تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/10/20 - 11:58
کد خبر: 492833

لیست پرفروش ترین گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۳

لیست پرفروش ترین گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۳

بر اساس آمار با وجود کاهش ۹ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در جهان؛ شرکت اپل با محصولات خود مانند سال‌های گذشته همچنان یکه تاز بازار بوده و حتی جایگاه اول تا سوم خود را نیز حفظ کرده.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  از اوایل سال 2023 ما شاهد رقابت سر سختانه‌ای میان غول‌های بازار تکنولوژی بودیم و حالا که به انتها رسیدم نوبت به بررسی نتایج تلاش بی‌وقفه این شرکت‌ها را رسیده است. جالب است بدانید با وجود این که در سال گذشته شاهد حضور پررنگ‌تر برندهای نوظهوری چون اپو و ریلمی بوده‌ایم و ابر کمپانی شیائومی نیز تنوع بی‌نظیری از دستگاه‌های خود را در اختیار افراد قرار داده بود، اما طبق گزارش موسسه Counterpoint Research به نام لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2023؛ از رتبه یک تا ده، تنها نام محصولات اپل و سامسونگ به چشم می‌خورد. در لیست زیر می‌توانید مدل‌ پرفروش ترین گوشی‌ سامسونگ از هر سری و آیفون را به ترتیب میزان فروش آن‌ها مشاهده کنید.

  1. آیفون 14 پرو مکس با فروش 26.5 میلیون دلار
  2. آیفون 14 پرو با فروش 21 میلیون دلار
  3. آیفون 14 با فروش 16.5 میلیون دلار
  4. آیفون 13 با فروش 15.5 میلیون دلار
  5. سامسونگ A14 با فروش 12.4 میلیون دلار
  6. سامسونگ S23 Ultra با فروش 9.6 میلیون دلار
  7. سامسونگ A14 5G با فروش 9 میلیون دلار
  8. سامسونگ A54 5G با فروش 8 میلیون دلار
  9. سامسونگ A34 5G با فروش 7.1 میلیون دلار
  10. آیفون 11 با فروش 6.9 میلیون دلار

بر اساس آمار با وجود کاهش 9 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در جهان؛ شرکت اپل با محصولات خود مانند سال‌های گذشته همچنان یکه تاز بازار  بوده و حتی جایگاه اول تا سوم خود را نیز حفظ کرده. اما به دلیل محدودیت‌های استفاده از آخرین مدل گوشی‌های این شرکت در کشورمان و قیمت مقرون به صرفه و ارزش خرید بالاتر پرفروش ترین گوشی سامسونگ در دره‌های قیمتی متفاوت نسبت به رقبای خود، در ادامه قصد داریم با بررسی مشخصات و قیمت پرفروش ترین گوشی سامسونگ در این نوشته شما را با آخرین تغییرات دنیا تکنولوژی و بهترین گزینه‌ها برای خرید گوشی آشنا کنیم.

گلکسی A14، پرفروش ‌ترین گوشی سامسونگ سری A

سامسونگ با وجود آنکه در محصولات پرچم‌دارش آخرین دستاوردهای خود را ارائه می‌دهد و پیشرفته‌ترین پردازنده‌های را در آنان به کار می‌بندد، اما باز هم به دلیل قیمت فوق‌العاده سری A و ویژگی‌های عالی آن‌ها گوشی‌های این خانواده هستند که بیش از نیمی از آمار فروش این شرکت را در اختیار دارند. در میان خانواده بزرگ سری A سامسونگ، این گلکسی A14 بوده که با دو نسخه 4G و 5G توانسته رتبه پنجم و هفتم را از آن خود کند؛ بنابراین می‌توان گفت پرفروش ترین گوشی سامسونگ در سال 2023 با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر اعضا خانواده خود چیزی جز گوشی A14 نبوده؛ اما چرا؟

جواب ساده است، به دلیل قیمت پرفروش ترین گوشی سامسونگ و امکانات و قابلیت‌های بی‌نظیر  آن نسبت به قیمتش که در هیچ یک رقبای آن نمی‌توان یافت. برای نمونه، در این محصول صفحه نمایشی از نوع PLS LCD به‌کار رفته که حدود 80.2 درصد از فضا جلویی گوشی را به خود اختصاص داده و تراکمی معادل با 440 پیکسل در هر اینچ دارد. علاوه بر سایز نسبتاً بزرگ نمایشگر، نرخ نوسازی 90 هرتزی آن نیز در زمانی که دیگر رقیبان نرخ نوسازی 60 هرتز در گوشی‌های خود ارائه می‌دهند بر ارزش خرید سامسونگ A14 افزوده است. در زمینه طراحی و ساخت نیز سامسونگ در این گوشی در حد یک میان‌رده اقتصادی اما با کیفیت عمل کرده، به طوری که این پرفروش ترین گوشی سامسونگ با ابعاد 167.7 * 78 * 9.1 میلی‌متر نه بسیار سنگین به شمار می‌آید نه خیلی سبک.

