تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/18 - 12:26
کد خبر: 492598

عامل حمله تروریستی شاهچراغ به زودی اعدام می شود

عامل حمله تروریستی شاهچراغ به زودی اعدام می شود

رئیس دیوان عالی کشور، از وضعیت پرونده دوم حادثه تروریستی شیراز که سه متهم دارد خبر داد و گفت که حکم آنها صادر شده و همین هفته یا هفته آینده حکم اعدام آنها اجرا می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با تسنیم در کرمان، با اشاره به نقش دستگاه قضا در پرونده انفجار تروریستی در کرمان، اظهار داشت: تشکیل پرونده باید توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام شود.

وی ادامه داد: پس از آن ضابطان باید اقداماتی را که برای شناسایی سرنخ‌ها انجام شده را به همراه دلایل، مدارک و مستندات جمع‌آوری کرده و برای دادسرای کرمان ارسال کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دادستان کرمان هم وظیفه دارد که این مدارک را تنظیم کرده و اگر نقصی دارد آن را برطرف کند و به همراه کیفرخواست و تعیین میزان اتهاماتی که متوجه متهمین است برای دادگاه بفرستد، افزود: پرونده در دادگاه هم مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

وی بیان کرد: چون جرایم سنگین است، معمولاً این پرونده‌ها به دیوان عالی کشور می‌آید و دیوان عالی هم طبق قانون به آن رسیدگی می‌کند، چیزی که برای ما مهم است رعایت عدل و انصاف است.

منتظری با بیان اینکه ما وظیفه داریم هم قانون را رعایت کنیم و هم عادلانه قضاوت کنیم، گفت: ما در دستگاه قضایی استان کرمان و هم در تهران توان خود را به‌کار می‌گیریم که به سرعت به این پرونده رسیدگی شود.

وی با اشاره به افرادی که تاکنون در این پرونده دستگیر و بازداشت شدند، گفت: افرادی که دستگیر شدند هنوز در مرحله اطلاعاتی و امنیتی هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با پرونده تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ در شیراز، بیان کرد: پرونده دوم حادثه تروریستی شیراز سه متهم دارد که حکم آنها صادر شده و همین هفته یا هفته آینده حکم آنها اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم‌، متهم ردیف اول پرونده حمله به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ(ع)، رحمت‌الله نوروزاف معروف به مصطفی اسلم‌یار، اهل کشور تاجیکستان که در شامگاه 22 مردادماه امسال اقدام به حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ(ع) کرده بود و با اتهامات محاربه، بغی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مواجه بود پس از طی مراحل تحقیقات، صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز و برگزاری 20 ساعت جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به 2 بار اعدام محکوم شد.

با توجه به تحقیقات کامل و جامع صورت‌گرفته درباره متهم اصلی و احراز ارتباطات سازمان‌یافته با عوامل داعش و همچنین اقرارهای صریح به عضویت و همکاری با گروه داعش در حین تحقیقات در دادسرا و همچنین در مقابل هیئت دادگاه و با توجه به دست بردن وی به سلاح گرم به‌قصد ایجاد رعب و وحشت که در نتیجه آن دو نفر شهید و 7 نفر مجروح شدند، ماهیت مجرمانه عمل ارتکابی مطابق با عنوان اتهامی برای دادگاه محرز و مسجّل شد و متهم بر اساس مواد مطروحه در قانون مجازات اسلامی به مجازات محاربه و بغی محکوم شد.

متهمین ردیف‌های دوم و سوم نیز از اتهام معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض توسط دادگاه تبرئه شدند، با توجه به اینکه متهمین ردیف‌های دوم و سوم از نیت شوم رحمت‌الله نوروزاف عامل اصلی حمله تروریستی، بی‌اطلاع بوده‌اند و این امر با توجه به تحقیقات به‌عمل‌آمده و همچنین دفاع وکلای مدافع آنان برای هیئت دادگاه به اثبات رسیده است، لذا از این دو عنوان اتهامی تبرئه شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top