تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/03 - 14:57
کد خبر: 491634

معرفی کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی

معرفی کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی

کمال گرایی یکی از مشکلاتی است که در عین حال که دارای جنبه‌های مثبتی است، می‌تواند اثرات منفی بر زندگی افراد برجای بگذارد. به بهانه چاپ کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی در انتشارات اندیشه آگاه، به معرفی این کتاب خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمال گرایی یکی از مشکلاتی است که در عین حال که دارای جنبه‌های مثبتی است، می‌تواند اثرات منفی بر زندگی افراد برجای بگذارد. به بهانه چاپ کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی در انتشارات اندیشه آگاه، به معرفی این کتاب خواهیم پرداخت.

کمال گرایی دارای انواع مختلفی است. کمال گرایی مثبت باعث رشد فرد می‌شود چرا که با افزایش دقت، نظم و تلاش فرد رابطه دارد. در سوی دیگر کمال گرایی منفی باعث ناتوانی در آغاز کارهای به دلیل استاندارهای بالا و همچنین احساس گناه می‌شود. براساس مطالعات جدید، میزان کمال گرایی منفی در بین افراد در جهان افزایش یافته است که به دلیل انتظارات غیرواقع بینانه والدین و جامعه در دوران کودکی است. در بخشی از کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی آمده است:

کمال‌‌گرایی مفهومی انتزاعی است که در واقعیت دستیابی به آن تقریباً غیرممکن است. مشکل کمال‌‌گرایی این است که همواره ما را به سمت سراب موفقیت سوق می‌‌دهد؛ اما همان‌گونه که می‌‌دانید چشمه‌‌ای در کار نیست و تا چشم کار می‌‌کند همه‌جا فقط بیابان است و خشکی. از ویژگی‌‌های منفی کمال‌‌گرایی این است که آن‌قدر غرق در رؤیای رسیدن به کمال‌‌ می‌‌شویم که زیبایی‌‌های زندگی را فراموش کرده و خود را از لذت بردن محروم می‌کنیم. خوردن چند عدد گیلاس بهتر است یا خوردن یک سبد گیلاس؟! طبیعتاً نتیجه افراط لذت‌بخش نخواهد بود، کمال‌‌گرایی هم این‌چنین است. به همین ترتیب منظور من این نیست که کمال‌‌گرایی همیشه منجر به نابودی می‌‌شود اما زیاده‌‌روی در آن قطعاً شما را از پای درمی‌آورد و فرسودگی روانی در پی خواهد داشت. نهایتاً، کمال‌‌گرایی باعث اهمال‌‌کاری و کناره‌‌گیری از رقابت‌‌ها می‌‌شود که ذهنیت صفر و صدی را برای شما به همراه خواهد داشت. وقتی‌که مطالعات انجام شده و آنچه درباره آن گفته‌شده را مرور کنیم و به دنبال معنای واژه کمال‌‌گرایی در فرهنگ لغت بگردیم، به این نتیجه می‌‌رسیم: یک رفتار یا نگرش معیار یا عقیده‌‌ای که دائم به دنبال بهترین است و به کمتر از آن راضی نمی‌‌شود (تعریف برگفته از وب‌‌سایت دیکشنری). بسیار مشهود و قابل‌درک است که چرا کمالگرایی برای انسان غیرممکن است. کمالگرایی همچون سمی در بندبند زندگی ما و نیز هر بخش جامعه اعم از مدرسه، محل کار، روابط شخصی و اجتماعی و فعالیت‌‌های هنری رخنه می‌‌کند.

آشنایی با انتشارات اندیشه آگاه

انتشارات اندیشه آگاه یکی از ناشران شناخته شده ایران در حوزه کتاب روانشناسی و موفقیت است. این کتاب در سال‌های اخیر برخی از کتاب‌های محبوب ایران را ترجمه و منتشر کرده است. انتشارات اندیشه آگاه با سال‌های فعالیت در حوزه چاپ کتاب، ناشر کتاب‌هایی مانند کتاب برتری خفیف اثر جف اولسون، کتاب قدرت انضباط شخصی اثر دنیل والتر، کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید اثر آلن دوباتن، کتاب تمرکز از دست رفته اثر یوهان هری، کتاب انقلاب عادت‌های کوچک اثر دیمون زاهاریادس، کتاب رمز قهرمانی اثر ویلیام اچ. مک‌ریون و کتاب نقطه مطلوب اثر پل بلوم است. این انتشارات آماده همکاری با نویسندگان و مترجمین عزیز برای چاپ کتابشان است. همچنین شما می‌توانید از فروشگاه انتشارات اندیشه آگاه کتاب‌های این انتشارات از جمله کتاب راهنمای غلبه بر کمال گرایی را تهیه کنید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top