تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/12 - 11:29
کد خبر: 492034

برای چاپ تراکت از چه نوع کاغذی استفاده کنیم؟

برای چاپ تراکت از چه نوع کاغذی استفاده کنیم؟

برای چاپ تراکت از انواع مختلف متریال کاغذی استفاده می‌شود که از جمله مهم‌ترین این نوع متریال‌ها می‌توان به موارد مطرح شده در این گزارش اشاره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چاپ تراکت یکی از روش‌های مرسوم برای تبلیغات انواع کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک است که عوامل مختلفی در افزایش اثرگذاری آن موثر هستند. یکی از مهم‌ترین این عوامل، متریال کاغذ مورد استفاده در آن است.

ما در این محتوا ضمن معرفی انواع کاغذهای مورد استفاده برای تراکت، اهمیت استفاده از متریال باکیفیت برای این منظور را بیان می‌کنیم. در این راستا نکاتی کاربردی برای انتخاب کاغذ مناسب این نوع برگه‌های تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم و در پایان هم در مورد چاپ تراکت تبلیغاتی ارزان قیمت و فوری در مجموعه تیم گرافیک و مزایای آن توضیحاتی خواهیم داد.

انواع کاغذ برای چاپ تراکت

برای چاپ تراکت از انواع مختلف متریال کاغذی استفاده می‌شود که از جمله مهم‌ترین این نوع متریال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 گلاسه

گلاسه یکی از گران‌ترین و جذاب‌ترین متریال‌هایی است که برای انواع ورق‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کاغذ به دلیل سطح صاف، صیقلی و براقی که دارد، از لحاظ ظاهری بسیار جذاب است و مقاومت بالایی در برابر پارگی و رطوبت دارد.

کاغذ تحریر

کاغذ تحریر همان ورق‌های مورد استفاده برای کتاب‌ها هستند که نسبت به گلاسه نازک‌تر هستند، سطح نسبتا کدر و تیره‌ای هم دارند و مقاومت بسیار پایینی در برابر رطوبت و پارگی دارند.

این نوع متریال با وجود کیفیت نسبتا پایین، قیمت ارزان و مناسبی دارد و به همین دلیل هم برخی افراد از آن برای چاپ انواع ورق‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

کاغذ بالکی

این متریال شبیه به کاغذ تحریر معمولی است، اما ضخامت بیشتری دارد و به همین دلیل هم مقاومت بیشتری در برابر پارگی و فشار دارد.

کرافت

کاغذ یا مقوای کرافت یکی دیگر از گزینه‌هایی است که برای چاپ انواع برگه‌های کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کاغذ طی فرآیند خاص، مقاوم‌سازی می‌شود و حالت کشسانی بالایی پیدا می‌کند. به همین دلیل گزینه جذابی برای چاپ تراکت محسوب می‌شود.

اهمیت استفاده از کاغذ باکیفیت برای چاپ تراکت

انتخاب متریال و نوع کاغذ مناسب برای چاپ تراکت، نقش بسیار زیادی در افزایش جذابیت ظاهری این برگه‌های تبلیغاتی و جلب نظر مخاطبین دارد؛ بنابراین انتخاب متریال باکیفیت می‌تواند تاثیرگذاری این شیوه تبلیغاتی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

برای مثال استفاده از کاغذ گلاسه در تراکت‌های تبلیغاتی، با توجه به سطح براق و صیقلی آن، قطعا جذابیت بیشتری نسبت به استفاده از کاغذ تحریر معمولی دارد.

به‌علاوه شما با انتخاب متریال مناسب برای برگه‌های تبلیغاتی خود، ضمن این‌که اعتبار برند خود را در ذهن مخاطبین بالا می‌برید، به نوعی این پیام را به آن‌ها منتقل می‌کنید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

نکاتی برای انتخاب کاغذ مناسب تراکت

برای انتخاب متریال مورد استفاده برای چاپ تراکت، نمی‌توان نوع کاغذ خاصی را معرفی کرد. این امر بستگی به برخی نکات و فاکتورها دارد. از جمله نکاتی که برای انتخاب نوع کاغذ باید در نظر داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن و ضخامت کاغذ تاثیر بسیار زیادی در مقاومت آن دارد. بنابراین اگر مقاومت ورق‌های تبلیغاتی برای شما مهم است، حتما باید به ضخامت و وزن کاغذ هم توجه کنید.

