تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/02 - 20:58
کد خبر: 491586

رأی الیوم: مردم اردن، آمریکا را در تجاوز به غزه، سر افعی می‌دانند

رأی الیوم: مردم اردن، آمریکا را در تجاوز به غزه، سر افعی می‌دانند

«برای نخستین بار، در برابر سفارت واشنگتن در اردن، هزاران نفر در ارسال پیامی برای حمایت از مقاومت فلسطین، گرد هم جمع شدند و به سمت این ساختمان کفش پرتاب کردند. اقدامات مردم اردن همچنان ادامه دارد و چند روز قبل هم شاهد تظاهراتهایی در برابر سفارت فرانسه بودیم.».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، «برای نخستین بار، در برابر سفارت واشنگتن در اردن، هزاران نفر در ارسال پیامی برای حمایت از مقاومت فلسطین، گرد هم جمع شدند و به سمت این ساختمان کفش پرتاب کردند. اقدامات مردم اردن همچنان ادامه دارد و چند روز قبل هم شاهد تظاهراتهایی در برابر سفارت فرانسه بودیم.».

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با مقدمه فوق، به مسئله خشم مردم اردن از حمایتهای آمریکا و کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت، اعتراضات علیه فرانسه، همزمان بود با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور در «امان». لذا مردم اردن با این تظاهرات، تأکید کردند که ماکرون یک «عنصر نامطلوب» در خاک این کشور به شمار می‌رود.

 به گزارش این روزنامه، در پی روزهای طولانی از بمباران مردم فلسطین توسط اسرائیل، مردم اردن به شدت خشمگین‌تر می‌شوند و «به هر سمتی فشار وارد می‌کنند. آنان خواستار روابط بنیادین با گروههای مقاومت فلسطین هستند، البته با حفظ رابطه با تشکیلات خودگردان».

بنا بر این گزارش، مردم اردن با تجمع در برابر سفارت آمریکا، شعارهای تندی علیه سیاستها این کشور سر دادند و تأکید کردند که آمریکا، در واقع عامل بمباران غزه است.

تعداد جان‌باختگان در جریان حملات گسترده رژیم صهیونیستی، بیش از ۲۰هزار نفر عنوان شده و داده‌های ماهواره‌ای نیز از تخریب بیش از یک سوم سازه‌هایی همچون مساجد، فروشگاه‌ها، خانه‌ها و مدارس در سراسر این منطقه خبر داده‌اند.

ویرانی‌های ناشی از جنگ در غزه حتی از بمباران آلمان طی جنگ جهانی دوم هم پیشی گرفته و نزدیک به ۳۳ درصد از ساختمان‌‌های مورد استفاده غیرنظامیان در این جنگ ویران شده‌اند. وضعیت ایجاد شده در غزه، یکی از شدیدترین عملیات کشتار غیرنظامیان در تاریخ غزه به ثبت رسانده است.

طبق آمارها، ظرف گذشت کمتر از ۲ ماه، تخریب ناشی از تهاجم رژیم صهیونیستی بیشتر از تخریب به بارآمده در حلب سوریه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و حتی بمباران آلمان از سوی متفقین در جریان جنگ جهانی دوم بوده است. شمار غیرنظامیان جان باخته در این جنگ حتی از شمار غیرنظامیانی که از سوی آمریکا طی ۳ سال در جنگ با داعش کشته شدند نیز بیشتر است.

«آمریکا، سر افعی است»؛ این یکی از شعارهای پرتکرار در تظاهرات روز گذشته بود. مردم اردن، همچنین شعارهایی مانند «مقاومت، تروریسم نیست، آمریکا تروریست اصلی است» و «سفارت چه می‌کند؟ همه کارکنانش عضو سی.آی.ای هستند» سر دادند.

معترضان اردنی همچنین با اعلام مخالفت قاطع با کوچاندن اجباری مردم فلسطین و تغییر بافت جمعیتی غزه، در اعلام همبستگی با شهدای تجاوزات صهیونیستها، حتی عروسیها و مراسم شادی خود را به تعویق انداخته‌اند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خودش را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.

دولت آمریکا تا کنون با تکرار روایت صهیونیست‌ها چندین قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بوده وتو کرده است.

در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر درخواست اعضای سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت. تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت  نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

رأی الیوم در پایان نوشت، مردم اردن، همبستگی زیادی با مردم فلسطین دارند و خواستار «بازگشایی صفحه جدیدی در روابط با مقاومت فلسطینی هستند».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top