تاریخ انتشار: شنبه 1402/09/25 - 13:11
کد خبر: 490948

فیلمبرداری عروسی با گوشی

فیلمبرداری عروسی با گوشی

در این روزگار، دوربین های گوشی روز به روز پیشرفته تر می شوند. دوربین گوشی شما احتمالاً بسیار بهتر از زمانی است که آن را خریده اید، زیرا پردازنده گوشی شما سریعتر شده است (به این معنی که همه چیز سریعتر اتفاق می افتد)، نرم افزاری که روی سیستم عامل گوشی شما اجرا می شود پیچیده تر شده است (به این معنی که کارهای بیشتری انجام می دهد) و خود دوربین بهتر می شود (نور بیشتری می گیرد).

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این سناریو را تصور کنید. سال 2023 است. 90 درصد از مهمانان عروسی شما دوربینی در جیب خود دارند که قادر به فیلمبرداری  4k است. برای یک فیلمبردار حرفه ای پنج میلیون تومان به بالا پرداخت می کنید. این واقعیت برای ده ها هزار زوجی است که هر ساله در ایران ازدواج می کنند.

خوب، ما آنجا کمی دراماتیک بودیم. اگرچه این درست است - از سال 2015 تقریباً همه برندهای اصلی تلفن گوشی‌هایی تولید می‌کنند که قادر به فیلم‌برداری با کیفیت بسیار بالا هستند. بنابراین برای پاسخ به این سوال، "آیا می توانم از عروسی دوستم با تلفن خود فیلمبرداری کنم؟"، پاسخ قطعا مثبت است. اما برای فیلمبرداری با کیفیت و تدوین شده در شهر اصفهان یا دیگر شهر های تهران نیاز به آتلیه عکاسی عروس اصفهان و آتلیه عکاسی در اصفهان دارید.

با این حال، اجازه ندهید که شما را گول بزند! تا زمانی که تمام برنامه ریزی های لازم را انجام ندهید، آسان نخواهد بود.

در این روزگار، دوربین های گوشی روز به روز پیشرفته تر می شوند.

در این روزگار، دوربین های گوشی روز به روز پیشرفته تر می شوند. دوربین گوشی شما احتمالاً بسیار بهتر از زمانی است که آن را خریده اید، زیرا پردازنده گوشی شما سریعتر شده است (به این معنی که همه چیز سریعتر اتفاق می افتد)، نرم افزاری که روی سیستم عامل گوشی شما اجرا می شود پیچیده تر شده است (به این معنی که کارهای بیشتری انجام می دهد) و خود دوربین بهتر می شود (نور بیشتری می گیرد).

ویدیوهای تلفن معمولاً در… حدس زدید، یک تلفن! صفحه نمایش تلفن ها ذاتاً کوچک هستند، به این معنی که برای خوب به نظر رسیدن نیازی به کیفیت باورنکردنی نیست. با این اوصاف، اکثر گوشی‌ها می‌توانند با کیفیتی فیلم‌برداری کنند که حتی در صورت منفجر شدن در یک صفحه نمایش بزرگ، عالی به نظر می‌رسند.

اکنون برای روشن بودن، نمی‌گوییم که ویدیوهای تلفنی به خوبی کیفیتی هستند که یک فیلمبردار حرفه‌ای می‌تواند به آن دست یابد. اما از خود بپرسید آیا لازم است؟

در نهایت، ما معتقدیم مهم‌ترین کاری که برای یک ویدیوی عروسی باید انجام شود، این است که شما را مستقیماً به روز خاص خود بازگرداند و ماهیت آن را به تصویر بکشد. تا زمانی که قابل تماشا باشد، تعداد پیکسل های روی صفحه نمایش در هر زمان احتمالاً برای شما مهم نخواهد بود. به همین دلیل، ویدئوی عروسی آیفون قطعا امکان پذیر است!

فیلمبرداری عروسی با تلفن شما امکان پذیر است!

فیلمبرداری عروسی با گوشی

نور باید خیلی خوب باشد

ویدیوی تلفنی می تواند در نور تاریک مشکل داشته باشد. بنابراین در حالت ایده آل، نورپردازی باید بسیار خوب باشد. شما نمی توانید فقط به فلاش تکیه کنید و امیدوار باشید که اگر سوژه های شما در حال حرکت یا رقصیدن هستند، برای روشن کردن آن کافی باشد. اگر یک مکان داخلی به اندازه کافی روشن دارید، مانند یک سالن رقص یا سالن ضیافت با تعداد زیادی پنجره، عالی است - فقط مطمئن شوید که هیچ چهره ای را مستقیماً در معرض نور شدید خورشید قرار ندهید. سایه های خشن می اندازد و عینک را به شیوه ای نامطلوب منعکس می کند. اما اگر نور طبیعی زیادی ندارید، به نور مصنوعی نیاز دارید تا به پر کردن صحنه با مقداری روشنایی کمک کند (و آن سایه های سخت را نرم کنید). در صورت امکان، دو نور تنظیم کنید: یک نور ملایم کننده در مقابل سوژه(ها) که از زاویه کمی بالاتر از آنها (حدود 45 درجه) به سمت صورت آنها نشانه می رود و سپس نور نقطه روشن دیگری در پشت آنها به دیوار پشت آنها اشاره می کند. که روی پشت و شانه هایشان می ریزد بدون اینکه زیاد صورتشان شسته شود.

مراقب آب و هوا باشید

شما هم می خواهید آب و هوا را تماشا کنید. اگر قرار است باران یا برف ببارد، یا اگر در یک روز گرم ازدواج می کنید، ممکن است بخواهید یک چتر یا کاور برای گوشی خود بیاورید. خوشبختانه، این مشکل آنقدرها هم که فکر می کنید نیست: این روزها اکثر گوشی ها ضد آب هستند!

