تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/28 - 20:46
کد خبر: 491276

عاملی و فرهمندپور رؤسای شورای تحول علوم انسانی و شورای زنان شدند

عاملی و فرهمندپور رؤسای شورای تحول علوم انسانی و شورای زنان شدند

جلسه ۸۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، جلسه 892 شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز تعیین رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان مطرح شد که از بین سه نفری در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده رأی آوردند، در شورای عالی مطرح شد و فهیمه فرهمند پور بالاترین رأی را آورد و از این پس رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.
وی افزود: دستور دیگر جلسه امروز، موضوع شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بود که سال‌ها ریاست آن با غلامعلی حداد عادل بود با تقدیر از زحمات ایشان، سید سعید رضا عاملی با بالاترین رأی ریاست شورای تحول و ارتقای علوم انسانی عهده دار شد که امیدوارم این شورای تخصصی با حرکت جهشی بتواند منشأ تحول شود و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به نظریه‌های کارآمد و اثربخش در علوم انسانی دست یابند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور بعدی جلسه امروز شورا را بحث درباره دبیر شورای توسعه قرآنی اعلام کرد و گفت: سه نفر برای دبیر شورای توسعه قرآنی مطرح شدند از بین آنها حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی بالاترین رأی را کسب کرد. این شورا هم اکنون به سازمان تبلیغات اسلامی منتقل شده اما تعیین دبیر با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
خسروپناه اعلام کرد: در جلسه امروز سند ملی موسیقی تصویب نهایی شد، این سند یکی از اسناد مهمی بود که سالها در شورا مانده بود و پیرامونش بحث‌های مختلف شده بود، نظر مقام معظم رهبری و فقها در این‌باره اخذ شده بود در نهایت پس از جلسات متعدد در شورای معین به تصویب نهایی در شورای عالی رسید. خانه موسیقی و هنرمندان این رشته در تدوین این سند نقش موثری داشتند.
وی ادامه داد: در جلسه امروز اساسنامه فرهنگستان علوم بازنگری شد و امکان ایجاد گروه های علمی جدید و سقف اعضای پیوسته فرهنگستان به تصویب نهایی رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top