تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/24 - 13:44
کد خبر: 493234

۱۰ مکان دیدنی تایلند

۱۰ مکان دیدنی تایلند

وقتی مردم به تایلند فکر می کنند، اغلب استراحت در ساحل به همراه یک نوشیدنی خنک در ذهن شان نقش می بندد. اما ما در این مقاله می خواهیم چند نمونه از دیدنی ترین مکان ها که در تور تایلند از آن ها بازدید می شود را به شما معرفی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تایلند با تاریخی غنی بیش از 513 کیلومتر مربع وسعت دارد که جنگل های بکر، کوه های زیبا، بازارهای پرجنب و جوش محلی و شب زنده داری های هیجان انگیز، مقصد پیشنهادی این مقاله از Tpttravel.io است.

وقتی مردم به تایلند فکر می کنند، اغلب استراحت در ساحل به همراه یک نوشیدنی خنک در ذهن شان نقش می بندد. اما ما در این مقاله می خواهیم چند نمونه از دیدنی ترین مکان ها که در تور تایلند از آن ها بازدید می شود را به شما معرفی کنیم.

10 مکان دیدنی تایلند

1. چیانگ مای

چیانگ مای یک شهر قدیمی در شمال تایلند است که با مناظر زیبا و کوهستانی، پر از معابد تاریخی مانند Wat Phra Singh و Wat Chedi Luang و Doi Suthep می باشد.

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین بازارهای شبانه تایلند نیز در چیانگ مای است که معمولا برای گردشگران بسیار جذاب می باشد. پارک طبیعی فیل نیز از دیگر جاذبه های چیانگ مای در سفر به تایلند است.

2. بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند است که ترکیبی دلچسب از شلوغی شهرهای بزرگ و مناظر مدرن دارد. خانه جیم تامپسون و جاذبه‌های باستانی زیادی اعم از وات آرون، وات فو و کاخ بزرگ نیز در بانکوک قرار دارد.

بازار آخر هفته چاتوچاک که یکی از بزرگترین بازارهای خیابانی جهان است نیز در بانکوک بوده و بازدید از آن پیشنهاد می شود. همچنین در این بازار بیشتر از 300000 غرفه غذای خیابانی وجود دارد که برای گردشگران جذابیت زیادی دارد.

3. پوکت

پوکت بزرگترین و محبوب ترین جزیره تایلند در میان مسافران است. در این جزیره، نخل های زیادی وجود دارد و به دلیل هزینه های مقرون به صرفه هتل و غذا، یکی از گزینه های تمام مسافران در تور تایلند است. در این جزیره می توانید شب را در ساحل معتبر پاتونگ بگذرانید یا به شهر قدیمی پوکت سفر کنید.

4. سامویی

جزیره کو سامویی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تایلند است که با زندگی شبانه جذاب، اقامتگاه‌های پنج ستاره و دارا بودن زیباترین سواحل، محل مناسب دیگری برای گردشگران است.

 دیدن پناهگاه فیل‌ها، استفاده از آبگرم، بازدید از معابد باستانی مانند Wat Plai Laem و Wat Phra Yai (معبد بودای بزرگ) از دیگر جاذبه های این جزیره است.

سفر با قایق های تندرو به پارک دریایی آنگ تانگ، مجمع الجزایر ۴۲ جزیره ای را نیز حتما در برنامه خود بگنجانید. در این جزایر می توانید با کایاک قایق سواری کنید و با اسنورکل غواصی نمایید.

5. فانگ نگا

اگرچه این منطقه در سال 2004 توسط سونامی اقیانوس هند ویران شد اما بازسازی شد و امروزه یکی از مناطق گردشگری تایلند است. گردشگران در طول فصول سرد سال به پارک ملی مو کو سورین می روند که یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در تایلند است.

همچنین در بازدید از فانگ نگا، رفتن به پارک ملی Ao Phang-Nga که بخاطر غارها و همچنین آب های سبز زمردی و جزیره زیبای جیمز باند شهرت پیدا کرده است را فراموش نکنید.

