تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/04 - 23:46
کد خبر: 491803

انتقاد رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از معطل ماندن قانون فضای مجازی

انتقاد رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از معطل ماندن قانون فضای مجازی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از معطل ماندن و متوقف شدن قانون مدیریت فضای مجازی در مجلس انتقاد کرد و گفت: قانون کامل مدیریت فضای مجازی نوشته شده است و تنها رای‌گیری آن در صحن علنی باقی مانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دوشنبه در نشست خبری با خبرگزاری‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس در چالش‌های عمده حوزه فرهنگ اظهار کرد: براساس اولویت سنجی کمیسیون فرهنگی مجلس، سه موضوع جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان، مدیریت فضای مجازی و عفاف و حجاب مد نظر قرار گرفتند و اعضای کمیسیون فرهنگی به صورت جدی روی این موضوعات کار کردند.

وی افزود: مسایل که در فضای مجازی دیده می‌شود آزادی نیست بلکه نوعی پلشتی است و باید جلوی این پلشتی‌ها گرفته شود از این رو نمی‌توان این فضا را به حال خود رها کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: برای مدیریت فضای مجازی کمیسیون تخصصی شکل گرفت و قوانین مورد نیاز آن نوشته شد که اکنون نیاز به رای در صحن علنی مجلس دارد و این مساله برعهده رییس مجلس است اما در این مرحله متوقف و معطل شده که باید رسانه‌ها از رییس مجلس علت این توقف را مطالبه کنند.

وی به حملات گسترده به کمیسیون فرهنگی مجلس به خاطر قانون مدیریت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ۴۰ سال پیش نیروهای انقلابی، شاه و اطرافیانش را از کشور بیرون کردند ولی در حدود چند دهه گذشته فضای مجازی شکل گرفت که همه چیز را تحت تاثیر خودش قرار داد اگر مسئولان نسبت به آن بی توجه باشند شک نکنید دشمن در این زمینه بر ما مسلط خواهد شد.

اجازه ندهید دشمن فضای مجازی را مدیریت کند

آقاتهرانی با اشاره به حربه‌های نرم‌افزای دشمن ادامه داد: مقابله با این نوع نگاه دشمن، نیاز به آدم‌های خودش دارد و مجلس انقلابی باید این مسایل را بفهمد و بخش درست آن را بپذیرد و با بخش نادرست آن برخورد کند و اجازه ندهد آن طور که دشمن می‌خواهد فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی در ادامه به دیگر اقدامات کمیسیون اشاره کرد و توضیح داد: در مساله جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان، قانون مربوطه نوشته شد، ۹۱ ماده تدوین شد و دولت نیز آن را ابلاغ کرد و در بحث عفاف و حجاب نیز قانون نوشته شده است و برای سومین سال متوالی در شورای نگهبان بررسی شده است که اکنون نیاز به اصلاحات جدید دارد که این اصلاحات را مجددا انجام خواهیم داد.

کمبود بودجه فرهنگی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به کمبود بودجه فرهنگی انتقاد کرد و گفت: بارها برای افزایش بودجه فرهنگی پیگیری و تلاش شده است البته مسئولان برنامه و بودجه توجه خوبی نسبت به بودجه فرهنگی دارد و تقریبا همه متوجه شده‌اند اگر فرهنگ خوب پاس داشته شود اقتصاد نیز رشد خواهد داشت چراکه فرهنگ حوزه‌ای زیربنایی است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش قرآن در مباحث فرهنگی گفت: اگر بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی در همه ابعاد زندگی و کاری مورد استفاده قرار گیرد همه مشکلات دنیوی و اخروی برطرف می‌شود.

آقاتهرانی با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در برنامه هفتم و بودجه نسبت به مسایل قرآنی و فرهنگی توجه و وقت ویژه‌ای قرار داده شد.

وی در خصوص توجه به شاخص‌های فرهنگی استان خوزستان گفت: خوزستان استانی شناخته شده برای همه به ویژه افراد انقلابی است که بخش عمده فرهنگ انقلاب، جنگ و جهاد در این استان رقم خورده است و حقی به گردن همه به ویژه مجلس و دولت دارد.

ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر دولت در خوزستان

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دولت باید سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتری در مسایل اجرایی خوزستان داشته باشد توضیح داد: نباید هر دولتی که بر سرکار می‌آید کار در خوزستان را از صفر شروع کند بلکه برای خوزستان باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دیده شود و این برنامه استمرار یابد.

وی در خصوص افزایش مشارکت در انتخابات بیان کرد: ایجاد شور انقلابی و رفتن به پای صندوق رای مساله جدی است که همه باید در آن دست به دست هم دهند. به اعتقاد من حتی کسانی که نظر مخالف دارند هم پای صندوق بیاییند و رای بدهند چراکه رای دادن مشت محکمی بر دهان مستکبران است.

قدرت ایران اسلامی از برکات انقلاب است

آقاتهرانی به حضور خود در اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) اشاره کرد و گفت: در نشست اخیر این اتحادیه با توجه به اهمیت مساله غزه حضور یافتم یکی از اروپایی ها عنوان کرد ایران که ابرقدرت خاورمیانه است چرا صهونیست‌ها را از فلسطین حذف نمی‌کند این جمله حاکی از برکت انقلاب است که امروز ما را به چشم قدرت نگاه می‌کنند وگرنه پیش از انقلاب اصلا ایران را در دنیا نمی‌شناختند.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما در مجموع کشور ما با انقلاب اسلامی از زمین بلند شده است و امروز در دنیا روی مقام ولایت فقیه حساب می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top