تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/24 - 14:00
کد خبر: 493237

آبیک کجاست؟

آبیک کجاست؟

آبیک یکی از شهرهای تازه تأسیس در استان قزوین است که در قسمت جنوبی این استان واقع شده است. آبیک از سمت شمال با طالقان، از سمت غرب با ساوجبلاغ و از سمت جنوب با نظرآباد مجاورت دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آبیک در استان قزوین را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای صنعتی دانست که تاریخچه تأسیس آن به سال ۱۳۸۰ بازمی‌گردد. تعدد این شهرها توانسته تأثیر به‌سزایی بر رشد صنایع داشته باشد و اشتغال‌زایی را نیز افزایش دهد. شهر صنعتی آبیک می‌تواند نمونه کاملی از یک شهر صنعتی روبه‌رشد باشد. در این مقاله به معرفی این شهر و نحوه دسترسی به آن با بلیط قطار آبیک خواهیم پرداخت.

معرفی شهر آبیک و نحوه دسترسی به آن

همان طور که گفته شد، آبیک یکی از شهرهای تازه تأسیس در استان قزوین است که در قسمت جنوبی این استان واقع شده است. آبیک از سمت شمال با طالقان، از سمت غرب با ساوجبلاغ و از سمت جنوب با نظرآباد مجاورت دارد. همان طور که می‌بینید این شهر به استان البرز نزدیک‌ است و فاصله کمی میان شهرستان‌های البرز با شهر آبیک وجود دارد. اگر بخواهیم نگاهی به وجه تسمیه این شهر داشته باشیم، باید به قنات‌های متعدد و رودخانه‌های جاری اشاره کنیم.

از آن جا که شهر طالقان با طبیعتی بکر و آب و هوایی مطلوب در شمال آبیک قرار گرفته، همواره رودهایی از سمت شمال به این شهر جاری می‌شدند و آب در قنات‌ها تجمع پیدا می‌کرد. از این رو به سبب وجود منابع آبی گسترده در این ناحیه، آن را آبیک (Abyek) نام‌گذاری کردند. البته که این روزها بهره‌برداری بی‌رویه از قنات‌ها و کاهش بارش سبب خشک شدن بخش قابل توجهی از منابع آب زیرزمینی شده‌اند.

اغلب اهالی آبیک را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که برای اشتغال در صنایع مختلف به این شهر مهاجرت کرده‌اند. تاسیس کارخانه‌های متعدد سبب شده‌اند که علی‌رغم طبیعت بکر و بی‌نظیر در این شهر زیبا، بخش‌هایی از شهر همواره در معرض خطر آلودگی هوا باشند. البته این آلودگی در مقایسه با کلان‌شهری مثل تهران به مراتب کمتر است.

چگونه به آبیک سفر کنیم؟

برای سفر به آبیک راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. اگر از تهران به این شهر سفر می‌کنید، باید بگوییم که سفر کوتاه و راحتی در پیش دارید و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به این شهر برسید. یکی از روش‌های سفر، سفر با اتوبوس آبیک است. مسیر جاده‌ای تهران تا این شهر، تنها ۹۴ کیلومتر است که ظرف مدت زمان ۱ ساعت و نیم می‌توانید آن را طی کنید. البته راه‌های دیگری نیز برای سفر پیش رویتان قرار دارند.

از دیگر روش‌هایی که می‌تواند شما را در آسایش و راحتی کامل به مقصد برساند، خرید بلیط قطار است. برای رسیدن به این شهر می‌بایست بلیط قطار آبیک را خریداری کرده و سپس از طریق قطار تهران قزوین به این شهر سفر کنید. مسیر راه‌آهن تهران قزوین شامل ایستگاه‌های شهرقدس، کرج، هشتگرد، کردان، آبیک، کهندژ و قزوین است و به کمک آن می‌توانید به راحتی به آبیک برسید. این مسیر را می‌توانید در مدت زمان ۲-۳ ساعت طی کنید. قطارهای این مسیر معمولاً از نوع اتوبوسی هستند.

