تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/30 - 09:10
کد خبر: 491411

گفت و گو با این آبزی سخنگو برای ارتباط با موجودات فضایی!

گفت و گو با این آبزی سخنگو برای ارتباط با موجودات فضایی!

دانشمندان بر این باورند که یک مکالمه ۲۰دقیقه‌ای موفق با یک نهنگ گوژپشت داشته‌اند و این می‌تواند به درک بهتری از نحوه ارتباط با موجودات بیگانه منجر شود. تحقیقات نهنگ برای کشف نحوه ارتباط با هوش غیرانسانی به‌ویژه هوش بیگانه یا فرازمینی انجام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشمندان بر این باورند که توانسته‌اند با نهنگی به نام تواین که از آن منطقه با او آشنا بودند ارتباط برقرار کنند. این ارتباط از طریق صداهای ضبط شده نهنگ از تواین و نهنگ‌های دیگر انجام شد، با این حال، آنها دقیقا نمی‌دانند که این گفت‌وگو در مورد چه چیزی بوده است.

دانشمندان صداهای نهنگ را از طریق بلندگوی زیر آب در قایق خود پخش کردند. آنها گفتند که تواین بلافاصله صداهای سیگنال احوالپرسی را درک کرد، به سمت قایق دانشمندان آمد و به سبک مکالمه با آنها ارتباط گرفت. دانشمندان بر این باورند که آنها همچنین توانسته‌اند به سبک مکالمه‌ای به نهنگ پاسخ دهند.

این مطالعه در مجله علمی Peer J در ۲۳نوامبر توسط تیمی از دانشمندان مؤسسه SETI، دانشگاه کالیفرنیا دیویس و بنیاد نهنگ آلاسکا منتشر شد. این تحقیق با عنوان بازپخش تعاملی بیوآکوستیک به‌عنوان ابزاری برای تشخیص و کاوش هوش غیرانسانی، مکالمه با نهنگ عنبر آلاسکا چاپ شده است.

دانشمندان در مورد ارتباط نهنگ‌ها هیجان زده هستند زیرا این می‌تواند نخستین تلاش موفقیت‌آمیز برای انجام این کار حین صحبت به زبان آنها باشد. دکتر برندا مک کوان، پروفسور دامپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا گفت: «ما معتقدیم این نخستین تبادل ارتباطی بین انسان و نهنگ‌های گوژپشت به زبان آنهاست.» این مطالعه توضیح داد علمی که این ارتباط را پشتیبانی می‌کند با تئوری ریاضیات اطلاعات برای تعیین کمیت پیچیدگی ارتباط دارد.

همچنین در این مطالعه آمده است که تمرین استفاده از نهنگ‌ها برای درک زبان موجودات بیگانه شبیه به مطالعه قطب جنوب برای درک مریخ است. آنها امیدوارند که این کار به آنها این امکان را بدهد بفهمند چگونه هرگونه ارتباطی که از هوش فرازمینی به‌دست می‌آید را فیلتر کنند تا بتوانند به درستی پاسخ دهند.

مک کوان گفت: «هوش‌های متنوعی در این سیاره وجود دارد و با مطالعه آنها، ما بهتر می‌توانیم درک کنیم که یک هوش بیگانه ممکن است چگونه باشد، زیرا آنها دقیقا شبیه ما نیستند.» با درنظر گرفتن اینکه نهنگ علاقه‌مند به برقراری ارتباط با تماس‌ها بود، ثابت می‌کند که بیگانگان ممکن است به‌طور مشابه پاسخ دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top