تاریخ انتشار: جمعه 1402/10/15 - 12:22
کد خبر: 492367

انصارالله یمن: نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا تهدید جدی برای کشتیرانی بین المللی است

انصارالله یمن: نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا تهدید جدی برای کشتیرانی بین المللی است

 جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن امنیت و ایمنی حمل و نقل دریایی بین المللی را در دریای سرخ، دریای عرب و باب المندب تضمین کرده است، گفت: نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا برای خدمت به رژیم اسرائیل تهدید جدی برای کشتیرانی بین المللی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن امنیت و ایمنی حمل و نقل دریایی بین المللی را در دریای سرخ، دریای عرب و باب المندب تضمین کرده است، گفت: نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا برای خدمت به رژیم اسرائیل تهدید جدی برای کشتیرانی بین المللی است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انصارالله یمن، دفتر سیاسی این جنبش با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن به سایر کشتی‌های جهان حمله نکرده و امنیت و ایمنی حمل و نقل دریایی بین المللی را در دریای سرخ، دریای عرب و باب المندب تضمین کرده است ، افزود: ادعای آمریکا و بیانیه ۱۲ کشور مبنی بر تهدید کشتیرانی بین المللی صحت ندارد بلکه این تهدید ناشی از نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا برای خدمت به رژیم اسرائیل و تشویق این رژیم به ادامه جنایات خود علیه غزه است.

در این بیانیه آمده است: حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه و جنایات نسل کشی علیه مردم فلسطین که وارد چهارمین ماه متوالی می‌شود می‌بایست جامعه به اصطلاح بین المللی یا شورای امنیت سازمان ملل را مجبور می‌کرد تا جلوی این قتل عام‌های رژیم اسرائیل که بیش از ۲۲ هزار فلسطینی را شهید و ده‌ها هزار نفر را زخمی و همه چیز را در غزه ویران کرده است، می‌گرفت.

انصارالله یمن اضافه کرد: اتفاقات خونباری که سه ماه متوالی است در غزه می‌گذرد اگر حمایت آمریکا و همدستی کشورهای غربی با رژیم جنایتکار صهیونیستی و تشویق آن به ادامه جنایات خود علیه غیرنظامیان در نوار غزه را با خود به همراه نداشت، اتفاق نمی‌افتاد.

این بیانیه با اشاره به اینکه اعمال محاصره خفه کننده فلسطینی‌ها و قتل عام آنها با گلوله‌ها و موشک‌های آمریکایی انجام می‌شود، افزود: با توجه به اتفاقاتی که در زمینه حمایت غرب از صهیونیست‌ها و تلاش آنها برای انحصار غزه رخ می‌دهد، مردم منطقه نمی‌توانند دست روی دست بگذارند و جنایات نسل کشی [رژیم صهیونیستی] را تماشا کنند و این همان چیزی است که مردم یمن را مجبور به انجام مسئولیتشان کرد.

انصارالله یمن با اشاره به اینکه مردم این کشور همواره حمایت خود را از مظلومان غزه اعلام کرده‌اند، افزود: مردم یمن با شرکت در راهپیمایی‌های میلیونی از نیروهای مسلح کشور خواستند تا با انجام عملیات در حمایت از غزه به وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود عمل و رژیم متجاوز اسرائیل را متوقف کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که نیروهای مسلح یمن عملیات موشکی، پهپادی و دریایی خود را برای هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم اسرائیل یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، انجام داده‌اند.

دفتر سیاسی انصارالله یمن در این بیانیه تشکیل ائتلاف آمریکایی برای حفاظت از کشتی‌های رژیم اسرائیل را تهدیدی جدی برای امنیت و ایمنی کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ دانست و تاکید کرد که آنها باید عواقب افزایش درگیری‌های خطرناک و غیرمسئولانه خود را متحمل شوند.

انصارالله اضافه کرد: آنچه آمریکا و متحدان شرورش باید بدانند این است که ائتلاف خبیث آنها مانع از ادامه حمایت یمن از مردم مظلوم غزه با انجام عملیات نظامی علیه کشتی‌های رژیم اسرائیل یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، نخواهد شد.

انصارالله هشدار داد که هرگونه حمله به یمن مستلزم پاسخی گسترده و بزرگ است و یمن هرگونه تهدید نسبت به امنیت و ثبات خود را نمی‌پذیرد و ادعای آمریکا و متحدانش مبنی بر اینکه یمن تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ است را رد می‌کند.

این بیانیه با اشاره به اینکه ادعاهای آمریکا برای گمراه کردن افکار عمومی است، اضافه کرد : ائتلاف آمریکا و متحدانش برای حمایت از رژیم اسرائیل و حفاظت از کشتی‌های این رژیم تشکیل شده که تهدید حقیقی برای امنیت و ایمنی کشتیرانی بین المللی و امنیت کل منطقه است.

انصارالله در پایان این بیانیه آورده است: ما همچنین به رژیم اسرائیل درباره عواقب حملات مستمرش به غزه هشدار می‌دهیم و متذکر می‌شویم که هر ائتلافی در دریای سرخ، امنیت کشتی‌های وابسته به این رژیم را تا زمانی که حمله به غزه و محاصره آن ادامه دارد، تامین نمی‌کند و در برابر حملات یمن آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه که پیش از این مدعی تشکیل ائتلافی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ شده بود، روز چهارشنبه به وقت محلی به همراه ۱۲ کشور دیگر پیش از برگزاری نشست شورای امنیت درباره دریای سرخ در بیانیه‌ای ادعا کرد که حملات دریای سرخ یک مشکل بزرگ بین المللی و غیرقابل قبول است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه آریزونا +فیلم
وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت
شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان
اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد
اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا غربگرایان را عزادار کرد
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
گفت و شنود/ بادمجون!
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top