آب و هوای آبیک در فصول مختلف سال

شهرستان آبیک یکی از مناطق چهارفصل در استان قزوین است که در هر برهه زمانی از سال، زیبایی خاص خود را دارد. این موضوع را می‌توان متأثر از دو دلیل عمده دانست. نخست این که آبیک در دامنه کوه واقع شده و از این رو انواع آب و هوا را در زمان‌های مختلف سال تجربه می‌کند. مورد دوم نیز می‌تواند مجاورت آن با مناطقی نظیر طالقان و اشتهارد باشد.

اشتهارد از شوره‌زارها و دشت‌های وسیع تشکیل شده است؛ در حالی که طالقان، منطقه‌ای ییلاقی با بارش مطلوب و پوشش گیاهی متنوع است. مجاورت با هردوی این مناطق سبب شده تا آبیک، از انواع شرایط آب و هوایی بهره‌مند باشد. اگر می‌خواهید در بهترین زمان به این شهر سفر کنید، خوب است بهار یا پاییز را مد نظر داشته باشید. در این فصول، آب و هوای شهر مطلوب و معتدل است و در حاشیه‌های شهر می‌توانید از طبیعتی بکر و بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

آبیک کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری آبیک قزوین

شهر آبیک اگرچه به‌عنوان یک شهر تازه تأسیس شناخته می‌شود، اما در حقیقت از به هم پیوستن چند روستای قدیمی ایجاد شده است؛ بنابراین در گوشه و کنار آن می‌توان جاذبه‌های تاریخی متعددی از سال‌های دور را مشاهده کرد. علاوه بر آن، روستاهای اطراف این شهر از نظر طبیعی بسیار ارزشمند هستند و طبیعت بکر آن‌ها چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد.

اگر گشت‌‍وگذاری در آبیک داشته باشید، با دنیایی از عجایب آشنا می‌شوید؛ به عنوان مثال روستای زرگر، محل زندگی افرادی است که اصالتاً اروپایی و آریایی بوده‌اند و حالا هم به زبان لاتین و رومانو صحبت می‌کنند. جالب است بدانید که آن‌ها خودشان هم نمی‌دانند اصالتاً متعلق به کدام کشور هستند و چگونه به ایران مهاجرت کرده‌اند. به هر صورت هر گوشه از آبیک به همین شکل، جاذبه‌هایی برای دیدن دارد. به عنوان مثال:

  • امامزاده علی شکرناب

  • مقبره رئیس‌المجاهدین

  • روستای زرگر

  • منطقه زیاران

  • روستای زاغه

  • روستای طیخور

  • روستای بهجت آباد

  • روستای پلکانی توداران

آبیک کجاست؟

خرید بلیط قطار و هواپیما از سایت معتبر فلای تودی

برای آن که یک سفر گردشگری کوتاه و در عین حال به یادماندنی به آبیک داشته باشید و یا حتی یک سفر کاری را به خوشی به پایان برسانید، خوب است مرجعی معتبر را برای خرید بلیط قطار آبیک انتخاب نمایید‌. پیشنهاد ما به شما مجموعه منحصربه‌فرد فلای تودی است.

این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تاکنون در زمینه‌های متعددی از جمله فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل‌های داخلی و خارجی فعالیت داشته است. با توجه به پوشش بیش از ۹۰۰ خط هوایی در سراسر دنیا و همچنین ارائه بیش از ۱.۵ میلیون هتل، می‌توان پیشتاز بودن فلای تودی را به عنوان یک مجموعه موفق در حوزه گردشگری و سفر، درک کرد.

حال در جدیدترین اقدام این مجموعه، فروش بلیط قطار نیز به خدمات افزوده شده و مسافران می‌توانند درست مشابه خرید آنلاین و سریع بلیط هواپیما، بلیط قطار را نیز در کمترین زمان ممکن خریداری کنند. از جمله ویژگی‌های فلای تودی که نظر هر مسافری را به خود جلب می‌کند، قیمت‌های منصفانه و کیفیت بالای خدمات است. شما می‌توانید بهترین خدمات را از مجموعه فلای تودی دریافت کنید. کافیست وارد سایت شوید و خدمات مد نظر خود را انتخاب کنید. تیم بزرگ و حرفه‌ای فلای تودی در هر سفر بهترین‌ها را برای‌تان فراهم خواهد کرد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top