تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/10/21 - 20:58
کد خبر: 492997

چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار افتتاح شد

چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار افتتاح شد

افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مردمی عمار با حضور دبیر این جشنواره سهیل اسعد و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا در سینما فلسطین در حال برگزاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور دبیر این جشنواره سهیل اسعد و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا در سینما فلسطین در حال برگزاری است.

پس از قرائت قرآن کریم توسط محمدهادی نریمانی فرزند ۱۲ ساله شهید مدافع حرم محمود نریمانی و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران با پاسداشت یاد شهدا و اقدامات محور مقاومت آغاز شد.

پس از این، مجری برنامه با تشکر از حضور خانواده شهدا، از سعید خورشیدی رییس شورای سیاستگذاری عمار دعوت کرد تا روی سن برود.

خورشیدی با گرامیداشت یاد حاج نادر طالب زاده و اینکه جای او در این بخش از برنامه خالی است، گفت: حضور خانواده شهدا قوت قلب عوامل برگزار کننده جشنواره عمار است.

وی عنوان کرد: جمهوریت از مهمترین آرمان ها و بنیان های انقلاب اسلامی است و خدشه به این امر مهم خدشه به بعد اسلامیت جمهوری اسلامی ماست. حوزه فرهنگ و رسانه از حوزه هایی است که در آن به شدت نیاز به حضور و آحاد مردم داریم و امروز توفیق در جنگ نرم و فرهنگی مستلزم فراهم کردن سازوکار و شرایطی است که آحاد مردم در آن حضور داشته باشند و جشنواره عمار در این راستا تلاش کرده است.

وی یادآور شد: سال هاست جریان غرب زده تلاش کرده با ابزارهای مختلف بچه های انقلاب و هنرمندان مردمی را از حضور در عرصه رسانه بترساند و جشنواره عمار به هنرمندان جسارت می دهد تا در برابر راهبرد دشمن منفعل نشوند، جسارت داشته باشند و راوی دغدغه ها و آرمان مردم باشند.

در ادامه با پخش کلیپی از هیات داوران بخش فیلمنامه و بخش نماهنگ جشنواره، اهدای جوایز این بخش برگزار شد.

هیئت داوران در بخش (فیلمنامه):

ضمن تقدیر از اثر «دینوک» به نویسندگی «طاهره ولی‌پور»؛

لوح افتخار این بخش را به دلیل «پرداختن به موضوع طوفان الاقصی و مقاومت مردم فلسطین» اهدا می‌کند به اثر «جِیلُ الحاجز» به نویسندگی  «حسین جعفری» و اثر «برادرگفته» به نویسندگی «نوید ظریف‌کریمی» به دلیل «رعایت اصول فنی در روایت و پرداختن به مسئله فاجعه مسجد گوهرشاد و ایستادگی مردمی در برابر استبداد رضاخانی»

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «ساختار منسجم و پرداختن به موضوع مقاومت تاریخی ملت ایران در برابر استعمار» اهدا می‌شود به اثر «دریادار، بایَندُور» به نویسندگی «عبدالرحمن  شلیلیان»

هیئت داوران در بخش (نماهنگ):

ضمن تقدیر از اثر «القدس لنا» به تهیه‌کنندگی «محمدجواد  آشتیانی» و اثر «جشن فرشته‌ها» به تهیه‌کنندگی «محمدرضا ملاعباسی»؛

لوح افتخار این بخش را به دلیل «پرداخت نمایشیِ قابل و به تصویر کشیدن حماسه­‌های ایرانی» اهدا می‌کند به اثر «ایراندخت» به تهیه کنندگی آقای «سیدحسین  میرعماد» و اثر «جان به قربان محمد» به تهیه کنندگی آقای «محمدجواد آشتیانی» به دلیل «توفیق و درخشش؛ هم در موسیقی، هم در تصویر، هم در موضوع و نگرش والای اثر هنری» و اثر «محیا» به تهیه کنندگی «نازنین  پیرکاری»  به دلیل «شعر درخشان و همچنین پرداخت دراماتیک و تاثیر گذار»؛

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «موسیقی تاثیرگذار، به ‌یاد ماندنی و متناسب با مفهوم و مخاطب کودک و نوجوان» اهدا می‌شود به اثر «جشن فرشته‌ها۲» به تهیه کنندگی «محمود  احمدی»

آیین پاسداشت «محمدحسین لطیفی» کارگردان  با دعوت از خانواده‌ شهید عمار بهمنی بخش بعدی این مراسم بود.

محمد حسین لطیفی: برایم دعا کنید کار بد نسازم

محمدحسین لطیفی در این بخش گفت: در هر گوشه ایران و در هر محیط عمومی از همین مردم قدرت و جان پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: منِ لطیفی جایی که کاملا دل دادم و اجازه دادم یک انرژی دیگری به جز لطیفی روی کار بنشیند کار موفق و دلنشین بود.

لطیفی در پایان بیان کرد: از همه عزیزان درخواست میکنم دعا کنید که این حقیر کار بد نسازد.

هیئت داوران در بخش (برنامه تلویزیونی ترکیبی):

ضمن تقدیر از اثر« حماسه‌خوان» به تهیه‌کنندگی  «سیداحمد موسویان»
لوح افتخار این بخش را به دلیل «تلاش برای ارائه الگوی متفاوت در حوزه سرگرمی و طنز فاخر و انقلابی برای مخاطب عام» اهدا می‌کند به اثر «سیدخندان» به تهیه کنندگی آقای «محمدحسین  بزرگیِ‌راد» و اثر «هماهنگ» به تهیه کنندگی آقای «سید محمدصادق حسینی» به دلیل «توجه به عدالت در پرداخت به استعدادهای نوجوان در سطح کشور و توجه به سرود به‌عنوان قالب هنریِ راهبردی برای مخاطب نوجوان»

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «پرداخت هنرمندانه به قرآن به‌عنوان محورِ وحدتِ امت و پیوند زدن قرآن با زندگی و نشاط مومنانه» اهدا می‌شود به اثر «محفل» به تهیه کنندگی «سیدمحمدحسین  هاشمی گلپایگانی» و اثر «نوسان» به تهیه کنندگی «قاسم  عوض‌بیگی» به دلیل «پرداخت خلاقانه‌یِ متفاوت، انقلابی و واکنش سریع به موضوعات روز،  به‌خصوص برای مخاطب عام»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top