10 مکان دیدنی تایلند

6. ساحل Railay

ساحل ریلی دارای قسمت های مختلفی است که بخش های Railay West و Phra Nang Beach 2 مورد از محبوب‌ترین نقاط ساحلی این شبه جزیره هستند. در این بخش ها می توانید استراحتگاه‌های مجلل، شن‌های نرم و چشم‌اندازهای زیبا از صخره‌های آهکی را ببینید.

Railay East اگرچه برای شنا مناسب نیست اما زندگی شبانه در این منطقه گسترش زیادی دارد. صرف نظر از گشتن در سواحل، در این بخش می توانید مکان هایی برای صخره نوردی به علاوه مسیرهای پیاده روی مختلف و همچنین صخره های مرجانی را ببینید.

7. ترانگ

جزایر و سواحل خیره کننده ترانگ، یکی دیگر از مقاصد گردشگری تایلند است. جنگل های سرسبز و کوه‌های آهکی به زیبایی با ماسه‌های سفید سواحل و آب‌های شفاف در تضاد هستند و صحنه های دراماتیکی ایجاد کرده اند.

غواصی در اطراف کو کرادان، پرسه زدن در باغ گیاه‌شناسی Thung Khai و شنا به سمت غار ساحلی پنهان در کو موک از جمله فعالیت هایی هستند که می توانید در ترانگ تجربه کنید.

8. کو فی فی

کو فی فی محبوب ترین سواحل تایلند را دارا می باشد.

Phi Phi Don بزرگتر است و با دارا بودن خلیج های پنهان، صخره های مرجانی و باغ های بزرگ و امکان غواصی، در میان گردشگران شناخته شده است.

در همین حال، Phi Phi Leh کوچکتر است و سکنه ای ندارد. در این جزیره، صخره های سرسبز را در اطراف سواحل زیبای خلیج مایا خواهید دید (فیلم «ساحل» لئوناردو دی کاپریو در این منطقه فیلمبرداری شده است)

9. چیانگ رای

چیانگ رای در شمال تایلند واقع شده است.

معبد آبی (Wat Rong Suea Ten) و معبد بودای زمردین(Wat Phra Kaeo)  از محبوب ترین مکان های فرهنگی شهر چیانگ رای هستند اما یادتان نرود که معبد نمادین تمام سفید Wat Rong Khun را نیز از دست ندهید.

گشت و گذار با قایق در رودخانه مائه کوک را نیز فراموش نکنید. خرید در بازار شبانه چیانگ رای و بازدید از موزه Baan Dam را که مجموعه ای از ساختمان های ساخته شده توسط هنرمند Thawan Duchanee است نیز از دست ندهید.

10. پارک ملی خائو سوک

حتی اگر به فضای سبز علاقه نداشته باشید هم مطمئناً سفر به پارک ملی Khao Sok نفس شما را بند می آورد. خائو سوک منطقه‌ای با یک تنوع زیستی باورنکردنی است که آبشارهای شگفت انگیز، صخره‌های آهکی و همچنین قدیمی‌ترین جنگل بارانی همیشه سبز جهان را در خود دارد.

در این پارک تقریباً 200 نوع گیاه و گونه های بسیاری از جانوران مختلف اعم از ببر، فیل و ماکاک دم خوک جنوبی (نوعی میمون) را می توانید از نزدیک ببینید.

10 مکان دیدنی تایلند

تور تایلند

برای سفر به تایلند نیز مانند سفر به تمام نقاط دیگر دنیا، حتما باید زبان این کشور را بدانید. اما با استفاده از خدمات تور تایلند دیگر نیازی به دانستن زبان این کشور نبوده و به راحتی می توانید از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید.

تی پی تی تراول

تی پی تی تراول یک آژانس گردشگری معتبر است که تورهای مختلف داخلی و خارجی دارد. با تی پی تی تراول می توانید با کمترین هزینه، یک سفر رویایی خاطره انگیز را برای خودتان رقم بزنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top