تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/13 - 01:54
کد خبر: 492139

خانم گل سابق ایران:

سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

مربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان گفت: «واکنش‌ها به حضورم در دیدار با رهبر، مثبت بود چون به قول خیلی از دوستانم، من با همان شخصیت همیشگی‌ام در این مراسم شرکت کردم. اتفاقاً وقتی برای دعوت با من تماس گرفته شد، گفتم: پوشش من، مانتو و شلوار است و با همان هد و مقنعه‌ای که در رویدادهای ورزشی حاضر می‌شوم، در دیدار با رهبر شرکت خواهم کرد. آن‌ها هم گفتند: مانعی ندارد».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دیدار جمعی از بانوان فعال کشور در حوزه‌های مختلف با رهبر معظم انقلاب، اتفاق امیدبخشی بود که حرف‌های فراوانی در خود داشت. در میان بانوان موفقی که به نمایندگی از حاضران در این مراسم سخنرانی کردند، صحبت‌های «فاطمه شریف نوقابی»، خانم گل و مربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان و مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور ویژه شنیده شد.

به بهانه این دیدار به یاد ماندنی، گفت‌وگویی با این چهره فعال ورزش بانوان داشته‌ایم.

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

بانویی که پرچم ایران را بالا می‌برد، نماینده ورزشی، فرهنگی و اعتقادی کشور است

«۳، ۴ روز قبل از مراسم با من تماس گرفته شد و برای دیدار با رهبری دعوت شدم. در همان تماس، از من خواسته شد متنی را برای سخنرانی در مراسم آماده کنم. من هم سعی کردم در تنظیم آن متن، مطالبات واقعی بانوان ورزشکار را در نظر بگیرم تا بتوانم در این مراسم، نماینده خوبی برای بانوان ورزشکار باشم. درواقع همه‌چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و خدا را شکر از سخنرانی در دیدار با رهبر، بازخوردهای خوبی گرفتم. چه ورزشکارانی که در مراسم حضور داشتند و چه ورزشکارانی که بعد از مراسم به من پیام دادند، تشکر کردند و گفتند دغدغه‌هایی که در این سال‌های اشتغال به ورزش حرفه‌ای داشته‌اند، به صورت شفاف در صحبت‌های من بیان شده.»

اینها را خانم گل سابق فوتسال ایران می‌گوید که ۳ روز قبل، یکی از مهمانان ویژه مراسم دیدار بانوان با رهبر انقلاب بوده است. فاطمه شریف مکثی می‌کند و جان کلامش در آن دیدار به یاد ماندنی را اینطور توصیف می‌کند: «من در صحبت‌هایم تاکید داشتم که نقش مدال‌آوری بانوان ورزشکار ما امروز خیلی پررنگ‌تر شده. به اعتقاد من، بانویی که پرچم ایران را بالا می‌برد، فقط نماینده ورزشی کشور نیست. او نماینده فرهنگی و اعتقادی نه‌فقط برای ایران بلکه برای جهان اسلام است.»

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

با تاکید رهبر بر چندگانگیِ وظیفه بانوان، باید امکانات بیشتری برای آنها در نظر گرفته شود

مربی سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است بیان مشکلات و مطالبات بانوان ورزشکار در حضور شخص اول مملکت، می‌تواند به ایجاد شرایط مطلوب‌تری در حوزه ورزش بانوان منجر شود: «به هر حال صحبت‌هایی که در دیدار با رهبری مطرح می‌شود، بازتاب بسیار گسترده‌ای دارد و حتما مسؤولان ورزشی کشور خواهند دید. وقتی این دغدغه‌ها در مراسم مختلف تکرار شود، اثبات می‌کند این موضوعات، نیازهای کل جامعه ورزش بانوان است نه دغدغه شخص فاطمه شریف یا هرکس که آن را مطرح می‌کند.

واقعیت این است که بعضی خواسته‌ها همیشه جزء دغدغه‌های بانوان ورزشکار بوده. ببینید، شرایط ما برای انجام ورزش قهرمانی، سخت‌تر از آقایان است بنابراین آن پاداش‌ها و امکانات و حمایت‌هایی که قرار است در اختیار بانوان قرار بگیرد، باید ویژه‌تر باشد. مثلا اگر آیین‌نامه تدوین می‌شود که پاداش قهرمانی در بازی‌های آسیایی، مبلغ n تومان است، باید این مبلغ برای بانوان قهرمان، ۲ برابر باشد. چون شخص رهبر هم خیلی روی این مسئله تاکید کردند که بانوان ما غیر از اینکه فعالیت‌های خارج از خانه مثل ورزش انجام می‌دهند، باید همسر و مادر خوبی هم باشند.

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

فاطمه شریف نوقابی، مربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان در حال سخنرانی در دیدار بانوان با رهبر انقلاب

از یک طرف، این چندگانگیِ وظیفه و از طرف دیگر، کمبود امکانات برای ورزش بانوان، کار را سخت می‌کند. علاوه‌براین، باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که مدال‌های بین‌المللی بانوان، بازتاب‌های مثبت گسترده‌تری برای ایران دارد. همه این مسائل نشان می‌دهد مسؤولان در برخی موضوعات مثل پاداش‌ها یا بحث استخدام، باید کار را برای خانم‌ها نسبت به آقایان، ویژه‌تر در نظر بگیرند تا آنها با دغدغه کمتری بتوانند به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بپردازند.»

