تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/02 - 08:47
کد خبر: 491507

پدیده شوم بازیکن‌سالاری در حوالی اردوگاه پرسپولیس

پدیده شوم بازیکن‌سالاری در حوالی اردوگاه پرسپولیس

ورود برخی از بازیکنان به حواشی باشگاه پرسپولیس شائبه بازیکن‌سالاری را در این تیم تقویت کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عملکرد ضعیف تیم پرسپولیس در چند بازی اخیر این تیم باعث شده تا علاوه بر پیشکسوتان، هواداران هم نسبت به این شرایط ناراحت و نگران باشند چرا که این تیم در ۹ بازی اخیر خود تنها یک برد به دست آورده و ادامه این روند می‌تواند شرایط پرسپولیس را از چیزی که هست سخت‌تر کند.

شرایط پرسپولیس البته فقط به نتایج فنی خلاصه نمی‌شود بلکه از نظر حاشیه‌ای هم این تیم مشکلات زیادی دارد.

این اتفاقات حتی باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس هم نسبت به این مسأله موضع بگیرند و حدود چند هفته قبل بود که با انتشار یک نامه خواستار کناره‌گیری و رفتن رضا درویش از مدیرعاملی پرسپولیس شوند. این بازیکنان در نامه تند و تیز خود علیه مدیریت باشگاه خواهان این بودند که درویش که نمی‌تواند به این تیم کمک کند از جمع این باشگاه جدا شود.

اما از طرف دیگر در چرخشی عجیب عکسی توسط رسانه رسمی باشگاه منتشر شد که در غیاب کاپیتان اول و دوم، چند بازیکن پرسپولیس که خواهان رفتن درویش بودند، جلسه‌ای سرپایی با درویش در چمن ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند تا زمینه‌ساز بهبود شرایط بین مدیرعامل و سرمربی شوند.

این اقدام بازیکنان حالا با واکنش اسماعیل حلالی پیشکسوت این باشگاه روبه‌رو شده است. وی در اینباره گفت: «وقتی باشگاهی ساختار درستی نداشته باشد این شرایط هم رقم می‌خورد. متأسفانه باشگاه‌های ما آنقدر ساختار کوچکی دارند که حتی بوقچی‌ها هم تصمیم‌گیرنده هستند وای به حال بازیکنان. زمان ما آقای پروین حرف اول و آخر را می‌زد. او گاهی با بازیکنان جلسه می‌گذاشت اما همان اول می‌گفت که نظر من مهم است اما شما حرف‌هایتان را بزنید و در نهایت هم کار خودش را می‌کرد. نباید به بازیکن اجازه داد که وارد تصمیم‌گیری‌های مدیریتی شوند و وقتی می‌گوییم این تیم نیاز به اتاق فکر دارد برای همین است که چند بازیکن تصمیم‌گیرنده نشوند.»

ورود برخی از بازیکنان پرسپولیس به تصمیمات کلان باعث شده تا شائبه بازیکن‌سالاری در پرسپولیس به وجود بیاید.

حلالی در اینباره افزود: «چرا در چند سالی که برانکو در پرسپولیس بود این اتفاقات رخ نداد؟ او به شدت مقابل بازیکن‌سالاری می‌ایستاد و تصمیم‌گیرنده نهایی خودش بود. برانکو هیچگاه پشت بازیکنانش قایم نشد و حرف‌های خودش را از زبان آنها مطرح نکرد. از مدیرعامل گرفته تا تماشاگران همه مطیع نظر برانکو بودند اما الان به نظر می‌آید که شرایط اینطور نیست.»

اتفاقات در چند سال اخیر در پرسپولیس و ورود برخی از بازیکنان به تصمیماتی که در حیطه اختیارات آنها نبوده یکی از مشکلاتی است که همواره درباره آن بحث شکل گرفته است. از مذاکره با یک بازیکن جدید در خانه یک بازیکن قدیمی تا مسائل دیگر از جمله اتفاقاتی است که بابت آن به یحیی گل‌محمدی انتقاد وارد می‌شود.

حلالی، پیشکسوت پرسپولیس در این خصوص خاطرنشان کرد: «بازیکن‌سالاری پدیده خطرناکی است و وقتی شما به عنوان یک مربی یک یا چند بازیکن را بی‌جهت بزرگ می‌کنید دیگر کار سخت می‌شود. چرا اصلا بازیکنان باید وارد حیطه‌ای شوند که به آنها ربط ندارد؟ مگر تیمی مثل رئال مادرید یا بارسلونا بازیکنانش برای مشکلاتی که وجود دارد تصمیم می‌گیرند؟ مگر در بایرن‌مونیخ بازیکنان برای حل مشکل با مدیرعامل باشگاه جلسه می‌گذارند؟ امیدوارم این شرایط حل شود تا پرسپولیس بیش از این ضربه نخورد اما با روندی که ما داریم می‌بینیم بعید است این شرایط برطرف شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top