تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/21 - 15:50
کد خبر: 490604

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک + ۸ راه حل برفک زدن یخچال

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک + ۸ راه حل برفک زدن یخچال

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیست؟ علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک اسنوا و الکترو استیل + ارائه راه حل برای رفع مشکل برفک زدن یخچال های بدون برفک در این مطلب

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برفک زدن تنها مربوط به یک برند خاص نیست و در بسیاری از یخچال‌های موجود در بازار مشاهده می‌شود.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیست؟

برفک می‌تواند منجر به تغییر طعم مواد غذایی موجود در یخچال شود و به‌مرور زمان آن‌ها را خراب کند. علاوه بر این، وجود برفک منجر به افزایش مدت زمان موردنیاز جهت کاهش دمای یخچال می­شود که این امر خود مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیست؟

در درون یخچال یک سیکل یا چرخه گردش هوای سرد وجود دارد. این سیکل باید همواره به فعالیت خود ادامه دهد تا یخچال بتواند از فساد مواد غذایی جلوگیری کند. چنانچه هوای سرد موجود در همین سیکل با هوای مرطوب بیرون از یخچال تلاقی پیدا کند، برفک به وجود می‌آید. در ادامه به علت‌های اساسی ایجاد برفک در یخچال می‌پردازیم و هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  •  

مسدود شدن دریچه هوا

اولین علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک را می‌توان مسدود شدن دریچه‌های عبور هوا دانست. نحوه قرارگیری این دریچه‌ها در یخچال‌های مختلف کاملاً متفاوت است. در صورتی که دریچه‌های عبور هوا از فریزر به یخچال مسدود شوند، هوای سرد در سیکلی که به آن اشاره کردیم، حرکت نمی‌کند و در نتیجه دستگاه برفک می‌زند.

این مشکل معمولاً زمانی رخ می‌دهد که حجم زیادی از مواد غذایی را دقیقاً در کنار دریچه‌های هوای یخچال قرار دهید. این مواد غذایی امکان عبور هوا را آن‌قدر محدود می‌کنند که عملاً هوای سرد تنها در یک بخش خاص از یخچال باقی می‌ماند. در این حالت آن بخش دچار برفک می‌شود؛ بنابراین می‌توان بیان کرد که یکی از علت‌های اصلی برفک زدن، نوع جای‌گذاری مواد غذایی در درون یخچال است.

گرم شدن یخچال یا سرد شدن بیش از اندازه آن، از عواقب خرابی دمپر است؛ که هر دو حالت باعث می‌شود مواد غذایی داخل یخچال خراب شوند و بی استفاده بمانند. اگر این دریچه به علت خرابی همیشه بسته بماند هوای داخل یخچال گرم می‌شود و اگر همیشه باز بماند باعث می‌شود که مواد غذایی داخل یخچال یخ بزند.

  •  

یخ زدن اواپراتور

اواپراتور یکی از مهم‌ترین قطعات یخچال شما محسوب می‌‌شود. اواپراتور یک نوع ابزار ویژه به منظور تبخیر آب است که در چرخه تبرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اواپراتور یخچال نیز دقیقاً همین نقش را بر عهده دارد و امروزه تمامی یخچال‌ها دارای این قطعه هستند. اواپراتور معمولاً خراب نمی‌شود؛ اما احتمال یخ‌زدن آن وجود دارد.

با توجه به این موضوع می‌توان بیان کرد که در برخی از موارد،‌ علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک همین امر است. وقتی که اواپراتور یخ زده باشد، فرایند تبرید در یخچال به خوبی انجام نمی‌گیرد و نتیجه امر چیزی به جز ایجاد برفک در درون یخچال نخواهد بود. یخ زدن اواپراتور نه تنها منجر به ایجاد برفک می‌شود، بلکه می‌تواند عملکرد موتور دستگاه را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

  •  

آسیب دیدگی لاستیک درب

احتمالاً با این موضوع آشنا هستید که در دور درب همه یخچال‌ها یک نوع لاستیک و یا واشر جای‌گذاری شده است. لاستیک دور درب یخچال از خارج شدن هوای سرد جلوگیری می‌کند. سالم بودن لاستیک دور درب از اهمیت بالایی برخوردار است و خراب بودن آن می­تواند علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک باشد. همچنین این موضوع میتواند به  تنظیم درجه یخچال  نیز آسیب برساند.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیست؟

یخچال‌های امروزی به باز ماندن درب حساس هستند و در صورتی که مدت این امر از یک حد خاص فراتر رود، یخچال شروع به بوق زدن می‌کند.

برای تشخیص خراب بودن لاستیک دور درب می‌توان از یک برگه کاغذ استفاده کرد. این برگه کاغذ را در لای درب قرار دهید، سپس تلاش کنید آن را به سمت خود بکشید. اگر برگه کاغذ به راحتی خارج شد، می‌توان اطمینان داشت که لاستیک درب خراب شده است و باید به سرعت آن را تعویض کرد. برای تعویض لاستیک درب یخچال می­توانید از تعمیرکاران مجرب سلام ریپیر کمک بگیرید.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک اسنوا

خراب شدن ترموستات را می‌توان مهم‌ترین علت برای یخ زدن داخل یخچال‌های اسنوا دانست. ترموستات همان بخشی است که وظیفه تنظیم کردن دمای یخچال را بر عهده دارد. حتی جدیدترین یخچال‌های نوفراست اسنوا نیز با این مشکل مواجه می‌شوند و باید نسبت به حل آن اقدام کرد.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک سامسونگ

