تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/23 - 10:05
کد خبر: 493061

واکنش مطبوعات به تیتر روزنامه‌ دنیای اقتصاد؛

ذوق‌زدگی روزنامه اصلاح‌طلب از حمله آمریکا به یمن

ذوق‌زدگی روزنامه اصلاح‌طلب  از حمله آمریکا به یمن

سایت روزنامه اصلاح‌طلب دنیای اقتصاد، با تیتر «امریکا نسخه یمن را پیچید»، واکنش روزنامه های کیهان وایران را برانگیخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه‌ زنجیره‌ای دنیای اقتصاد در گزارشی درباره حملات جنایتکارانه آمریکا به یمن تیتر عجیب و به دور از اخلاق رسانه‌ای «آمریکا نسخه یمن را پیچید» را انتخاب کرده است. این تیتر عجیب بیش از هر چیز نشان‌دهنده طینت و باطن واقعی این روزنامه است. گویا این روزنامه زنجیره‌ای از حمله آمریکا به ملتی که مردانه در برابر ظلم نژادپرستان و تروریست‌های صهیونیست به مردم غزه، قیام کرده‌اند خوشحال‌اند.

ذوق‌زدگی روزنامه اصلاح‌طلب  از حمله آمریکا به یمن

پس از واکنش منفی مخاطبان این روزنامه تیتر خود را تغییر داد و جایگزین آن نوشت؛

ذوق‌زدگی روزنامه اصلاح‌طلب  از حمله آمریکا به یمن

در واکنش به این تیتر روزنامه دنیای اقتصاد برخی از روزنامه‌ها از جمله ایران و کیهان واکنش نشان داده‌اند که در ادامه باهم میخوانیم؛

روزنامه ایران در این خصوص نوشت:

تجاوزکارانه امریکا و انگلیس به یمن، خوشحالی روزنامه دنیای اقتصاد را در پی داشت. بامداد روز گذشته و در اولین ساعات حمله امریکا و انگلیس به شهرهای مختلف یمن، سایت روزنامه اصلاح‌طلب دنیای اقتصاد، با تیتر «امریکا نسخه یمن را پیچید»، به انعکاس اخبار این اتفاق پرداخت. نزدیک به ۱۰۰ روز از آغاز جنگ طوفان الاقصی می‌گذرد. در این مدت بیش از ۲۲ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین، به خصوص زنان و کودکان بیگناه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. رژیم اشغالگر قدس به هیچ یک از محافل و سازمان‌های بین‌المللی پاسخگو نیست و از همین رو انصارالله یمن برای وادار کردن اسرائیل به توقف جنایات خود علیه غزه، توقیف و برخورد با کشتی‌های تجاری وابسته به رژیم صهیونیستی را در دستور کار خود قرار داده است.

یمنی‌ها همچنین از عبور کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند جلوگیری می‌کنند. همین موضوع باعث شد تا امریکا و انگلیس به عنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و برای تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه، بامداد روز گذشته با ده‌ها موشک به شهرهای مختلف یمن حمله کنند. انجام چنین حملاتی از سوی امریکا و دیگر حامیان اسرائیل، خللی در حمایت‌های عملی یمنی‌ها از مردم مظلوم فلسطین ایجاد نمی‌کند. اما تیتر عجیب دنیای اقتصاد به عنوان یک روزنامه اصلاح طلب را در خوشبینانه‌ترین حالت باید از روی نادانی برداشت کرد.

خوشحالی عجیب یک رسانه از حمله آمریکا به یمن + عکس | ۲ واکنش متفاوت به این خوشحالی

همچنین رورنامه کیهان هم در ستون طنز خود (گفت و شنود) در واکنش به این تیتر نوشت:

گرونه یا حرومه؟!

گفت: روزنامه زنجیره‌ای «‌دنیای اقتصاد» در سایت خود نسبت به حمله آمریکا و انگلیس به یمن واکنش نشان داده و تیتر زده است «‌آمریکا نسخه یمن را پیچید»!

گفتم:‌ روزنامه ‌دنیای اقتصاد یا «‌یدیعوت آحارونوت»؟! این تیتر نشانه ذوق‌زدگی از حمله آمریکا و انگلیس به یمن است و این ذوق‌زدگی فقط از صهیونیست‌ها برمی‌آید!

گفت: بیخود نبود که نتانیاهو از این قماش با عنوان «‌بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران‌» یاد می‌کرد!

گفتم: وقتی از شرکت‌ها و مراکز وابسته به دولت محترم، آگهی‌های چند میلیارد تومانی می‌گیرند و از پیگرد دستگاه قضائی هم خیالشان راحت است، چرا نباید برای رژیم جنایتکار اسرائیل نوشابه باز کنند؟!

