تاریخ انتشار: جمعه 1402/10/15 - 10:38
کد خبر: 492343

سازمان ملل: تلاش برای کوچاندن ساکنان غزه نگران‌کننده است

سازمان ملل: تلاش برای کوچاندن ساکنان غزه نگران‌کننده است

«ولکر تارک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه به اظهارات دو نفر از وزیران راست‌‌گرای افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کوچ اجباری ساکنان غزه واکنش نشان داد. 

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، «ولکر تارک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه به اظهارات دو نفر از وزیران راست‌‌گرای افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کوچ اجباری ساکنان غزه واکنش نشان داد. 

این مقام سازمان ملل گفت که از شنیدن اظهارنظر دو نفر از وزیران کابینه اسرائیل «بسیار نگران‌» شده است. 

تارک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خاطرنشان کرد که 85 درصد از ساکنان غزه به دلیل جنگ آواره شده‌اند و حق دارند که به خانه‌هایشان برگردند. 

بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.

اسموتریچ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

علاوه بر این برخی گزارش‌ها حاکی است بنیامین نتانیاهو در جریان نشست اخیر حزب لیکود گفته که تلاش‌ها برای یافتن کشورهایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند، در حال انجام است.

تارک یادآوری کرده که ذیل قوانین بین‌المللی، کوچ اجباری انسان‌ها از یک سرزمین اشغال‌شده ممنوع است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

اسرائیل هدف جنگی خود از این عملیات را نابود کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، اعلام کرده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی این هدف را غیرواقع‌بینانه و غیرقابل دستیابی می‌دانند.

اظهارات وزیران کابینه اسرائیل واکنش گروه‌های مقاومت را به همراه داشته است. جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات صهیونیست‌ها درباره کوچ فلسطینیان، بر مبارزات خود برای رویارویی با جنگ ریشه‌کنی فلسطینیان و کوچاندن آن‌ها تاکید کرد.

جهاد اسلامی همچنین دولت آمریکا را مسؤول تشویق دشمن به اجرای برنامه‌های خود از طریق ابداع واژه «کوچ داوطلبانه» دانست. 

حماس هم دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «اظهارات سران کابینه اشغالگر فاشیست درباره کوچاندن مردم فلسطین و سخنان تروریستی اخیر بن گویر درباره کوچاندن فلسطینیان از غزه و ایجاد شهرک در آنجا، خیالاتی است که محقق نخواهد شد».

علاوه بر گروه‌های مقاومت بسیاری از کشورها از جمله فرانسه، آلمان، آمریکا نیز هر گونه تلاش برای کوچ اجباری ساکنان غزه را محکوم کرده‌اند. 

روز گذشته یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی تلاش کرد از اظهارات بن‌گویر و اسموتریچ عقب‌نشینی کند.

خبرنگار آکسیوس، نزدیک به منابع صهیونیستی و آمریکایی روز چهارشنبه گزارش داد یک مقام ارشد اسرائیلی در نشست خبری با خبرنگاران گفت که تل‌آویو با هیچ کشوری درباره مهاجرت فلسطینی‌ها از غزه صحبت نکرده است. 

این مقام اسرائیلی مدعی شد: «اینها اتهامات بی‌اساس هستند. هیچ کشوری فلسطینی‌های غزه را نخواهد پذیرفت، چه یک میلیون نفر باشند چه پنج هزار نفر. من نمی‌دانم این اتهام از کجا آمده اما ما می‌توانیم جنجال‌های آن را آرام کنیم.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top