شاید از خودتان بپرسید " آیا دو نسخه 4G و 5G به جز در سرعت اینترنت در زمینه‌های دیگری نیز با یکدیگر متفاوت‌اند؟"

بله در نسخه A14 5G ما شاهد پردازنده اصلی و گرافیکی قدرتمندتری نسبت به سامسونگ A14 4G هستیم که همین امر باعث عملکرد سریع‌تر گلکسی A14 5G شده و البته قیمت آن را نیز بالا برده است. اما در زمینه‌های دیگر مانند کیفیت دوربین اصلی و سلفی و ظرفیت باتری تفاوتی دیده نمی‌شود. توجه داشته باشید با وجود آنکه هر دو گوشی از باتری‌ای با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند؛ اما چون پردازنده سامسونگ A14 5G بهینه‌تر است مصرف کمتری داشته و در نتیجه طول عمر بیشتری دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از موجودی و قیمت ‌روز گوشی سامسونگ در مدل‌های مختلف به سایت فروش موبایل جی‌جی‌مو  سر بزنید.

گلکسی S23 Ultra، پرفروش ‌ترین گوشی سامسونگ سری S

اما در رتبه بعدی به محصولی که آبرو سامسونگ در سال گذشته بود و رقیب آیفون 14 پرو مکس محسوب می‌شد، می‌رسیم؛ این گوشی چیزی جز گلکسی S23 Ultra با دوربینی خارق‌العاده نیست. به جرئت می‌توان گفت اگر طرفدار گوشی‌های اندرویدی هستید بهتر از سامسونگ S23 Ultra پیدا نمی‌کنید. چرا که در این دستگاه مغز متفکری از نوع Snapdragon 8 Gen 2 به کار برده شده که آخرین دست آورد بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت ساخت تراشه دنیا یعنی کوالکام محسوب می‌شود. از طرفی این پرچم‌دار سامسونگ مجهز به چهار لنز قدرتمند است که تا کنون در هیچ گوشی‌ای چنین کیفیتی ارائه نشده است. بنابراین با توجه به قابلیت‌های گلکسی S23 Ultra تعجبی ندارد که به عنوان پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری S در سال گذشته معرفی شده است.

لیست پرفروش ترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2023

امکان ندارد تا کنون به فضا مجازی سرزده باشید و عکس‌هایی که از ماه برای به‌رخ کشیدن قدرت این پرفروش ترین گوشی سامسونگ گرفته می‌شود را ندیده باشید.  دوربین اصلی گلکسی S23 Ultra مجهز به لنزی 24 میلی‌متری با کیفیت 200 مگاپیکسل بوده که در هیچ گوشی‌ای پیدا نمی‌شود. در کنار این دوربین سنسورهای بسیار پیشرفته‌ای نیز ارائه شده که بر وضوح تصویر می‌افزاید. برای مثال، سنسور فوکوس خودکاری در آن به‌کار رفته از نوع multi-directional PDAF بوده که بادقت و سرعتی باور نکردنی می‌تواند تفاوت فازها را تشخیص دهد و روی سوژه اصلی متمرکز شود.

همچنین به واسطه دریچه دیافراگم بزرگ دوربین و سنسور لرزشگیر اپتیکال به خوبی می‌تواند نور اطراف را جذب کند و در شرایطی با نور بسیار کم نیز تصاویر واضح و بدون نویز به ثبت برساند. اما به بخش جذاب این کهکشانی سامسونگ یعنی دوربین پریسکوپی که قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری را برای شما فراهم می‌کند و مجهز به سنسورهایی چون فوکوس خودکار و لرزشگیر است. این تکنولوژی فوق پیشرفته باعث شده در عین خوش دست بودن گوشی و سایز متناسب آن شما بتوانید از اشیایی بسیار دور تصویری واضح با جزئیات خیره کننده تهیه کنید که تا قبل از آن تنها این گونه عکس‌ها را از دوربین‌هایی با لنز بزرگ می‌توان انتظار داشت. دوربین بعدی نیز که تله فوتو نام دارد مسئول ثبت تصاویری با بزرگ‌نمایی سه برابری از اجسام و سوژه‌های کوچک در فواصل نزدیک است که مانند لنز قبلی از کیفیت 10 مگاپیکسل بهره می‌برد.

و در نهایت به دوربین التراواید می‌رسیم که با دیافگرام f/2.2 و وضوح 12 مگاپیکسل می‌تواند میدان دیدی معادل با 120 درجه در اختیار شما بگذارد و در عین حالی که تصاویری با گستردگی بالا ثبت می‌کند جزئیات بباورنکردنی را می‌توان در آن دید. نا گفته نماند پردازش چنین عکس‌هایی تنها از عهده یک پردازنده بسیار قدرتمند بر می‌آید که در این زمینه نیز سامسونگ سنگ تمام گذاشته است.