اگر در خارج از منزل فیلمبرداری می کنید و چاره ای جز مقابله با شرایط نامساعد ندارید، یک بادگیر همراه خود داشته باشید تا صدای گوشی شما توسط بادهای تند تحت تاثیر قرار نگیرد.

بدانید واقعاً چه کارهایی می توانید با تلفن انجام دهید.

قبل از شروع فیلمبرداری عروسی خود، مهم است که بدانید با دوربین گوشی چه کارهایی را می توانید به طور واقع بینانه انجام دهید. شما می خواهید به این موارد فکر کنید:

  • ویدیو با چه کیفیتی روی گوشی شما قرار می گیرد؟ آیا لنز به اندازه کافی پهن است؟ آیا ویژگی های خاصی وجود دارد که ممکن است مواردی مانند فوکوس یا صدا را برای تنظیم آسان تر کند؟
  • چقدر فضای ذخیره سازی روی گوشی خود دارید؟ آیا برای ضبط چند فیلم به حافظه اضافی نیاز دارید؟
  • باتری گوشی شما چقدر است؟ توصیه می‌کنیم یک شارژر مصرف کنید تا بتوانید مطمئن شوید که شارژ آن را آماده استفاده نگه دارید.

صدا قوی ترین نخواهد بود

اگر با تلفن خود ضبط می کنید، برای دریافت صدای عالی، گزینه استفاده از میکروفون دوربین حرفه ای با آن را نخواهید داشت. میکروفون تلفن هوشمند شما برای مکالمات و مصاحبه های معمولی مناسب است، اما در محیط های پر سر و صدا مانند عروسی ها مشکل دارد. خود اتاق می تواند بسیار پر سر و صدا باشد و شنیدن صحبت های مردم را از جایی که فیلم می گیرید سخت کند. حتی اگر گوشی شما دارای دوربین دوگانه باشد و یکی از آن لنزها بتواند ویدیو را با کیفیت 4k ضبط کند، ممکن است با صدا مشکل داشته باشد.

به همین دلیل، برای لحظات بسیار مهم مانند مراسم و سخنرانی، توصیه می کنیم از تلفن دوم برای ضبط صدا از نزدیک استفاده کنید. فقط از برنامه ضبط صدا یا یادداشت صوتی که روی تلفن شما آمده است استفاده کنید و آن را درست نزدیک فردی که صحبت می کند قرار دهید. سپس می‌توانید این را همراه با ویدیو در مرحله پس از تولید ویرایش کنید.

اگر می‌خواهید در طول فیلم عروسی‌تان صدایی واقعاً درجه یک داشته باشید، به جای فیلم‌برداری با گوشی هوشمند از یک ضبط صوت دیجیتال استفاده کنید و سپس این دو کلیپ را پس از ویرایش با هم در مرحله پس از تولید، همگام‌سازی کنید. برای آموزش های عکاسی و فیلمبرداری به سایت آتلیه عکاسی روبان مراجعه نمایید.

 

بدانید از کجا مجاز به فیلمبرداری هستید

ما فرض می کنیم که شما قبلاً از عروس و داماد اجازه دارید! هنوز هم ارزش این را دارد که دقیقاً کجا مجاز به فیلمبرداری هستید. به عنوان مثال، گاهی اوقات زوج ها تمایلی به فیلمبرداری یا عکاسی در مراسم خود ندارند.

ارزش این را دارد که از قبل با این زوج صحبت کنید و دقیقاً مشخص کنید که آنها از شما می خواهند چه فیلمی بگیرید. این لیست نقطه شروع خوبی است:

  • آماده شدن
  • مراسم
  • سخنرانی ها
  • برش کیک
  • اولین رقص
  • مهمانی - جشن

در کنار این، توصیه می‌کنیم تصاویر پس‌زمینه زیادی دریافت کنید زیرا در ویرایش بسیار مفید خواهند بود. به عنوان مثال، نماهای تنظیم صحنه که ساختمان ها را از بیرون نشان می دهد، عکس های صریح از مهمانان در هم می آمیزند، نمای نزدیک از دکوراسیون و غیره.

قطعا می توانید با گوشی یک فیلم عروسی خوب فیلم برداری کنید، فقط بدانید که محدودیت هایی وجود دارد.

چه یک فیلمبردار حرفه ای باشید یا فقط کسی که دوست دارد همه چیز را ضبط کند، قطعاً می توانید یک ویدیوی عروسی با کیفیت بسیار خوب را در تلفن خود فیلمبرداری کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر، در نظر داشته باشید که دوربین های تلفن همیشه بهتر می شوند. این روزها می‌توانید دوربین‌های باکیفیت پیدا کنید، آیفون 14 و گوگل پیکسل 3 دو نمونه خوب از دوربین‌هایی هستند که می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های عالی بگیرند. اگر یکی از این دستگاه‌ها را دارید و نحوه استفاده از آن را به خوبی می‌دانید، فیلمبرداری ویدیوی عروسی خود (یا ویدیوی عروسی دوستتان) در دسترس شما خواهد بود!

همانطور که گفته شد، ممکن است بخواهید در صورت امکان از یک میکروفون خارجی نیز استفاده کنید. این کار هم کیفیت صدا را بهتر می کند و هم به کاهش نویز محیط اطراف مانند شلوغی کمک می کند. یا از تلفن دیگری برای ضبط صدا از نزدیک استفاده کنید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top