تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/05 - 13:18
کد خبر: 491854

عجیب‌ترین نوع مزاحمت تلفنی برای اورژانس

عجیب‌ترین نوع مزاحمت تلفنی برای اورژانس

یک کودک در غالب روزها با اورژانس تماس می‌گرفت که بعد از پیگیری از طریق والدین، مادرش گفت زمانی‌ که می‌خواهم از جاروبرقی استفاده کنم کودکم بی‌قراری می‌کند به همین علت یاد گرفته با اورژانس تماس بگیرد و سرگرم باشد و من هم‌ به‌ کارم می‌رسم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۲۲۷ هزار و ۶۲۲ تماس با واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس استان برقرار و امدادخواهی شده که از این تعداد، ۲۲ هزار و ۷۶۷ مورد مزاحمت بوده است.

دکتر محمدرضا شکوهی ، با اشاره به اینکه در آبان‌ماه از ۲۱ هزار و ۵۷۳ تماس برقرار شده، ۱۲۹۸ مورد مزاحمت بوده است، افزود: همچنین در آذرماه ۲۱ هزار و ۳۴۲ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار شده که ۱۳۹۵ مورد آن مزاحمت تلفنی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این‌ مزاحمت‌ها علاوه بر مشغول کردند خطوط ۱۱۵، باعث تنش برای پرستاران واحد ارتباطات و اخلال در امر خدمت‌رسانی و به‌خطر افتادن جان سایر هموطنانی که نیاز واقعی دارند، می‌شود، مطرح کرد: تماس‌های مزاحمت در تمام طیف سنی کودکان و بزرگسالان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه به طور میانگین روزی ۴۰ تماس توسط مزاحمان تلفنی برقرار می‌شود، اظهار کرد: کودکان بیشترین مزاحمان تلفنی اورژانس هستند و بیشتر برای سرگرمی و شوخی تماس می‌گیرند.

شکوهی تصریح کرد: به عنوان نمونه یک کودک در غالب روزها با اورژانس تماس می‌گرفت که بعد از پیگیری از طریق والدین، مادرش گفت زمانی‌که می‌خواهم از جاروبرقی استفاده کنم کودکم بی‌قراری می‌کند به همین علت یاد گرفته با اورژانس تماس بگیرد و سرگرم باشد و من هم‌به‌کارم می‌رسم. مورد دیگر زن مسنی است که افزون بر ۱۰۰۰ بار گرفته و هر بار اعلام می‌کند که تنهاست و نیاز به هم‌صحبتی دارد.

وی با اشاره به اینکه چند مورد شکایت از مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته که سه مورد صدور رأی داشتیم، یادآور شد: بعضی مزاحمت‌ها علاوه بر ایجاد مزاحمت تلفنی، با اعلام آدرس اشتباه و شکل‌گیری مأموریت کاذب و اعزام آمبولانس، موجب اختلال در امدادرسانی می‌شود.

شکوهی افزود: در یک مورد به علت مأموریت کاذب و نبود آمبولانس در منطقه، دقیقاً در همان لحظه جلوی پایگاه اورژانس تصادف رخ داد و مجبور به اعزام آمبولانس از پایگاه‌های مجاور شدیم و همین امر باعث تنش، درگیری و نارضایتی مردم شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در ادامه درباره مجازات‌های بازدارنده برای این امر بیان کرد: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی تا شش ماه حبس در انتظار مزاحمان تلفنی است و مخابرات هم بر مبنای مقررات ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تأسیس شرکت مخابرات می‌تواند یک هفته تلفن مزاحم را قطع کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top