تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/19 - 09:45
کد خبر: 492619

نقدی‌ بر اظهارات حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان درخصوص انتقام سخت؛

درهم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد ایام الله بود

درهم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد ایام الله بود

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان در سخنرانی اخیر خود اظهار داشت: وقتی عین الاسد به درد نخور را هدف قرار دادیم دشمن مطمئن شد که می تواند برای ما هزینه بالا ایجاد کند دشمن مطمئن شد که می‌تواند برای ما هزینه بالا ایجاد کند بدون آنکه ما به ازایش را برایش تحمیل کنیم و این مهمترین پالس ما در آن اتفاق به عمل دشمن بود. این درحالی است که رهبر انقلاب این روز را از ایام الله برشمردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از ۱۴ پایگاه نظامی آمریکا در کشور عراق «عین الاسد» نام دارد که بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ توسط نیروی هوایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و در راستای پروژه انتقام سخت از آمریکا مورد هدف قرار گرفت.

پایگاه نظامی «عین الاسد» در واقع یک فرودگاه برای نیرو‌های نظامی است و به واسطه اینکه مسیر اصلی دسترسی نیرو‌های نظامی آمریکا از خارج عراق به داخل عراق و ارتباط با ۱۳ پایگاه نظامی آمریکا در عراق است، بسیار حائز اهمیت است.

رهبر انقلاب: حمله موشکی به پایگاه آمریکا از ایام‌الله است

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه پرشکوه و به‌یادماندنی 27دی 1398 تهران، حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و یارانش و نیز پاسخ کوبنده سپاه در حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در عین الاسد را دو یوم‌الله درس‌آموز و تعیین‌کننده خواندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نزول آیات شریفه مورد بحث در مکه یعنی در زمان اوج مبارزات مسلمانان و ایستادگی آنان در مقابل جریان کفر، افزودند: این آیات در آن شرایط سخت به مسلمانان بشارت می‌داد که خداوند ایام‌الله را نصیب شما خواهد کرد و با اعمال شاکرانه شما، پیروزی‌های بیشتری در انتظارتان خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان، روز درهم‌کوبیدن پایگاه آمریکایی با اصابت موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز یکی دیگر از ایام‌الله برشمردند و افزودند: این‌که ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است.

رهبر انقلاب اسلامی ادامه خطبه های نماز جمعه همان سال در پاسخ قدرتمندانه سپاه پاسداران به آمریکایی‌ها تأکید کردند: این واکنش قوی، یک ضربه مؤثر نظامی بود اما مهمتر از این ضربه نظامی، ضربه حیثیتی بود که به هیبت ابرقدرتی آمریکا وارد شد.

ایشان ضربه سپاه به ابهت آمریکا را موجب بی‌آبرویی آمریکایی‌ها خواندند و افزودند: این ضربه مستحکم حیثیتی با هیچ چیزی جبران نمی‌شود و افزایش تحریم‌ها که این روزها آمریکایی‌ها از آن حرف می‌زنند، آبروی ازدست‌رفته آنها را برنمی‌گرداند.

فقط یک سیلی

رهبر معظم انقلاب در خصوص حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» آمریکا دیدار با مردم قم که در تاریخ 18دی ماه1398 صوت پذیرفت نیز فرمودند:  «انتقام و مانند این حرفها، بحث دیگری است؛ حالا یک سیلی‌ای دیشب به اینها زده شد؛ این مسئله‌ی دیگری است. آنچه در مقام مقابله مهم است -این کارهای نظامیِ به این شکل، کفایت آن قضیّه را نمیکند- این است که بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود؛ تمام بشود.»

قاسمیان: عین الاسد به درد نخور را هدف قرار دادیم!

مراسم گرامیداشت شهدا و محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به همت هیات الزهرا دانشگاه شریف روز جمعه 15 دی برگزار شد. در این مراسم علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و همچنین حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان رئیس کتابخانه، مرکز اسناد و موزه مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

حجت الاسلام قاسمیان در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت:  به این بهانه اینکه سالگرد اقدام تروریستی کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم انجام شد، بهتر است  اتفاقات چهار سال گذشته را مروری کنیم و پلی بزنیم به شهادت آن فرمانده  کشورمان و همچنین آنها را با برخی آیات و نشانه ها تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در زمان شهادت شهید مغنیه در چند متری وی حضور داشت، مطرح کرد:  اما دلیل اینکه دشمن شهید سلیمانی را در آن زمان مورد اصابت قرار نداد این بود که  هزینه ترور شخصی مثل او برای دشمن بالا بود؛ تا اینکه یک دیوانه‌ای مثل ترامپ پیدا شد که این هزینه را پرداخت کند.

رئیس کتابخانه، مرکز اسناد و موزه مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: وقتی عین الاسد به درد نخور را هدف قرار دادیم دشمن مطمئن شد که می تواند برای ما هزینه بالا ایجاد کند دشمن مطمئن شد که می‌تواند برای ما هزینه بالا ایجاد کند بدون آنکه ما به ازایش را برایش تحمیل کنیم و این مهمترین پالس ما در آن اتفاق به عمل دشمن بود.

حجت الاسلام قاسمیان تصریح کرد:  اگر حکایت یک تاکتیک و راهبرد باشد نباید به مردم بگویند چون لو دادن عملیات است و کسی از مسئولین توقع ندارد عملیاتش را با همه در جریان بگذارد اما توقع این است که منطق و سیاستش را شفاف بگوید و  بنده با تعدادی از مسئولین صحبت کردم و پرسیدم«آیا شما انتقام سخت را گرفتید یا نه؟» و پاسخشان این بود که «شما باید در نظر بگیرید...» گفتم «نه آقا! پاسخ شفاف بدهی»د و همه گفتند« نخیر نگرفتیم!».

 وی یادآور شد:   قرآن درباره این موارد می‌فرماید « قَٰتِلُوهُمۡ یُعَذِّبۡهُمُ ٱللَّهُ بِأَیۡدِیکُمۡ وَیُخۡزِهِمۡ وَیَنصُرۡکُمۡ عَلَیۡهِمۡ وَیَشۡفِ صُدُورَ قَوۡمٖ مُّؤۡمِنِینَ  » و این بدان معناست که بجنگ، با بزرگترینشان و سیلی هم بزن که خدا به دست شما آن‌ها را رسوا می‌کند و طعم نصرت را هم به شما می چشاند.  

رئیس کتابخانه، مرکز اسناد و موزه مجلس شورای اسلامی با کنایه ای خطاب به مسئولین گفت: آقایان مسئول خطر اینجاست که حزب اللهی‌های ما حوثی های یمن و حزب الله لبنان را جلوتر از خود می‌بینند. ما چهل سال هزینه دادیم و امروز که این گروه های مقاومت سینه خود را سپر کردند همه‌اش از برکت انقلاب اسلامی ایران است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top