تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/12 - 13:55
کد خبر: 492056

تجهیزات و اتصالات مشعل صنعتی

تجهیزات و اتصالات مشعل صنعتی

اجزا و اتصالات امنیتی مشعل های صنعتی نیاز به استاندارد های کیفی بالاتری نسبت به اجزای دیگر دارند و در اتصالات صنعتی اغلب از قطعاتی که دارای استاندارد های کیفی و امنیتی مانند استاندارد CE هستند استفاده می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مشعل های صنعتی هم در تاسیسات ساختمان ها، سوله ها و کارخانه ها برای تامین گرمایش و هم در کاربری های صنعتی در ابعاد وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. مشعل ها در حالت کلی به دو دسته مشعل های گاز سوز و مشعل های گازوئیل سوز قابل دسته بندی هستند که نمونه های گاز سوز بیشتر کاربری تاسیساتی و نمونه های گازوئیل سوز بیشتر کاربری صنعتی دارند. بسیاری از اتصالات مشعل های تاسیساتی و صنعتی مشترک بوده و یا با یک هدف اما تغییراتی جزئی در طراحی و تولید عرضه می شوند.

برخی از اجزای مشعل های صنعتی مانند پرشر سوئیچ ها دارای حساسیت کاربری بیشتری بوده و اختلال در عملکرد آنها می تواند مشکلات امنیتی را در پی داشته باشد. از این رو اجزا و اتصالات امنیتی مشعل های صنعتی نیاز به استاندارد های کیفی بالاتری نسبت به اجزای دیگر دارند و در اتصالات صنعتی اغلب از قطعاتی که دارای استاندارد های کیفی و امنیتی مانند استاندارد CE هستند استفاده می شود. برخی دیگر از اجزا و اتصالات مشعل مانند ترانس های جرقه زن دارای حساسیت کمتری بوده و اختلال در عملکرد انها تنها در ایجاد شعله و خاموش و روشن کردن دستگاه موثر می باشند.

ترانس جرقه زن چیست و چگونه کار می کند؟

ترانس جرقه زن در اتصال مشعل های صنعتی در واقع یک کیت الکتریکی شامل دو عدد الکترود می باشد. همانطور که از نام آن مشخص است ترانس جرقه زن به منظور ایجاد جرقه و احتراق مورد استفاده قرار گرفته و در دو دسته تک وایر و دو وایر حسب تعداد وایر های اتصالی دسته بندی می شود. ترانس جرقه زن از طریق ایجاد میدان مغناطیسی و قوس الکتریک بین الکترود ها تولید جرقه کرده و هم بر روی مشعل های گازی و هم بر روی مشعل های گازوئیل سوز اتصال پیدا می کند.

ترانس جرقه زن در اتصال از وایر ها و سیم هایی با قابلیت انتقال میزان بالایی ولتاژ استفاده می کند. وایر های اتصالی ترانس ها می بایست دارای طول کمی باشند تا از ایجاد و پخش شدن میدان مغناطیسی در محیط امنیتی مشعل جلوگیری به عمل آورند. از شناخته شده ترین برند های تولید کننده ترانس جرقه زن در دنیا می توان به برند شکوه SHOKOUH که با افتخار محصول کشور ایران می باشد نام برد. سری های مختلفی از ترانس جرقه زن شکوه بصورت تک وایر و دو وایر برای انواع مشعل در بازار یافت می شوند.

نازل گازوئیل چیست و چه انواعی دارد؟

به نقل از نانوتجارت پیرامون نازل گازوئیل "با توجه به اهمیت بهینه سازی مصرف سوخت ، انتخاب نوع نازل نازل گازوئیل برای مشعل های گازوئیل سوز بسیار مهم بوده که باید در هنگام خرید به مقدار دبی گازوئیل ، زاویه پاشش گازوئیل ، شکل پاشش گازوئیل توجه نمایید.

برای جلوگیری از ورود ناخالصی موجود در سوخت های مایع به نازل های مشعل نازل گازوئیل باید از فیلتر سوخت گازوئیل برای مشعل های گازوئیل سوز قبل از ورود سوخت به داخل نازل گازوئیل دانفوس DANFOSS نصب نمایید. در صورت عدم قراردهی فیلتر سوخت گازوئیل امکان مسدود شدن و یا تغییر نوع پاشش و مقدار و زاویه پاشش میباشد.

نازل گازوئیل با قابلیت اسپری در زوایای 45 درجه، 60، 70 و 80 درجه تولید می شوند و در تیپ های مختلف AH, AS, AB و OD که در ادامه به ان خواهیم پرداخت به بازار عرضه می شوند. نازل گازوئیل برای سیستم های احتراق با دو نوع انژکتور از جنس های فولادی و مسی بر حسب شرایط کاربری عرضه می شوند. شرایط کاربری، دبی جریان گازوئیل و استاندارد آلاینده ها از فاکتور های تعیین کننده در انتخاب نوع نازل گازوئیل به شمار می روند."

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top