تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/24 - 13:56
کد خبر: 493236

پولاکس چیست؟ برند برتر نور و روشنایی با انواع مختلف چراغ و لامپ

پولاکس چیست؟ برند برتر نور و روشنایی با انواع مختلف چراغ و لامپ

پولاکس به عنوان یک برند مطرح در زمینه‌ی نور با معرفی تجهیزات روشنایی سعی دارد تا پلی میان طراحان نورپردازی و صنعت نور و روشنایی باشد. از این رو پولاکس با در نظر گرفتن نیاز مصرف‌کنندگان، معماران و طراحان نورپردازی محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نورپردازی بدون داشتن تجهیزات باکیفیت و کاربردی امکان پذیر نیست. نور یک محیط، در کنار طراحی دکوراسیون داخلی فضا یک مکمل مهم در راستای داشتن فضایی زیبا و دلنشین است. نورپردازی مناسب، در میزان کاربرد محیط، روحیه، راندمان کاری و بهبود اتمسفر تاثیر زیادی دارد. خرید لامپ و تجهیزات نورپردازی باکیفیت علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه به عنوان یک المان بصری به محیط خانه و کار شخصیت می‌دهد. پولاکس با تولید تجهیزات لوکس و با کیفیت روشنایی و همچنین مشاوره و طراحی نورپردازی داخلی و خارجی، تعریفی تازه از روشنایی را ارائه می‌دهد.

 برند پولاکس

پولاکس به عنوان یک برند مطرح در زمینه‌ی نور با معرفی تجهیزات روشنایی سعی دارد تا پلی میان طراحان نورپردازی و صنعت نور و روشنایی باشد. از این رو پولاکس با در نظر گرفتن نیاز مصرف‌کنندگان، معماران و طراحان نورپردازی محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند تا بیشترین هارمونی و هماهنگی را با معماری مدرن امروز داشته باشد. این برند با پشتوانه تجربه‌ی بیست ساله خود در صنعت روشنایی با مشاوره پیش از خرید و پشتیبانی پس از فروش تا لحظه‌ی آخر در کنار خریدارن خواهد بود.

پولاکس چیست؟

POLLUX نام ستاره‌ای پرنور از صورت فلکی دو پیکر است که در پیشانی یکی از پیکرها در کنار برادر خود کاستور قرار دارد. این ستاره از لحاظ نوری شانزدهمین ستاره‌ی پرنور آسمان است و حجمی دو برابر خورشید دارد. نام این ستاره از اساطیر یونانی گرفته شده است و در آسمان زمستان با چشم غیر مسلح قابل دیدن است.

معرفی لامپ و چراغ پولاکس

نورپردازی از مهم‌ترین بخش‌های یک فضا است و بر افزایش بازده کاری، کاهش خستگی، کاهش خطای انسانی، افزایش دقت و سرعت، بهبود مود و روحیه و... تاثیر مسقیم دارد. انتخاب تجهیزات روشنایی با درنظرگرفتن تمامی فاکتورهای محیطی از جمله المان‌های بصری و نور طبیعی شاید برای مصرف‌کنندگان مشکل به نظر برسد. تجهیزات روشنایی علاوه بر تامین نیاز نوری باید به عنوان یک المان بصری نیز در نظر گرفته شوند. شناخت تجهیزات، قدم اول در طراحی نورپردازی یک فضا است. تجهیزات روشنایی با توجه به نحوه نصب و کاربرد آن‌ها تقسیم بندی می‌شوند:

چراغ سقفی روکار

این نوع چراغ‌ها از یک پایه‌ی فلزی، دیفیوزر و یا لنز ، پایه لامپ و لامپ تشکیل می‌شوند که در انواع فضاهای خانه، اداره و مراکز فروشگاهی کاربرد دارند. نصب این چراغ‌ها آسان است و حتی مصرف‌کنندگان بدون نیاز به برقکار و وسایل حرفه‌ای قادر به نصب و راه‌اندازی چراغ‌های سقفی پولاکس هستند. چراغ سقفی‌های روکار پولاکس در دو نوع ثابت و متحرک تولید می‌شوند که نوع متحرک آن‌ها، قابلیت تغییر زاویه نور دارد. از این چراغ‌ها می‌توان هم به عنوان نور عمومی و هم به عنوان نور تاکیدی بهره برد.

چراغ سقفی توکار

چراغ‌های توکار پولاکس با نصب در سقف، مناسب انواع‌ فضاهای داخلی و خارجی هستند و جلوه‌ی مدرنی را به فضا می‌دهند. این نوع از تجهیزات روشنایی هم مناسب سقف‌های کوتاه و کوچکی هستند که قابلیت نصب چراغ روکار و چراغ آویز را ندارند و هم مناسب نورپردازی فضاهایی با طراحی ساده و مینیمال هستند. چراغ‌های سقفی توکار پولاکس به جز نوع ثابت به صورت متحرک نیز عرضه می‌شوند.

