تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/30 - 14:58
کد خبر: 491453

آموزش اضافه شدن صفر در اکسل قبل از شماره موبایل

آموزش اضافه شدن صفر در اکسل قبل از شماره موبایل

مشکل کجاست؟ چطور به اکسل بفهمانیم که این یک شماره موبایل است و نه صرفا یک عدد؟ این اتفاق به دلیل فرمت سلول‌های اکسل است که به صورت پیش فرض روی حالت General قرار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وقتی بخواهید شماره موبایل را در یکی از سلول های اکسل وارد کنید متوجه می شوید که صفر اول توسط اکسل حذف می شود و این اتفاق کاملا طبیعی است چرا که اکسل نمی داند منظور شما از این عدد یک شماره موبایل است و تنها به شکل یک عدد به آن نگاه می کند و مسلما صفر در ابتدای یک عدد کاملا بی معنی است و باید حذف شود.

اما مشکل کجاست؟ چطور به اکسل بفهمانیم که این یک شماره موبایل است و نه صرفا یک عدد؟ این اتفاق به دلیل فرمت سلول‌های اکسل است که به صورت پیش فرض روی حالت General قرار دارد.

حالت General، فرمت عددی به سلول می‌دهد و باعث می‌شود که صفر از ابتدای اعداد حذف شود. حال برای اضافه کردن صفر شماره موبایل به اکسل، به طوری که صفر آن حذف نشود، باید فرمت سلول را به Text تغییر دهیم. اما چطور این کار را انجام دهیم؟

پیش از اینکه به ادامه آموزش بپردازیم بهتر است بدانید که اگر در استفاده روزمره از اکسل، ورد و سایر نرم افزارهای کامپیوتر مشکل دارید بهتر است در مورد آموزش icdl جستجو کنید و یک دوره icdl را سپری کنید تا به طور کامل به مباحث پایه ای کامپیوتر مسلط شوید.

اضافه کردن صفر به ابتدای شماره موبایل در اکسل

خوشبختانه، چندین ترفند برای نوشتن صفر قبل از عدد در اکسل وجود دارد که در ادامه به 4 روش برای حل این مشکل می پردازیم.

روش اول: تغییر فرمت سلول به حالت Text

سلول مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید و در منوی ظاهر شده، گزینه Format Cells را انتخاب کنید. خوب حالا شماره تلفن خود را با 0 وارد نماید و بدون هیچ محدودیتی استفاده نمایید.

البته اگر تعداد سلول های شما بیشتر باشد، بهتر است از روش های بعدی استفاده کنید.

آموزش اضافه شدن صفر در اکسل قبل از شماره موبایل

روش دوم: تغییر فرمت سلول با کمک علامت گیومه

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که صفر قبل عدد در اکسل در هنگام وارد کردن حفظ می‌شود، می‌توانید پیش از وارد کردن آن عدد یک علامت گیومه تکی (‘) وارد کنید.

در این حالت به اکسل دستور می‌دهیم که مقادیر را به صورت متنی و نه عددی ذخیره کند. هنگامی که در انتها کلید Enter را بزنید، یک مثلث سبزرنگ در گوشه چپ-بالای سلول نمایش می‌یابد. خیلی از این آموزش ها در دوره مهارت های هفتگانه کامپیوتر آموزش داده شده اند، حتما مطلب icdl چیست را مطالعه کنید.

آموزش اضافه شدن صفر در اکسل قبل از شماره موبایل

بدین ترتیب اکسل بررسی می‌کند که آیا شما می‌خواسته‌اید مقدار متنی وارد کنید و یا می‌خواهید آن را به عدد تبدیل کنید. روی آیکون لوزی کلیک کنید تا فهرستی از کارها ظاهر شود. گزینه Ignore Error را کلیک کنید تا همین وضعیت حفظ شود و عدد به صورت متنی ذخیره شود.

روش سوم: تغییر فرمت عدد به حروف

در اکسل گزینه‌ای برای تغییر فرمت هر سلول، وجود دارد. با اعمال تغییر فرمت محدوده، اکسل هر آنچه را که در محدوده مورد نظر وارد می‌شود، حتی اگر عدد هم باشند، به عنوان متن تلقی می‌کند. این کار ساده، نوشتن صفر قبل از عدد در اکسل را ممکن می‌کند.

برای تبدیل عدد به حروف، به منظور نوشتن صفر قبل از عدد در اکسل، مراحل زیر را طی می‌کنیم:

محدوده‌‌ای از سلول‌هایی را که باید به متن تبدیل شوند، انتخاب می‌کنیم.

روی زبانه Home کلیک می‌کنیم.

در گروه Number، روی کشویی Format کلیک می‌کنیم.