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

تسهیلات ازدواج، مسکن، حقوق و بیمه بازنشستگی بانوان ورزشکار فراموش نشود

فاطمه شریف که ۷ سال در مقام بازیکن، عضو تیم ملی فوتسال بانوان بوده و در تیم ملی جوانان و بزرگسالان فوتسال بانوان هم تجربه مربی‌گری داشته، کاستی‌های ورزش بانوان را با تمام وجود درک کرده. به همین دلیل، دیدار با رهبری که همیشه پیگیر مشکلات حوزه بانوان بوده را برای یادآوری این موارد، مغتنم شمرده است.

او با برشمردن دیگر خواسته‌های بانوان ورزشکار ازجمله تسهیلات ازدواج، مسکن، حقوق و بیمه بازنشستگی تحت پوشش صندوق حمایت از ورزشکاران، تاکید می‌کند امروز عدم وجود اسپانسر برای ورزش بانوان، یکی از دغدغه‌های فعالان این عرصه است: «یکی دیگر از خواسته‌هایی که مطرح کردم این بود که مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی کشور را برای ورود به ورزش بانوان، ترغیب کنند. مثلا اگر برای اسپانسرهای ورزش آقایان مثلا ۵ درصد تخفیف مالیاتی در نظر گرفته می‌شود، برای اسپانسر ورزش بانوان این تخفیف را به ۱۰ یا ۱۵ درصد برسانند تا آن بنگاه اقتصادی علاقه بیشتری پیدا کند برای حضور در ورزش بانوان.»

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

هرچه در دیدار با رهبر گفتم، حرف دلم بود

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با تاکید بر اینکه هرآنچه در دیدار بانوان با رهبر انقلاب مطرح کرد، دغدغه‌ها و حرف‌های دل خودش بوده، ادامه می‌دهد: «هیچ‌کس به من نگفت چه چیزی در این مراسم بیان کنم. برای مثال، موضوعی که درباره ملیکا محمدی، بازیکن تازه درگذشته تیم ملی فوتبال بانوان مطرح کردم، کاملا دلی بود. چون او از جنس فوتبال و همنوع خود ما بود، دوست داشتم در آن جمع از او یاد کنم. می‌خواستم اثبات کنم ما در هر جایگاهی باشیم، برای ورزشکاری که از آن طرف دنیا آمده برای پرچم ایران جنگیده و به ورزش بانوان ایران خدمت کرده، ارزش قائلیم و نام و یاد او همیشه برای ما، گرامی و زنده است.»

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

چهره موفق فوتسال بانوان هنوز حرف‌ها دارد درباره آن پرچم سه‌رنگ محبوب که هیچ‌چیز نمی‌تواند جای آن را در قلب ورزشکار ایرانی بگیرد: «پرچم ایران و اهتزاز آن، برای بانوان ورزشکار ایرانی، بسیار ارزشمند است. عده‌ای در یک سال گذشته تلاش کردند این موضوع را کمرنگ کنند اما من با مطرح کردن این موضوع در سخنرانی‌ام در دیدار با رهبری، خواستم بگویم پرچم ایران همیشه برای بانوان ورزشکار ایرانی، مقدس است.»

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

سخنرانی‌ام در دیدار با رهبر، تحقق خواسته پدرم بود

«بعد از پخش فیلم سخنرانی‌ام در دیدار با رهبر، کلی بازخورد مثبت گرفتم. در آن میان، تعداد اندکی در فضای مجازی، برداشت‌های شخصی داشتند که من به دل نمی‌گیرم.» فاطمه شریف نوقابی لبخندبرلب ادامه می‌دهد: «اکثر واکنش‌ها به حضور من در دیدار با رهبر، مثبت بود چون به قول خیلی از دوستان، من با همان شخصیت همیشگی فاطمه شریف در این مراسم شرکت کردم و خودم بودم.

اتفاقا وقتی تماس گرفتند و مرا به این مراسم دعوت کردند، در بحث پوشش گفتم: من، چادری نیستم. پوشش من، مانتو و شلوار است و با همان هد و مقنعه‌ای که در مسابقات و رویدادهای ورزشی حاضر می‌شوم، در دیدار با رهبر شرکت خواهم کرد. آنها هم گفتند: مانعی ندارد.»

 سخنرانی‌ام در حضور رهبر، تحقق آرزوی پدرم بود

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در پایان این گفت‌وگو برمی‌گردد به روز دیدار و از حال و هوایش در حسینیه امام خمینی اینطور می‌گوید: «احساس خوشایندی بود. در صحبت‌هایم هم اشاره کردم که این درواقع، خواسته قلبی مرحوم پدرم بود. او که می‌دید من سال‌ها در ورزش حرفه‌ای فعالیت کرده‌ام، خیلی دوست داشت یک روز به دیدار رهبر بروم و در لباس یک بانوی ورزشکار در حضور ایشان سخنرانی کنم. بالاخره روز ششم دی ماه امسال این اتفاق افتاد اما در زمانی که دیگر پدرم نبود چون متاسفانه یک سال و ۳ ماه قبل، پدرم را از دست دادم.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top