تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/23 - 16:01
کد خبر: 493121

قطارهای سبز چه امکاناتی دارند؟

قطارهای سبز چه امکاناتی دارند؟

قطار ۴ تخته سبز رجا ساخت کشور اتریش است و در پرترددترین مسیرهای ریلی کشور فعالیت می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قطار سبز یکی از قطارهای لوکس و درجه یک کشورمان است و توسط شرکت ریلی رجا در چند مسیر ریلی مهم فعالیت می‌کند. بلیط قطار سبز محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بلیط‌های قطار این شرکت و سرتاسر ناوگان ریلی ایران به شمار می‌رود. در این مطلب امکانات این قطار 4 ستاره و لوکس را بررسی می‌کنیم و در انتها نیز راجع به مسیرهای تردد و قیمت بلیط‌های آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی قطار سبز

قطار سبز رجا دارای 8 کوپه 4 نفره در هر واگن است و در هر واگن یک کوپه به مهمانداران اختصاص دارد. همچنین در هر کوپه 4 تخت برای چهارمسافر فراهم شده است؛ بنابراین قطار 4 تخته سبز رجا را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت‌های خانوادگی به شمار آورد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این قطار می‌توانیم به بدنه دولایه کوپه‌ها و شیشه‌‌های دوجداره پنجره‌های آن اشاره کنیم.

قطار 4 تخته سبز رجا ساخت کشور اتریش است و در پرترددترین مسیرهای ریلی کشور فعالیت می‌کند. خوب است بدانید که شرکت رجا، قدیمی‌ترین شرکت ریلی کشورمان محسوب می‌شود و در حال حاضر با استفاده از واگن‌های متنوع به نام‌های سپهر، رجا، صبا، زندگی و سبز مسئولیت جابجایی مسافران را در مسیرهای ریلی مختلف کشور بر عهده گرفته است.

مسیرهای قطار سبز

در حال حاضر قطارهای سبز و سبز ویژه در مسیر ریلی تهران مشهد و بالعکس و مسیر ریلی تبریز مشهد و بالعکس تردد می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید سفر ریلی راحت و خاطره‌انگیزی بین این شهرها داشته باشید، حتما بلیط قطار سبز را تهیه کنید و از امکانات رفاهی و سرگرم‌کننده آن بهره‌مند شوید.

امکانات رفاهی و سرگرمی قطار سبز

مسافرت‌ با قطار معمولاً طولانی است و در بعضی از مسیرها نزدیک به یک روز طول می‌کشد. گاهی در مسافرت‌های طولانی، افراد به خاطر سرمای درزهای شیشه‌‌ها و سروصدای بسیار زیاد واگن‌ها، خسته و کسل می‌شوند؛ به همین دلیل در سفرهای بعدی خود کیفیت امکانات و ستاره‌های این وسیله نقلیه را در اولویت قرار می‌دهند. در قطار سبز امکانات و خدمات متنوعی برای داشتن سفری راحت و جذاب فراهم شده است.

مکانی راحت و آرام شبیه به خانه

یکی از مهم‌ترین امکانات رفاهی قطار سبز بدنه دولایه و شیشه‌های دوجداره آن است که به‌عنوان عایق دما و صدا عمل می‌کند؛ برهمین اساس سفر راحتی را برای مسافران رقم می‌زند. مسافران می‌توانند با خیال راحت در کوپه خود استراحت کنند، بدون اینکه سر و صدا آنها را اذیت کند. از طرفی به دلیل سیستم تهویه مطبوع، هوای داخل کوپه‌ها تمیز و دلپذیر است.

قطارهای سبز چه امکاناتی دارند؟

سیستم احضار مهماندار

قطار سبز در جهت خدمات‌رسانی بهتر به مسافران به سیستم ارتباط داخلی در کوپه مجهز شده است. اگر در طول مسیر درخواستی داشته باشید از طریق این سیستم می‌توانید با مهماندار قطار تماس بگیرید. مهمانداران با تجربه و آموزش‌دیده این قطار در طول مسیر با میان‌وعده‌های رایگان شامل بسته‌های خوراکی، نوشیدنی‌های گرم و سرد از مسافران پذیرایی می‌کنند.