میان گزینه‌ها، Text را که آخرین گزینه است، انتخاب می‌کنیم.

اکنون اگر بخواهیم اقدام به نوشتن صفر قبل از عدد در اکسل کنیم، این صفرها دیگر حذف نمی‌شوند؛ زیرا آن‌ها به عنوان متن در سلول وارد شده‌اند.

روش چهارم: استفاده از تابع Text

این روش مخصوص زمانی است که شما تعداد زیادی عدد بدون صفر وارد کرده اید و حالا می خواهید همه آنها اصلاح شوند و صفر به ابتدای همه آنها اضافه شود.

تابع TEXT این اجازه را به کاربر می‌دهد که یک فرمت سفارشی را برای هر تعداد داده موجود در صفحه اعمال کند.

=TEXT(Value, “Format”)

در فرمول بالا دو مقدار وجود دارد که باید به صورت زیر جای‌گذاری شوند.

 Value : نام سلول حاوی مقدارعددی است که می خواهیم آن را به مقدار متنی تبدیل کنیم. با کلیک روی سلول، اکسل به طور خودکار نام سلول را وارد می‌کند.

Format : قالبی است که می‎‌خواهیم اعمال کنیم. این قالب می‌تواند تعدادی رقم یا قالب تاریخ باشد. این قالب حتماً باید داخل گیومه نوشته شود. به طور مثال “mm / dd / yy”.

چرا دوره icdl برای ما مفید است؟

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که icdl چیست؟ در این دوره چه چیزی آموزش داده می شود؟ ما با طی کردن این دوره چه چیزی به دست می آوریم؟

به منظور پاسخ به این پرسش مهم باید گفت که icdl مخففی از عبارت international computer driving license (گواهینامه بین‌المللی توانایی کار با کامپیوتر) محسوب می‌شود. با داشتن مدرک icdl می‌توانید ثابت کنید که می‌توانید به خوبی نیازهایتان را با کمک سیستم‌های کامپیوتری برطرف کنید و نحوه کار با یک سری نرم افزارهای مشخص را فرا گرفته‌اید. با ما همراه شوید تا اطلاعات مناسبی را در این رابطه به شما عزیزان ارائه کنیم.  

ای سی دی ال را می‌‌توان مجموع هفت مهارت گوناگون کامپیوتری دانست که باید حتماً با آن‌ها آشنا باشید. شاید در نگاه اول فرا گرفتن این هفت مهارت برایتان دشوار به نظر برسد، اما با شرکت در یک دوره مناسب و حرفه‌ای می‌‌توانید بدون نگرانی این مهارت‌ها را یاد بگیرید.

آیا حتما باید در کلاس های آموزشی icdl شرکت کنیم؟

اگر احساس می‌کنید که برای دریافت مدرک ICDL به مشکل نخواهید خورد، قبلا در دوره های آموزشی شرکت کرده اید، به مباحث دوره icdl مسلط هستید و به هر شکل احساس می کنید که مهارت های هفتگانه کامپیوتر را بلد هستید، نیازی به شرکت در کلاس های آموزشی ICDL نخواهید داشت و می‌توانید برای دریافت مدرک ICDL رایگان اقدام نمایید.

همانطور که گفته شد شما هر زمان که احساس می کنید می توانید در آزمون icdl قبول شوید، می توانید در آزمون icdl فنی حرفه ای ثبت نام کرده و در صورت قبولی مدرک خود را دریافت کنید، برای فنی حرفه ای مهم نیست که شما کجا و به چه شکل آموزش دیده اید، برای آنها مهم است که شما به مباحث مسلط باشید و این موضوع را از طریق آزمون متوجه خواهند شد.

اهمیت مهارت های icdl چیست؟

امروزه پشت سر گذاشتن دوره ICDL و یادگیری مهارت‌های مربوط به این موضوع از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بسیاری از شرکت‌ها و موسسات، دریافت مدرک ICDL را به عنوان یک شرط ضروری برای متقاضیان استخدامی بیان می‌کنند. البته این موضوع با توجه به ارزش بالای مدرک ICDL کاملاً قابل درک است.

در دنیای امروزی، فردی که دوره ICDL را پشت سر نگذاشته باشد و مدرک مربوط به آن را دریافت نکند عملاً فردی بی‌سواد به شمار می‌آید. ICDL نقش مهمی در افزایش میزان بهره‌وری یا productivity همه کارکنان دارد و می‌تواند منجر به تسریع در انجام امور گوناگون شود. علاوه بر این با یادگیری این دوره می‌توانید از امنیت خود در فضای دیجیتال به خوبی مراقبت کنید و از تکنولوژی‌های روز به نفع خود استفاده ببرید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top