  • قیمت انواع کاغذهایی که برای چاپ تراکت مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است. بنابراین باید نوع متریال مورد نظر خود را متناسب با بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.

  • انتخاب کاغذهایی که قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند، برای جلوگیری از نابودی منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بسیار موثر هستند. بنابراین سعی کنید از این نوع مواد اولیه برای چاپ انواع برگه‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

  • کیفیت رنگ و چاپ روی کاغذهای مختلف متفاوت است. بنابراین اگر به دنبال کاغذی مناسب هستید، حتما به این نکته هم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • نوع چاپ برای تعیین متریالی که برای برگه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار تاثیرگذار است. برای مثال کاغذ مورد استفاده برای چاپ افست باید متفاوت با چاپ دیجیتال باشد.

سفارش چاپ تراکت به تیم گرافیک

تیم گرافیک از جمله معتبرترین مجموعه‌های فعال در صنعت چاپ و تبلیغات در ایران است که چاپ تراکت با انواع متریال کاغذی مورد نظر مشتریان را در دستور کار خود دارد.

استفاده از خدمات این مجموعه معتبر، مزایای زیادی دارد که از جمله این مزایای جذاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مجموعه برای چاپ انواع محصولات تبلیغاتی از بهترین متریال‌ها و به‌روزترین ماشین‌آلات صنعت چاپ استفاده می‌کند. به همین دلیل هم محصولات تولیدی این مجموعه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

  • برای ثبت سفارش چاپ تراکت در تیم گرافیک هیچ نیازی به حضور شما نیست. شما به راحتی می‌توانید از طریق سایت این مجموعه سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید یا از طریق پیام‌رسان‌‌های تلگرام، واتساپ یا ایتا با بخش پشتیبانی این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

  • تیم گرافیک امکان ارسال سفارشات مشتریان به آدرس آن‌ها را فراهم کرده است و حتی برای سفارش‌هایی با مبلغ بیشتر از 2 میلیون تومان، هیچ‌گونه هزینه‌ای برای ارسال دریافت نمی‌کند.

  • این مجموعه محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد و سفارش انواع برگه‌های تبلیغاتی از آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

  • تیم گرافیک برای پاسخ‌گویی به اولویت‌ها و نیازهای متنوع مشتریان خود، امکان ثبت سفارش چاپ تراکت از متریال‌های مختلف را فراهم کرده‌ است.

  • این مجموعه کیفیت بالای محصولات خود را تضمین می‌کند. بنابراین در صورت نارضایتی مشتریان از کیفیت سفارشات تحویل‌داده‌شده و وجود مشکل در آن‌ها، تیم گرافیک سفارش را مجددا چاپ و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها ارسال می‌کند.


 

سخن آخر

یکی از فاکتورهایی که در افزایش اثرگذاری تبلیغات از طریق چاپ و توزیع تراکت بسیار موثر است، نوع متریال و کاغذ مورد استفاده برای این نوع برگه‌های تبلیغاتی است.

برای چاپ انواع برگه‌های تبلیغاتی می‌توان از متریال جنس گلاسه، کاغذ تحریر، کرافت و کاغذ بالکی استفاده کرد که هریک از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خود را دارند و نمی‌توان یکی از آن‌ها را به منزلۀ مناسب‌ترین متریال برای چاپ تراکت معرفی کرد.

برای انتخاب مناسب‌ترین متریال کاغذی برای چاپ تراکت باید به مواردی مثل قیمت و کیفیت آن توجه کنید که ما در این محتوا به‌طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top