام‌هایی که کاربران ارسال یا دریافت می‌کنند دسترسی نخواهد داشت، مگر اینکه یکی از کاربران پیامی را به شرکت گزارش دهد. در نتیجه، پیام‌ها مشمول تعدیل محتوا نمی‌شوند مگر اینکه گزارش شوند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی متعهد به شناسایی و گزارش فعالیت‌های توهین‌آمیز و مجرمانه هستند.

رمزگذاری با تبدیل متن و تصاویر به رمزهای غیرقابل خواندن که پس از دریافت رمزنگاری نمی‌شوند، محتوای یک پیام را از هر کسی به جز فرستنده و گیرنده مورد نظر پنهان می‌کند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از نظر قانونی موظفند هرگونه شواهدی مبنی بر سوءاستفاده جنسی از کودکان را که شناسایی می‌کنند و به مرکز ملی کودکان گمشده و مورد بهره‌کشی در ایالات متحده ارسال کنند و سپس آن را به آژانس‌های مجری قانون داخلی و بین‌المللی مربوطه معرفی کنند.

یکی از سخنگویان این مرکز گفت: «رمزگذاری روی پلتفرم‌ها بدون توانایی شناسایی موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان و ایجاد گزارش‌های عملی به‌شدت حافظه فوری از کودکان در پلتفرم‌های آنلاین را فلج می‌کند.» مرکز ملی کودکان گمشده و مورد بهره‌کشی پیش‌بینی می‌کند که تعداد گزارش‌های مشکوک به سوءاستفاده جنسی از کودکان از سوی شرکت‌های گزارش‌دهنده با ارائه این ویژگی نزدیک به 80درصد کاهش یابد.

تقریبا 95درصد از 29میلیون گزارشی که درباره سوءاستفاده جنسی به این مرکز گزارش شده مربوط به شرکت متا به‌عنوان شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ در سال2022 بوده است. بخش بزرگی از این نکات، مطالبی را به تصویر می‌کشند که در آن کودکان مورد تجاوز جنسی و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

علی برنز، دستیار وکیل ایالات متحده در ایلینوی گفت که شناسایی و نجات کودکان مورد استثمار با رمزگذاری دشوارتر می‌شود، چراکه بازرسان اغلب تنها با دسترسی به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و پیام‌های خصوصی مشکوک می‌توانند قربانیان را شناسایی کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top