سامسونگ A54، یک میان‌رده با قابلیت‌های پرچم‌دار

اگر نخواهید به اندازه قیمت پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری S هزینه کنید؛ اما همچنان به دنبال خرید گوشی‌ای با پردازنده قدرتمند برای اجرای بازی‌ها، نمایشگری بزرگ برای دیدن عکس‌ها و سریال مورد علاقه‌تان و دوربینی با کیفیت برای ثبت لحظاتتان هستید، گلکسی A54 بهترین میان‌رده و عضو خانواده A سامسونگ گزینه بسیار شایسته‌ای برای شما خواهد بود. چراکه تنها با کمی اغماض می‌توان گفت از پرچم‌دار امسال سامسونگ یعنی S23 چیزی کم ندارد.

برای مثال، با وجود آنکه فناوری استفاده شده در ساخت نمایشگر هر گوشی متفاوت است؛ اما هر دو کیفیتی معادل با 1080 در 2340 را در اختیار شما قرار می‌دهند و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند که باعث ایجاد تجربه‌ای لذت بخش در هنگام بازی و انجام کارهای روزمره می‌شود، چون بسیار سریع و روان می‌تواند برنامه‌های مختلف را باز کند و بین آنان جابه‌جا شود. در زمینه پردازنده نیز سامسونگ از دستاوردهای خود در این گوشی استفاده کرده و تراشه Exynos 1380 با هشت هسته و فناوری 5 نانومتری برای آن برگزیده است. این پردازنده می‌تواند بازی‌های سنگین و پرحجم را با نرخ فریم بالا برای مدت طولانی به راحتی اجرا کند.

لیست پرفروش ترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2023

در زمینه طراحی و ساخت نیز شما با خرید گوشی سامسونگ A54 می‌توانید انتظار یک محصول رده بالا را داشته باشید. چراکه، قاب پشت این گوشی تمام شیشه‌ای بوده و به وسیله فناوری Gorilla Glass 5 از آن در برابر ضربه و خراشیدگی محافظت می‌شود. همچنین ساختار خوب این گوشی تواسته گواهی ضد آب IP67 را به دست آورد و تا عمق یک متر برای نیم ساعت زیر آب بدون هیچگونه آسیبی باقی بماند.

سامسونگ A34 ، گوشی‌ای مطابق با هر بودجه و سلیقه‌ای

اما به آخرین دستگاه در لیست پرفروش ترین گوشی سامسونگ در مدل‌های مختلف یعنی گلکسی A34 می‌رسیم که از نظر قیمت و مشخصات پایین‌تر از گلکسی A54 و بالاتر از گلکسی A14 قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر به دنبال یک گوشی میانه هستید و می‌خواهید در بین پرفروش ترین گوشی های سامسونگ باشد، گلکسی A34 بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این گوشی مانند A14 از بدنه‌ و فریمی پلاستیکی بهره می‌برد؛ اما چون کیفیت ساخت بهتری دارد توانسته گواهی ضد آب IP67 را نیز از آن خود بکند.

در قسمت جلوی گوشی ما شاهد نمایشگری Super AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ روشنایی 1000 نیز هستیم که با توجه به میان‌رده بودن و ارائه آن با این چنین قیمت مقرون به صرفه‌ای می‌توان سامسونگ A34 را فوق‌العاده خواند. همچنین برای محافظت از این صفحه نمایش روکشی از جنس Gorilla Glass 5 برای آن در نظر گرفته شده تا بر مقاومتش بی‌افزاید. میزان حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز قابل قبول بوده، چراکه 84.9 درصد از پنل جلوی را به خود اختصاص داده و تنها یک ناچ U شکل که جایگاه دوربین سلفی است می‌توان در بالای آن دید.

جمع‌بندی

قطعاً تمام دستگاه‌هایی که در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2023 قرار گرفته‌اند ویژگی‌های خوب و قابل توجهی دارند که تنوانسته‌اند مخاطبان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کنند. اما مهم‌ترین نکته در خرید گوشی خوب انتخاب دستگاهی‌ست که به بهترین نحوه نیازهای ما را برآورده کند و در عین حال ارزش خرید بالایی داشته باشد. از برندهایی که به خوبی توانسته با این معیارها محصولاتی تولید کند می‌توان از سامسونگ نام برد که گواه این ادعا وجود نام این شرکت در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها برای چندین سال متوالی است.

در این نوشته که توسط سایت فروش موبایل جی‌جی‌مو گردآوری شده مشخصات و قیمیت پرفروش ترین گوشی سامسونگ در سری‌های گوناگون مورد بررسی قرار گرفت تا راهنمای جامعی برای داشتن انتخابی شایسته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نورا خارقی
1402/10/25 - 13:07

اینکه تفاوت مدلهای سامسونگ a14 4g و 5g گفتید واقعا خوب بود و جالبه که خیلی تفاوت قیمتی با a24 نداره ولی اسم این گوشی از توی لیست نبود.
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top