تاریخ انتشار: شنبه 1402/10/23 - 21:09
کد خبر: 493150

مسؤول بسیج دانشگاه امیرکبیر: انتخابات موجب پیشرفت کشور می‌شود برای همین مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد

مسؤول بسیج دانشگاه امیرکبیر: انتخابات موجب پیشرفت کشور می‌شود برای همین مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری، گفت: تعبیر رهبر معظم انقلاب از تحول را می‌توان با همین منطق نظاره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، علی رشیدی مسؤل بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری در انتخابات و وظیفه جنبش دانشجویی در ترویج حضور مردم در صحنه انتخاباتی، گفت: وضعیت امروز ایران ما یا بهتر بگوییم جهان ما، گویای یک نزاعی است، نزاع تاریکی و روشنایی، نزاع درستی و پلیدی، نزاع حق و باطل است که اگر بفهمیم اساس موجودیت ما، یعنی جمهوری اسلامی، به جهت این نزاع است احتمالا دقیق‌تر متوجه شویم که چه چیزی خوب یا بد است.

وی با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات، افزود: ما باید در صحنه باشیم چون بناست در این نزاع سمتی‌ خاص بایستیم و آن سمت و جهت را تقویت کنیم و با مشارکت حداکثری در انتخابات در پیشبرد کشور و نظام کمک کننده باشیم و این داعیه جمهوری اسلامی ایران است و دقیقا به همین جهت مشارکت نقطه آماج آمریکا است.

مسؤل بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، تصریح کرد: اگر دقت کنیم چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی هرکجا که اساس حضور مردمی را لحاظ کردیم آن شد که باید و فتح الفتوحی داشتیم هرچند ممکن است نوع توفیق ما متفاوت از نظم و مدل شرق و غرب عالم باشد که در آن یا مردم استحمار می‌شوند و یا صرفاً قافیه شعار اند و بس!

رشیدی با اشاره به بارزترین مشارکت مردمی جنگ تحمیلی، اظهار کرد: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، موجب شد طرحی از دفاع تاریخی در جهان رونمایی شود که در آن مردم حقیقتاً مشارکت داشتند و به طرز عجیبی پیروزی هم نصیب شد این اقدام موفق در مقابل یک چالش سیاسی، امنیتی، اقتصادی آنچنان سطح توقع را برای خودمان بالا برد که حتی به یک حضور موفق در سطح کشوری غربی هم راضی نمی‌شویم.

وی گفت: اگر بناست حس دقیق‌تری نسبت به اثر مشارکت داشته باشیم باید در آرایش سیاسی اجتماعی کشور بعد از انتخابات‌ها نگاه انداخت. به طرز جالبی هر انتخاباتی که مشارکت بالا داشته و در آن مردم به هر دلیلی حضور نسبتاً بالایی را ثبت کرده‌اند، حال فرقی هم نداشته نتیجه و اختلاف آرا چه بوده است، شاهد آن هستیم که کشور پس از آن به طور ناخودآگاه و خودکاری آرایش می‌گیرد به سمتی که مردم انتخاب کرده‌‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری، گفت: تعبیر رهبر معظم انقلاب  از تحول را می‌توان با همین منطق نظاره کرد. ایشان می‌فرمایند که انتخابات می‌تواند تحول آفرین باشد؛ بسیار خوب این چگونه است؟ تحول یعنی اینکه اولا ًطرحی از تحول باشد و ثانیا عزم و اراده‌ای در نقاطی که باید برای پیشبرد آن طرح نمایان شود. هر دوی اینها در انتخابات قابل رؤیت است.

وی افزود: اگر کاندیداهای هر انتخابات بتوانند نه یک طرح اجرایی و یک سری واگویه های همیشگی بلکه «طرحی از تحول» را به صورت اجمالی ارائه کرده و این اجمال قابلیت توضیح را داشته و برای هر چالشی یک پاسخی بدهد، می‌توان گفت طرحی وجود دارد. حال با این توصیف اگر چندین طرح تحولی در مقابل مردم گذاشته شود و مردم متوجه این طرح ها و تفاوتشان شده و ببیند آن طرحی که از نظر خودشان چاره وضع است وجود دارد و به صورت حداکثری هم این مسیر طی شود، طبیعتاً کشور آرایش آن طرح را گرفته و همه می‌دانند آن طرح چه است و چه‌ها نیست!

رشیدی تصریح کرد: وظیفه فعالین دانشجویی، اولاً تلاش برای تدقیق نظرات و طرح‌های افراد و جناح‌هاست و در پی شناخت و تدقیق آن بتوانند وظیفه دوم خود را اجرا کنند و آن تخاطب و دیالوگ با آحاد مردم به انحای مختلف برای دعوت ایشان و تبیین آن طرح‌ها و مرز بینشان است. البته حتی تأسف دارد که کار به این اهمیت بر روی دوش دانشجویان است و می بینیم بعضی از تشکل‌ها درگیر این هستند که از فلان جریان حمایت کنیم یا بهمان جریان! البته بهتر است جریان دانشجویی در این دوره کمی هوشمندانه تر عمل کرده و ضمن مواجهه‌ای سرسختانه با جریانات قدیمی و جدید حاضر در انتخابات، حضور در بین مردم را صرفاً به شب انتخابات منوط نکند چه بسا حضور در مدارس دبیرستان و نقاطی از شهر که آحاد مردم حضور دارند و رساندن پیام به صورت گسترده به مردم، از روزهایی قبل از ساعات آخر، می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: نهایتاً اینکه با نگاهی حتی سطحی به وضعیت اقتصادی یا روزهای شلوغ منطقه‌ و غزه، باید درک کرد که وضعیت در سیاست خارجی و داخلی ما به نحویست که باید با تمام اجزا مسیر تحول مشخص شود و حتی مردم عادی هم جزوی از آن باشند؛ پس شاید این انتخابات یا موارد این چنینی تا پایان دهه پیش رو، از معدود فرصت‌ها برای یک آرایش ملی و حتی فراملی برای حضوری قدرتمندانه‌، صاحب دعوت برای مردم سراسر عالم در جهان و زیستی مقاوم و حامل دعوت برای مردم خود در داخل باشد و اصطلاحاً این دکترین مقاومت باید بازتعریف و واکاوی شده و در دستور کار همه ما باید قرار بگیرد.

 انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top