تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/24 - 10:44
کد خبر: 493209

پاسخ حقوقی به مهم‌ترین کابوس هواداران استقلال

پاسخ حقوقی به مهم‌ترین کابوس هواداران استقلال

ماجرای بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی تیم‌های ایرانی و ممنوعیت فعالیت از چند پنجره به موضوع مورد بحث این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شرایطی که تیم‌های ایرانی خود را آماده فعالیت نقل و انتقالاتی در پنجره زمستانی می‌کردند، نام چند باشگاه از فوتبال ایران در لیست فیفا دیده شد که از فعالیت جدید تا زمان پرداخت بدهی‌های‌شان منع شده‌اند.

سایت رسمی فیفا سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده که طی آن، اسامی تمامی تیم‌های فوتبال جهان که از جذب بازیکن ممنوع شده و اصطلاحا پنجره نقل و انتقالاتی آنها بسته است، به نمایش گذاشته می‌شود تا بازیکنان و مربیان در سراسر دنیا پیش از عقد قرارداد با باشگاه جدید، نسبت به مقصد مورد نظر خود آگاه باشند

پرسپولیس، استقلال، مس رفسنجان و آلومینیوم از جمله تیم‌هایی هستند که از سوی اعضای خارجی پیشین خود مورد شکایت قرار گرفته‌اند و باید بدهی‌های خود را بپردازند. در شرایطی که تصور می‌شد طبق قوانین جدید فیفا بلافاصله بعد از پرداخت بدهی پنجره نقل و انتقالاتی باز می‌شود، درج تعداد پنجره محروم شده تیم‌ها از فعالیت، ابهامات زیادی را به وجود آورد و حتی برخی از افراد حقوقی اطلاعات غلطی به مخاطبان تیم‌ها دادند.

ماجرا از جایی شروع شد که در کادر مربوط به محرومیت استقلال قید شد که این باشگاه از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده ولی مقابل نام پرسپولیس از عبارتی استفاده شده که نشان می‌دهد به محض پرداخت طلب شاکی، پنجره این تیم باز می‌شود. همین موضوع باعث بروز شایعاتی شد مبنی بر اینکه پنجره آبی‌ها به صورت قطعی بسته شده و حتی با پرداخت بدهی‌های خارجی نیز باز نمی‌شود.

عجیب اینکه معاون حقوقی باشگاه استقلال نیز اعلام کرده درج عدد 3 در جدول مربوطه به دلیل این بوده که این رای به خاطر شکایت 3 نفر صادر شده است ولی این موضوع کاملا رد می‌شود چرا که آلومینیوم نیز شرایط مشابهی را تجربه می‌کند و این درحالی است که این باشگاه اراکی فقط یک شاکی دارد.

حال پیگیری‌های خبرنگار ما موضوع را شفاف کرده است. درج شدن عدد سه جلوی تعداد محرومیت باشگاه‌ها از نقل و انتقالات به این معناست که این باشگاه‌های بدهکار حداکثر تا سه پنجره فرصت دارند که پول بدهی را ندهند و در واقع پس از ثبت شکایت از آنها، جریمه‌شان بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی است و تعداد محرومیت‌های درج شده نیز ددلاینی است که باشگاه‌ها تا آن زمان فرصت دارند با شاکیان خود تسویه حساب کنند. حال اگر بدهی را زودتر پرداخت کنند پنجره نقل و انتقالاتی‌شان بلافاصله باز می‌شود و اگر پرداخت نکنند جریمه‌شان بسته بودن پنجره تا حداکثر زمان تعیین شده است و پس از آن جریمه‌های جدیدی در نظر گرفته می‌شود.

به طور مثال اگر استقلال طلب دستیاران ساپینتو را نپردازد تا سه پنجره از فعالیت محروم خواهد بود و پس از یک و نیم سال این باشگاه به کمیته انضباطی فیفا معرفی می‌شود و آنها یک ماه دیگر به این باشگاه فرصت می‌دهند. اگر بعد از یک ماه بار دیگر این بدهی پرداخت نشود باشگاه با توجه به رقم بدهی از ۳ تا ۱۲ امتیازش کسر می‌شود. در مرحله بعدی نیز اگر بدهی پرداخت نشود آن باشگاه به یک دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

در واقع سه پنجره محرومیت استقلال مهلتی است که باشگاه استقلال فرصت دارد تا بدهی‌های خود را بپردازد تا به کمیته انضباطی فیفا معرفی نشود. بنابراین استقلال نیز مانند پرسپولیس می‌تواند بلافاصله پس از تسویه حساب با شاکیان فعالیت نقل و انتقالاتی خود را از سر بگیرد.

شاید تفاوت اینکه جلوی نام پرسپولیس عبارت موقتی درج شده، کمتر بودن مبلغ بدهی آنها باشد. سرخ‌ها در حال حاضر تنها پرونده مالیات رادوشویچ را در فیفا دارند که آن هم نمی‌تواند مشکل خاصی برای این باشگاه به وجود بیاورد. بنابراین تعداد پنجره‌هایی که برای محرومیت باشگاه‌ها درج شده هیچ ربطی به تعداد شاکیان ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top