تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/09/20 - 18:23
کد خبر: 490541

با همکاری وزارت ارتباطات و پلیس فتا،

کاهش قابل ملاحظه‌‌ی جرائم فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی

کاهش قابل ملاحظه‌‌ی جرائم فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی

وزیر ارتباطات با اشاره به سرعت بسیار زیاد تحولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سال گذشته به دنبال همکاری مشترک پلیس فتا و وزارت ارتباطات در زمینه مقابله با کلاهبرداری‌های سایبری یا فیشینگ شاهد بودیم که جرائم در این حوزه به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در همایش فرماندهان استانی و حوزه مرکزی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) با بیان اینکه امروز دیگر این موضوع غیرقابل‌انکار است که زندگی‌های مردم بیش از گذشته به ابزار‌های فناوری اطلاعات وابسته‌تر شده است، گفت: ابزار‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال توسعه است و سرعت تحولات در این حوزه بسیار زیاد است.

وی افزود: امروزه فناوری‌های همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، کلان داده و... در حال تبدیل شدن به ابزار‌های عمومی هستند که زمان بلوغ آن‌ها از سال و ماه به زمان‌های بسیار کوتاه‌تر رسیده است.

زارع پور ادامه داد: این سرعت تحولات هم کار ما به‌عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری توسعه زیرساخت ارتباطی کشور و هم کار شما به‌عنوان پلیس فتا و حافظان حقوق مردم در این حوزه را سخت‌تر می‌کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در هر حال مردم با تحولات جدید در حوزه فضای مجازی همراه خواهند شد و در فضا‌های جدیدی که ایجاد می‌شود نیز حضور پیدا خواهند کرد، بنابراین ما به‌عنوان حاکمیت وظیفه داریم زیرساخت‌ها مورد نیاز را تامین کنیم و هم از حقوق مردم در فضا‌های نوین فناوری حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه کار هر دو مجموعه بسیار سخت است و حتما همراهی و همکاری مشترک می‌تواند برکات و ثمراتی را نصیب مردم کند، ادامه داد: در چارچوب همکاری مشترک باید در مسیر توسعه، زیرساخت‌ها، الزامات، چارچوب‌ها و پیوست‌های امنیتی را در نظر بگیریم تا حافظان امنیت در فضای مجازی در زمینه پیگیری حقوق مردم و برخورد با متخلفان و کشف موفق و اثرگذار باشند و در نهایت مردم از امنیت بیشتری برای فعالیت در فضای مجازی برخوردار باشند.

زارع پور خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز به دنبال همکاری مشترک پلیس فتا و وزارت ارتباطات در زمینه مقابله با کلاهبرداری‌های سایبری یا فیشینگ شاهد بودیم که جرائم در این حوزه به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: درست است که وزارت ارتباطات توسعه را دنبال می‌کند، ولی حتما دنبال این نیز خواهیم بود که در مسیر توسعه به الزامات امنیتی و پدافندی توجه کنیم که مردم در ضمن بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، دچار آسیب کمتری شوند و در عین حال روند مقابله با جرائم رایانه‌ای و سایبری نیز تسهیل شود.

وزیر ارتباطات در ادامه گزارشی از برخی دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم ارایه کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top