تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/18 - 09:43
کد خبر: 492556

رونمایی از لیست یاران هاشمی رفسنجانی در انتخابات

رونمایی از لیست یاران هاشمی رفسنجانی در انتخابات

محسن هاشمی از اعضای رده بالای حزب کارگزاران سازندگی از جمله افرادی است که به دنبال بالا آوردن «لیست یاران هاشمی» در انتخابات است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها از لیست انتخاباتی خود با نام «یاران هاشمی» در انتخابات مجلس و خبرگان رونمایی کردند، این لیست سیاسی قرار است دربرگیرنده احزاب، گروه‌ها و اشخاصی باشد که در انتخابات آتی مشارکت خواهند داشت.

گفته شده است که در این لیست انتخاباتی افرادی قرار می‌گیرند که با تفکرات هاشمی یا همان حزب کارگزاران سازندگی نزدیکی داشته باشند، این لیست آلترناتیو اصلاح‌طلبان میانه‌رو در برابر اصلاح‌طلبان رادیکال خواهد بود.

اصلاح‌طلبان رادیکال قصد دارند با بهانه‌هایی چون نداشتن نامزد انتخابات را تحریم خاموش کنند، در آن سو اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو معتقدند که می‌توان در انتخابات پیش‌رو در تهران و شهرستان‌ها لیست‌های قابل قبول داده و حتی یک فراکسیون قوی نیز شکل داد.

محسن هاشمی از اعضای رده بالای حزب کارگزاران سازندگی از جمله افرادی است که به دنبال بالا آوردن «لیست یاران هاشمی» در انتخابات است.

میانه‌روها اعتقاد دارند که این لیست نه تنها زمینه کار فراکسیونی در مجلس است بلکه می‌تواند پایه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 1404 نیز باشد.

محسن هاشمی معتقد است شرایط برای تشکیل و موفقیت ائتلاف میانه‌روها به شدت سخت شده و با این حال هنوز ممکن است با الگوگیری از مدل سیاست‌ورزی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، به میدان آمد و این ائتلاف را به پیروزی رساند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره امکان تاثیرگذاری ائتلاف میانه‌روها بر فضای سیاسی کشور گفته است که باید به سابقه چنین ائتلافی نگاه کنیم؛ یک‌بار در سال ۹۲ این اتفاق افتاد. هنگامی که شورای نگهبان اعلام کرد صلاحیت هاشمی را برای حضور در انتخابات احراز نکرده است، ایشان قهر نکرد و به میدان آمد.

محسن هاشمی همچنین خبر از تشکیل معدود جلساتی میان آقایان روحانی، ناطق‌نوری، خاتمی، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری داده و گفته است که با این‌که تعداد این جلسات زیاد نبود اما امید می‌رفت که حاصل آن، اتفاق جدیدی باشد و بتواند یک حرکت جدی را شکل دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top