گفت: روزنامه دنیای اقتصاد در واکنش به اعتراض‌های فراوان مردم، اعلام کرده که این خبر و تیتر مربوط به بخش «‌خبرخوان‌» روزنامه است که در آن اخبار سایر رسانه‌ها منعکس می‌شود(!) و ضمناً عذرخواهی کرده است!

گفتم: معتادی، خودش را آدم با صلاحیتی جا زده بود. روزی یکی از دوستانش به دیدنش آمد و گفت؛ خبر داری که قیمت فلان ماده مخدر، فلان قدر افزایش یافته؟ یارو بی‌اختیار گفت؛ خیلی گرونه! و بعد که دید بدجوری خودش را لو داده است،

گفت؛ منظورم اینه که خیلی حرومه!

همچنین روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود اینگونه نوشت:

این قبیل عنوان‌ها و نوشته‌ها توسط مدعیان اصلاحات که از سوی نتانیاهو و شیمون پرز سرمایه‌های اسرائیل در ایران لقب گرفته‌اند، این واقعیت را به ذهن متبادر می‌کند که کوچک‌ترین عرق ملی و فریضه اسلامی در حمایت از مستضعفین در وجود عاشقان و پادوهای غرب وجود ندارد. رسانه‌های زنجیره‌ای به قدری در ابراز ارادت به غرب افراط می‌کنند که حتی از کوچک‌ترین معیارهای اخلاقی و انسانی نیز در این مسیر چشم‌پوشی می‌کنند.

در همین راستا، دقیقا در زمان حمله ناجوانمردانه آمریکا به یمن یکی دیگر از ستون‌نویس‌های زنجیره‌ای نیز در یادداشتی نوشت: حملۀ نظامی آمریکا و بریتانیا به ۶۰ هدف حوثی‌ها در خاک یمن، با سکوت جامعه جهانی روبه‌رو شده است. تاکنون فقط جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان عملیات آمریکا و متحدانش را در خاک یمن محکوم کرده‌اند. دلیل سکوت کشورهای مختلف جهان در برابر حمله به حوثی‌ها دو نکته است. واشنگتن و لندن و دیگر متحدان، می‌توانند با استناد به قطعنامه شورای امنیت، عملیات خود علیه حوثی‌ها را مطابق قوانین بین‌المللی و به منظور حفظ امنیت جهانی جلوه دهند. حوثی‌ها با حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، شرایط کشتیرانی در دریای سرخ را برای عموم کشورهای جهان بخصوص کشورهای عربی، پرهزینه کردند.

وی مدعی شد: دیگر کشورها از کار آنان سود نمی‌برند و یا به شدت زیان می‌بینند. به همین جهت، حوثی‌ها در برابر حملات نظامی آمریکا و متحدانش تنها مانده‌اند. آنها اگر بخواهند به عملیات قبلی خود ادامه دهند، به هدف سهل و آسانی برای بمباران‌های سنگین نیروهای متحد تبدیل خواهند شد.

دروغ‌پردازی این افراد در القای تنهائی انصارالله یمن در شرایطی است که روسیه این حمله را محکوم کرد و حتی بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز از این اقدام حمایت نکردند.

آنها همچنین از شکست ائتلاف دریایی آمریکا که جدا از عدم حضور روسیه و چین (به عنوان قدرت‌های دریایی دوم و سوم جهان) با پاسخ رد از سوی بسیاری از کشورهای غربی نیز روبه‌رو بود، سخنی به میان نمی‌آورند.

این دسته از افراد که اغلب در زمان جنایات اسرائیل روش سکوت یا محکومیت همزمان اسرائیل و فلسطینیان را در پیش می‌گیرند، اکنون نگران امنیت دریانوردی شده‌اند و به زبان نانوشته گله آنها این است که چرا انصارالله بر رگ حیات جنایتکاری آمریکا فشار وارد کرده است.

گفتنی است، جای تاسف دارد که روزنامه دنیای اقتصاد از حمایت، یارانه‌ها و آگهی‌های دولتی و بودجه‌های هنگفت برخوردار است. این روزنامه اخیرا جشنی را به مناسبت ۲۱ سالگی خود با حضور مدعیان اصلاحات و بانیان فجایع اقتصادی؛ رکوردداران تورم و خودنخبه‌پنداران و خودژنرال‌پنداران دولت سابق که کشور را در سال ۱۴۰۰ با ناترازی‌های شدید، تحریم‌های دو برابر و شرایطی وخیم به دولت رئیسی تحویل دادند برگزار کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top