تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/12 - 11:23
کد خبر: 492032

آخرین مهلت اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت نام در سامانه مودیان

آخرین مهلت اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت نام در سامانه مودیان

امروز درباره اخرین مهلت ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه مودیان صحبت می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامانه مودیان مالیاتی کشور یکی از مهمترین بخش های نظام اقتصادی و مالیاتی کشور به شمار می رود که در سال های اخیر حضور در آن برای همه مشمولین مالیاتی کشور الزامی شده است. در ماه های اخیر فرصت حضور برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی وجود داشته است. اما به دلیل عقب افتادگی فرایند ثبت نام در این سامانه، زمان بندی مربوط به ثبت نام تمدید شده است. پیروی اطلاعیه هایی که در این زمینه ارائه شده، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند تا مهلت تعیین شده بعدی برای حضور در این سامانه ثبت نام کنند. 

فراخوان پنجم سامانه مودیان برای ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی 

در آخرین مهلت اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت نام در سامانه مودیان تاریخ اجرایی 2/10/1402 مشخص شده است. در این مرحله از فراخوان ثبت نام در سامانه کلیه کسب و کارها موظف به حضور در سامانه مودیان بوده و باید مراحل ثبت نام خود را طی کنند. با توجه به مشکلات و چالش هایی که مودیان برای حضور در این سامانه تازه تاسیس داشته اند، این بخشودگی شامل حال کلیه کسب و کارها می شود. 

توصیه می شود برای جلوگیری از ایجاد هرگونه جریمه یا خسارت در بازه های زمانی تعیین شده برای حضور در سامانه اقدامات لازم را انجام دهید. برای ثبت نام اشخاص حقیقی تاریخ یکم دی ماه تعیین شده است. از این بازه های زمانی امکان ارائه گزارش های فصلی وجود ندارد و هر یک از مودیان باید به صورت ماهانه گزارش های مالیاتی خود را ارسال کنند. به علاوه پس از ثبت نام به مدت 30 روز فرصت دارید که صورتحساب های خواسته شده را در سامانه ثبت و ضبط کنید.

آخرین مهلت ثبت نام در سامانه مودیان برای چه کسانی است؟

آخرین مهلت مربوط به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند در سامانه حضور به عمل آورده و برای ارسال صورتحساب های خود اقدام کنند. به علاوه کلیه اظهارنامه های مالیاتی نیز باید در مدت زمان تعیین شده در سامانه بارگذاری شوند. اشخاص حقیقی شامل کلیه افرادی هستند که کسب و کاری داشته و صاحب مشاغلی صنفی یا غیر صنفی باشند. در این میان اشخاص حقوقی شامل کسب و کارهای تجاری و غیر تجاری هستند و هر یک تعاریف خاص خود را در سامانه مودیان مالیاتی خواهند شد. برای هر یک از این کسب و کارها فرصتی برای حضور در سامانه تعیین شده است. 

مراحل ثبت نام و ارسال صورتحساب در سامانه مودیان 

پس از استفاده از آخرین مهلت اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت نام در سامانه مودیان باید وارد مراحل ثبت نام و ارسال صورتحساب های الکترونیکی خواسته شده شوید. در هر یک از این مراحل شناسه ها، کدها و سایر اطلاعات لازم برای استفاده از قابلیت های سامانه در اختیار افراد قرار می گیرند. در ادامه با این موارد آشنا می شوید:

ثبت نام در سایت

برای ثبت نام اولیه در این سامانه باید به سایت my.tax.gov مراجعه کنید. در این بخش باید پایانه های فروشگاهی را برای صدور صورتحساب های مالیاتی دریافت کنید. در خصوص این پایانه ها نیز شرایط و قوانینی تعیین شده اند که باید آنها را رعایت کنید. 

سپس برای ادامه فرایند ثبت نام باید گواهی های امضای الکترونیکی را دریافت کنید. در برخی موارد به جای این گواهی ها از مهرهای سازمانی نیز استفاده می شود که این فرایند را ساده تر می کنند. در بخش بعدی شناسه های یکتای مربوط به هر یک از مودیان ارائه می شوند. این شناسه ها مربوط به حافظه مالیاتی هستند. شناسه های کالا و خدمات در خصوص هر یک از کسب و کارها متفاوت هستند. 

در آخرین مهلت اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت نام در سامانه مودیان پیکربندی و ثبت مشخصات مربوط به پایانه های فروشگاهی نیز انجام می شود. در این مرحله باید به کارپوشه های مربوطه مراجعه کنید. 

برای صدور صورتحساب های الکترونیکی در این بخش باید شناسه های کالا و خدمات خود را نیز دریافت کنید. برای این منظور نیز سایت ها و صفحاتی طراحی شده اند که شناسه های هر یک از کسب و کارها را در جداول مربوطه ارائه می دهند. سپس صورتحساب های الکترونیکی مربوط به فروش خدمات و کالاها صادر شده و با روش های تعیین شده به سامانه مودیان ارسال می شوند. این صورتحساب ها توسط نرم افزارهای کمکی و تیم پشتیبانی هر یک از آن ها با سرعت عمل بیشتر و روش های ساده تر صادر خواهند شد. 

بهترین روش ارسال صورتحساب سامانه مودیان

پس از ثبت نام در این سامانه نوبت به ارسال صورتحساب ها می رسد. در صورتی که از مهلت ها و فراخوان های قبلی سامانه عقب افتاده و فرایند ثبت نام را انجام نداده اید، در این فرصت نهایی از این قابلیت استفاده کنید. پس از ثبت نام باید صورت حساب ها را با روش های نام برده ارسال کنید. در این زمینه بهترین روش استفاده از نرم افزارهای ارائه شده برای صدور و ارسال صورتحساب ها است. در صورت استفاده از این نرم افزارها همواره از خدمات تیم پشتیبانی مربوطه نیز بهره مند خواهید شد. به علاوه در صورتی که با این سامانه آشنایی ندارید، استفاده از نرم افزارهای مالیاتی توصیه می شود. هر یک از این نرم افزارها فضای کاربری بسیار ساده ای دارند. 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با مهلت آخر ثبت نام در سامانه مودیان اطلاعاتی را بررسی کردیم. در سال گذشته چندین بار فراخوان برای ثبت نام در این سامانه ارائه شده؛ در صورتی که از این فرصت ها استفاده نکرده اید، از مهلت آخر و اطلاعیه ای که در راستای ثبت نام در سامانه ارائه شده استفاده کنید. حضور در سامانه مودیان الزامی است و در صورت عدم رعایت قوانین مربوطه خسارات و جریمه هایی برای افراد در نظر گرفته می شود. شما می توانید برای سهولت در امور ثبت نام و صدور اولین صورتحساب های مالیاتی از نرم افزارها و تیم پشتیبانی آن ها کمک بگیرید. به این ترتیب با مشکلی در این فرایند رو به رو نخواهید شد. این نرم افزارها در وقت و انرژی شما صرفه جویی می کنند. 

مرجع : گیتی حساب

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top