چراغ ریلی

چراغ ریلی از جمله چراغ‌های هستند که با تغییر زاویه تابش و جابجایی آسان دست طراحان نورپردازی را باز می‌گذارند. چراغ ریلی عموما در یوتیک‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد دارند؛ البته مصرف‌کنندگانی که طراحی داخلی مدرن را می‌پسند از این چراغ‌ها در فضای خانه مانند  آشپزخانه، اتاق خواب و ناهارخوری نیز استفاده می‌کنند. این محصولات در وات‌های مختلف این ویژگی را دارند که با اضافه کردن چند چراغ به یک ریل به راحتی به میزان نور و زاویه دلخواه خود می‌رسید.

قاب هالوژن

چراغ‌های هالوژن همیشه به عنوان یک مبع نوری زیبا و ملایم مناسب استفاده در هر نوع فضایی هستند. قاب‌های هالوژن پولاکس به عنوان یک منیع نوری عمومی و یا تاکیدی در فضا کاربردهای فراوانی دارند. این محصولات از جنس آلمینیوم دایکاست باکیفیت و و دوام دارای ظاهری مدرن، زیبایی فضا را دوچندان می‌کنند.

چراغ آویز

چراغ‌های آویز پولاکس در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف قابلیت این را دارند هم به فضای داخلی زیبایی ببخشند هم به عنوان یک منبع نوری ملایم محیط را به فضایی آرامش‌بخش تبدیل کنند. چراغ‌های آویز از پرکاربردترین تجهیزات نوری هستند که علاوه بر تامین نیاز نوری در دکوراسیون فضا نیز تاثیر مستقیم می‌گذارند. اما قبل از خرید چراغ آویز باید نکاتی را در نظر بگیریم:

  • ارتفاع سقف
  • نوع حباب
  • نوع لامپ
  • مساحت محیط
  • المان‌های بصری مانند اشیاء و رنگ‌ها
  • نور عمومی و نورهای طبیعی
  • زاویه تابش

چراغ کنار پله

این محصول به عنوان یک چراغ روکار مقاومت بالایی دارند و در تغییرات دمایی به راحتی راه اندازی می‌شوند. چراغ کنار پله پولاکس با ظاهری زیبا بهترین راه برای روشنایی پله‌ در فضاهای داخلی است. این چراغ‌ها علاوه بر روشنایی پله‌های داخل ساختمان به عنوان یک عنصر تزئینی در نمای ساختمان‌ها نیز به کار می‌رود.

پولاکس چیست؟ برند برتر نور و روشنایی با انواع مختلف چراغ و لامپ

لامپ هالوژن ال ای دی

 این محصول پرکاربرد به راحتی جایگزین هالوژن‌های پر مصرف وقدیمی می‌شوند و با مصرف کم و طول عمر زیاد به راحتی در انواع قاب هالوژن و چراغ‌هایی با سرپیچ GU10 قرار می‌گیرد. این لامپ در سه رنگ نور آفتابی، مهتابی و یخی (طبیعی) موجود است.

قبل از خرید محصولات روشنایی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم:

  • رنگ نور: برای نورپردازیی محیط انتخاب رنگ نور مناسب یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند تغییر بزرگی در فضا ایجاد کند. تنوع رنگ نور یکی از مزیت‌های لامپ‌های ال ای دی است. رنگ نور آفتابی مناسب فضاهایی است نیاز به آرامش داریم ورنگ نور مهتابی مناسب فضاهای کار و محیط‌هایی که نیاز به تمرکز است.
  • میزان روشنایی: میزان روشنایی محصولات روشنایی با لومن سنجیده می‌شود و هر چقدر عدد لومن بالاتر باشد میزان روشنایی چراغ بیشتر است.
  • زاویه تابش: زاویه تابش یا Beam Angle به مساحت پوشش نور در سطح می‌گویند. هر چقدر زاویه تابش بیشتر باشد مساحتی که نور آن را پوشش می‌دهد بیشتر است.
  • مساحت و کاربرد فضا: مقدار نور برای هر فضایی با توجه به کاربرد آن فضا مشخص می‌شود. مقدار نوری که در سطح متر مربع با لوکس سنجیده می‌شود و مقدار لوکس در هر فضایی متفاوت است. به طور مثال لوکس آشپزخانه با اتاق خواب متفاوت است. هرچند میزان نور بستگی به سلیقه‌ی شخصی افراد دارد.

ویژگی محصولات پولاکس

  • کیفیت ساخت بدنه: تمامی محصولات پولاکس با آخرین فناوری و بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند. متریال بدنه‌ی محصولات پولاکس از جنس آلومینیوم دیکاست است که مقاومت بالایی دارد.
  • چیپ و درایور: یکی از مهمترین بخش‌های یک چراغ چیپ و درایور آن است. چیپ و درایور محصولات پولاکس از برند نام آشنای اسرام است و دارای سه سال ضمانت تعویض می‌باشد.
  • طراحی مدرن و مینیمال: در طراحی تجهیزات پولاکس این نکته در نظر گرفته شده که تمامی محصولات طراحی مدرن و در عین حال زیبا و لوکسی داشته باشند تا با انواع سبک‌های معماری و چیدمان فضای داخلی همانگی و هارمونی را برقرار کنند.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top