خراب شدن سنسورهای دما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند یک علت یخ زدن داخل یخچال­های سامسونگ باشد. این سنسورها وظیفه دارند تا به صورت مداوم دمای یخچال را به برد دستگاه اطلاع‌رسانی کنند. سنسورها عمر محدودی دارند و معمولاً پس از یک مدت زمان مشخص معیوب می‌شوند.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک پارس

در یخچال‌های ساخت شرکت پارس، کثیف شدن کویل‌ها علت اصلی برفک زدن است. یخچال‌هایی که برای مدتی طولانی تمیز نشده‌ باشند، با این مشکل مهم مواجه می‌شوند. در این حالت نیز برفک‌ها منجر به فشار بیش از حد به موتور و یا خراب شدن کامل مواد غذایی خواهند شد.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک الکترواستیل

علت یخ زدن داخل یخچال­های ساخت شرکت الکترواستیل، دست‌کاری تنظیمات آنها است. در این یخچال‌ها تنظیمات مختلف در اختیار کاربران قرار داده شده است؛ اما دست‌کاری بیش از حد این تنظیمات می‌تواند مشکلات گوناگونی همچون برفک زدن را ایجاد کند.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک امرسان

پر کردن بیش از حد یخچال، علت اصلی برفک زدن در محصولات ساخته شده توسط شرکت امرسان است. همه یخچال‌ها دارای یک ظرفیت محدود هستند و نباید آن‌ها را بیش از حد پر کرد. در یخچالی که بیش از حد عادی پر شده باشد، هوا به خوبی عبور نمی‌کند و بنا بر آنچه پیش از این توضیح دادیم، شاهد برفک زدن آن خواهیم بود. این علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک در رابطه با محصولات سایر برندها نیز صدق می‌کند و تنها مختص شرکت امرسان نیست.

برای از بین بردن برفک یخچال بدون برفک چه کنیم؟

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک چیست؟

به منظور برطرف کردن مشکل برفک زدن یخچال بدون برفک باید راهکارهایی را انتخاب کرد که با علت این مشکل رابطه مستقیمی دارند. در واقع یکی از مهم‌ترین وظایف تعمیرکاران برگزیدن راه حل برتر در این زمینه است. برخی از روش‌های حل مشکل برفک زدن یخچال‌های نوفراست با توجه به علت مشکل را در ادامه بیان می­کنیم.

  • پر کردن بیش از حد یخچال:‌ در این حالت باید میزان مواد غذایی موجود در فریزر و یخچال را کاهش داد. این راه حل به سادگی قابل انجام است و زمان زیادی نمی‌گیرد.
  • دست‌کاری تنظیمات: در این حالت باید تنظیمات را به حالت ابتدایی یا default بازگرداند. این کار باید توسط متخصصان و با استفاده از ابزارهای ویژه انجام شود.
  • کویل‌ها: برای رفع این مشکل باید کویل‌ها را مورد بررسی قرار داد و آن‌ها را به طور کامل تمیز کرد. این کار باید توسط متخصصان انجام بگیرد.
  • خراب شدن سنسور: در این شرایط باید سنسورها را تعویض کرد، البته ممکن است امکان تعمیر کردن آن‌ها نیز وجود داشته باشد.
  • خراب شدن ترموستات: تعویض کامل ترموستات معمولاً بهترین راهکار موجود در این شرایط است.
  • خراب شدن لاستیک درب: خوشبختانه می‌توان با هزینه کمی لاستیک دور درب را تعویض کرد و به برفک زدن پایان داد.
  • یخ زدن اواپراتور: برای حل این مشکل باید بدنه اواپراتور را بررسی کرد و یخ‌های موجود بر روی آن را از بین برد.
  • دریچه هوا: اگر علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک این مورد باشد، چاره‌ای به جز جابه‌جا کردن مواد غذایی و باز کردن دریچه هوا وجود ندارد.

بهترین تعمیرکار برای حل مشکل برفک زدن

به منظور یافتن علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک باید از خدمات تعمیرکاران مجرب و ماهر استفاده کنید. تنها این افراد هستند که می‌‌توانند به بررسی کامل ایرادات فنی یخچال بپردازند و خدمات لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند. ادامه یافتن روند برفک زدن یخچال می‌تواند به موتور دستگاه فشار وارد کند و انرژی مصرفی آن را افزایش دهد. سلام ریپیر با بهره‌گیری از برترین متخصصان می‌تواند بهترین گزینه برای حل مشکلات فنی یخچال‌ها از جمله برفک زدن بی‌مورد باشد. سلام ریپیر خدمات تعمیر در منزل را نیز ارائه می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با این مجموعه به آدرس salamrepair.com مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حذف دومین شمشیرباز ایران از المپیک
نمایش افول ارزش‌های غربی در افتتاحیه المپیک
تشکیل ستاد تحلیف رئیس جمهور با حضور قالیباف
نقش کلیدی بانوان در «خودسازی»، «جامعه‌سازی» و «تمدن‌سازی»
تأکید آیت الله سیستانی بر حفظ نظافت در زیارت اربعین ۱۴۰۳
ثبت اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی ایثارگران تا پایان امروز
شکست بسکتبال ژاپن مقابل قهرمان جهان
نتایج ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد
بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال
تصاویر مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ +عکس
هانیه رستمیان از صعود به فینال باز ماند
فردا مترو ساعت ۵:۳۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند
قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت استقلال
محمد رهبری، دومین حذف شده شمشیربازی ایران در المپیک
آزمون؛ امروز در تست‌های پزشکی شباب الاهلی
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top