سرویس‌ بهداشتی در هر واگن

کمبود سرویس بهداشتی یکی از معضلات موجود در بعضی از قطارها است که به خصوص بیماران دیابتی و سالمندان را با مشکل مواجه می‌کند. در واگن‌های قطار سبز با وجود دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی این معضل به طور کامل رفع شده است.

امکانات سرگرم‌کننده متنوع

قطار سبز برای سرگرمی مسافران امکانات جالب توجهی را در نظر گرفته است. هر کوپه سیستم صوتی و تصویری دارد و مسافران می‌توانند در طول مسیر کانال‌های تلویزیون ایران یا سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. این قطار همچنین دارای کتابخانه است و در ایام غیرتعطیل نیز با توزیع نشریات، اوقات سرگرم‌کننده‌ای را برای مسافران فراهم می‌کند.

در قطار سبز نگران خاموش شدن وسایل الکترونیکی خود نباشید؛ زیرا کوپه‌های آن به پریز برق 220 ولت مجهز شده‌اند و مسافران این امکان را دارند تا با خیال راحت موبایل، لپ‌تاپ، ساعت یا هر وسیله الکترونیک دیگر خود را شارژ کنند.

بلیط با شام

یکی از مزایای سفر با قطار نسبت به اتوبوس به ویژه در مسافت‌های طولانی، امکان صرف شام و ناهار در داخل این وسیله نقلیه است. قطار سبز با تدابیر کاربردی خود در جهت خدمات‌رسانی بهتر، پذیرایی شام را نیز در نظر گرفته است؛ البته خدمات پذیرایی شام اختیاری است و در صورت تمایل، باید هنگام خرید بلیط آن را مشخص کنید تا بلیط شما به صورت بلیط با پذیرایی شام صادر شود و هزینه آن نیز لحاظ گردد.

رستوران و بوفه

قطار سبز دارای یک رستوران و بوفه است که با انواع تنقلات، نوشیدنی‌های گرم و سرد از مسافران پذیرایی می‌کنند.

قطارهای سبز چه امکاناتی دارند؟

قیمت بلیط قطار سبز

بلیط ‌‌های قطار سبز براساس مبدا و مقصد، نوع خدمات درخواستی و تاریخ و زمان سفر با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شود؛ اگر به دنبال تهیه بلیط ارزان قطار سبز هستید، باید در روزهای کم مسافر بلیط خود را رزرو کنید؛ البته راهکارهای دیگری هم برای تهیه بلیط ارزان وجود دارند؛ برای مثال در فصل‌هایی که تقاضا برای بلیط قطار تهران مشهد و تبریز مشهد (وبالعکس) کم است، قیمت بلیط‌های این مسیر به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

ترفند دیگر برای خرید بلیط ارزان قطار سبز، خرید بلیط‌های کوپه دربست به جای بلیط‌های پراکنده است. در نهایت اینکه می‌توانید با مراجعه به سایت معتبر فلای تودی و فعال کردن بخش اطلاع‌رسانی قیمت‌ها، در هر زمان از تخفیف‌های موجود مطلع شوید و بلیط‌های این قطار را با قیمت ارزان‌تر از معمول، تهیه کنید.

فلای تودی همیار شما برای تجربه سفری لذت‌بخش

اصلی‌ترین اقدام برای سفر، انتخاب روش رفتن به مقصد است و در این شرایط اگر تصمیم بگیرید با قطار یا هواپیما به سفر بروید، تهیه بلیط ممکن است چالش‌برانگیز باشد. فلای تودی به‌عنوان معتبرترین آژانس مسافرتی در ایران، با در اختیار گذاشتن سایت رزرواسیون آنلاین بلیط، تهیه بلیط‌های قطار و هواپیما را برای افراد بسیار آسان کرده است. با ورود به صفحه رزرو بلیط این سایت و پس از چند کلیک به‌راحتی می‌توانید بلیط مناسب برای مقصد موردنظرتان را رزرو و خریداری نمایید.

یکی از مزایای رزرو بلیط در فلای تودی، جامع بودن این سایت است؛ این آژانس به دلیل همکاری با شرکت‌های ریلی متنوع، امکان رزرو قطارهای مختلف از جمله بلیط قطار سبز را برای مسافران فراهم کرده است. فلای تودی همچنین در خصوص رزرو آنلاین هتل داخلی و خارجی، خرید تورهای مسافرتی و درخواست صدور ویزا نیز خدمات ارائه می‌دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top