تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/28 - 20:29
کد خبر: 491269

جریان استخدام راننده اتوبوس بدون پایه یک چیست؟

جریان استخدام راننده اتوبوس بدون پایه یک چیست؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ مجوز ۵۰۰ نفر حامیان اخذ گردیده که با قاطعیت تأکید می کنم تمامی این رانندگان دارای گواهینامه پایه یک هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در صدا و سیما و رسانه های دیگر به صراحت گفته ایم که دریافت هرگونه وجه نقد توسط رانندگان شرکت واحد در صورت خرابی دستگاههای کارت خوان ما ممنوع می باشد.

با این وجود ما به این نیز اکتفا نکرده و بازرسی های ویژه ای از خطوط داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بلافاصله با راننده برخورد و پرونده شخص به کمیته انضباطی ارسال می گردد.

علیزاده گفت: ناگفته نماند که بحث تخلفاتی مثل دریافت وجه نقد توسط راننده تخلفات جدیدی نیست ولی در دوره فعلی مدیریت شهری و شرکت واحد نظارت بالا سبب شده شده تا این موضوع به حداقل برسد. علاوه بر اینها هم سامانه ۱۳۷ پلاس و هم سامانه همیار اتوبوس امکان گزارش تخلف رانندگان را فراهم کرده است و ما در این زمینه با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.

معطلی 45 دقیقه ای مسافر در خط ونک- تجریش؟

مدیر عامل شرکت واحد در ادامه گفت: درباره بحث معطلی شهروندان در مسیر ونک به تجریش هم باید گفت که در ساعات پیک مسافر سرفاصله اعزام اتوبوسهای خط ۱۵۲(پایانه معین-پارک وی) ۲ دقیقه و پس از آن به ۳و۴ دقیقه می رسد. این را نیز باید اضافه کنیم که اگر انتقادی نیز هست شرکت واحد در حلقه آخر این انتقاد قرار دارد نه اول چرا که ورود سواری در لاین ویژه و مسدود شدن مسیر به همین دلیل باعث ترافیک در لاین ویژه و افزایش زمان سفر در محدوده ایستگاه میرداماد تا پارک وی شده که این موضوع همه روزه در ساعات پیک ترافیک مشهود می باشد. طبیعی است با صدور مجوز سواری به خط ویژه یا چراغ قرمزهای چند دقیقه ای امکان افزایش زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه به چند دقیقه بیشتر وجود دارد ولی بیان این نکته که ۴۵ دقیقه اتوبوسی وارد ایستگاه نشده قابل پذیرش نیست.

علیزاده افزود: از سویی به جهت عدم وجود لاین ویژه حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش همه روزه در ساعات پیک شاهد ترافیک سنگین در محدوده یاد شده می باشیم که زمان سفری معادل ۶۰ دقیقه دارد و این از اختیارات شرکت واحد خارج است.

تعداد تراکنش های روزانه شرکت واحد چقدر است؟

علیزاده در ادامه با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای شهر درباره ۲۲۰۶ دستگاه کارت خوان غیرفعال در ایستگاه های اتوبوس گفت: تعداد ۲۲۰۶ دستگاه کارت خوان قدیمی روی اتوبوس فعال و در حال بهره برداری است که به اشتباه و سهوا از سوی عضو محترم شورا غیرفعال تلقی شده است. ضمن اینکه باعنایت به اینکه ۳۰% از پرداخت مابه التفاوت به بخش خصوصی براساس تراکنش های ثبت شده می باشد، بنابراین تمامی دستگاههای کارت خوان در اتوبوس ها فعال می باشند.

مدیرعامل شرکت واحد در ادامه گفت: دوستان گفته اند که تعداد تراکنس های فعلی ۳۶۰ هزار عدد به صورت روزانه می باشد که بنابر فرمایش آنها باید یک و نیم میلیون باشد در حالی که در سال ۱۳۹۸ (قبل از کرونا) که بهترین شرایط سال های اخیر را داشته ایم، تعداد تراکنش ثبت شده روزانه بطور متوسط بالغ بر ۱,۲۳۰,۰۰۰ عدد بوده است. این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر رفتار شهروندان در استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی که منجر به روند کاهشی تقاضای سفر و به تبع آن کاهش تراکنش ها ثبتی گردیده است. در سال جاری تعداد تراکنش ثبت شده روزانه در دستگاه های کارتخوان بطور متوسط بالغ بر ۵۷۵,۰۰۰ نفر در روز می باشد.

علیزاده درباره توقف ۱۵۱ دستگاه اتوبوس غیرفعال هم گفت: درخصوص ۱۵۱ دستگاه اتوبوس غیر فعال، آماده واگذاری به بخش خصوصی است. ضمناً تا قبل از واگذاری با توجه به کیفیت پایین اتوبوس های آتروس ایران خودرو، صرفا بصورت پشتیبان در خطوط در حال بکارگیری می باشد.

استخدام راننده بدون پایه یک

علیزاده در ادامه با اشاره به طرح موضوع استخدام ۱۱۵۰ نفر کارمند در شرکت واحد بدون داشتن گواهینامه پایه یک گفت: در سال ۱۴۰۰ مجوز جذب ۴۵۰ نفر حامیان اخذ گردیده، در سال ۱۴۰۱ مجموعا مجوز ۵۰۰ نفر حامیان اخذ گردیده که با قاطعیت تاکید می کنم که تمامی این رانندگان دارای گواهینامه پایه یکم هستند و در سال ۱۴۰۲ از طریق اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران ۲۰۰ نفر نیروهای تبدیل وضعیت ایثارگری بعنوان راننده معرفی شده اند که در حال آموزش و بکارگیری بر روی ناوگان اتوبوسرانی می باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top