تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/22 - 09:06
کد خبر: 490668

اتهام‌زنی وزیرخارجه آمریکا علیه ایران

اتهام‌زنی وزیرخارجه آمریکا علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق اتهامات واهی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «آنتونی جی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، وزیر امور خارجه آمریکا حمله به سفارت این کشور در بغداد و همچنین مجموعه حملات به آمریکایی‌ها در عراق و سوریه در هفته‌های اخیر را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین حملات اخیر را «اقدامات تروریستی» توصیف کرد و از تعهد دولت عراق برای تحقیق درباره این حملات استقبال کرد.

بلینکن در این گفت‌وگو در عین حال با تکرار اتهامات ضدایرانی خود ادعا کرد که این حملات توسط گروه‌هایی انجام می‌شود که با حمایت ایران برای تضعیف حاکمیت و استقلال عراق عمل می‌کنند.

دوشنبه گذشته منابع خبری اعلام کرده بودند که نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد واقع در غرب عراق هدف حمله مقاومت قرار گرفته اند. از سوی دیگر مقاومت اسلامی عراق مسؤولیت حمله به یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه را نیز به عهده گرفت. بر این اساس مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه آمریکا در الشدادی واقع در جنوب حسکه در سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

پیش‌تر منابع خبری از حمله‌های جدید به پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه و شنیده شدن صدای چندین انفجار خبر داده بودند. این منابع به المیادین اعلام کردند: چند موشک به پایگاه آمریکا در الشدادی در جنوب حسکه در شمال شرق سوریه شلیک شده است. یکی از موشک‌ها به مقر شبه نظامیان قسد وابسته به واشنگتن در پایگاه الشدادی آمریکا اصابت کرده است. همزمان خبرنگار المیادین از شنیده‌شدن صدای انفجارهایی در اطراف پایگاه نظامی آمریکا در روستای الخضرا نزدیک به میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور خبر داده بود.

گفتنی است با آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی و حمایت همه‌جانبه آمریکا از آن پس از ۷ اکتبر، پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله‌های متعدد پهپادی، راکتی و موشکی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

این در حالی است که چندی پیش نیز نیروهای آمریکایی مواضع نیروهای مقاومت در عراق را هدف قرار داده بودند. در همین ارتباط «حشد شعبی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از مواضع سازمان حشد شعبی هدف قرار گرفت که منجر به شهادت ۸ نفر و زخمی شدن ۴ تن دیگر شد.

در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است: فرماندهی عملیات جزیره در جرف النصر در شمال استان بابل از سوی آمریکا هدف قرار گرفت. رزمندگان ما هنگام انجام وظیفه مقدس ملی هدف قرار گرفتند. بر محکومیت شدید این اقدام خصمانه که نقض آشکار حاکمیت عراق است، تاکید داریم.

در این بیانیه آمده است: به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پایبندیم زیرا ما بخشی از سیستم امنیتی، نظامی و دفاعی کشور هستیم. ما در انجام وظیفه در دفاع از عراق و حاکمیت آن درنگ نخواهیم کرد.

از سوی دیگر چارچوب هماهنگی عراق هفته گذشته بیانیه‌ای درباره حملات آمریکا در عراق صادر و اعلام کرد که به شدت مخالف نقض حاکمیت عراق است.

چارچوب هماهنگی عراق ضمن تاکید بر اینکه مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی باید مطابق قوانین عراق باشد هر اقدامی خارج از آن را خطرناک و محکوم دانست که به افزایش رویارویی با نیروهای ائتلاف منجر می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top