تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/10/24 - 19:21
کد خبر: 493252

دلیل پذیرش داوری در جشنوار فیلم عمار توسط خواننده پیشکسوت

دلیل پذیرش داوری در جشنوار فیلم عمار توسط خواننده پیشکسوت

خواننده انقلابی محمد گلریز با تاکید اینکه اکنون ما زیر شدیدترین تهاجم فرهنگی و هنری قرار‌داریم درباره علت داوری در جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: یکی از معیارهای من، مردمی بودن جشنواره عمار است و دیگری، هدفمندبودن آن و سوم، استکبار ستیزی.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی گلپایگانی معروف به محمد گلریز از داوران بخش «نماهنگ» چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار است. وی متولد 1325 بوده و خواننده‌ است. گلریز فعالیت هنری خود را از سال 1358 با آهنگ «سرود نیایش» شروع‌کرد؛ سپس سرودهای «این بانگ آزادی»، «ای شهید مطهر»، «رفتند یاران»، «خجسته‌باد این پیروزی» و... را خواند. گلریز یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است و صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده‌است. در سال 1389 نیز از او به عنوان خواننده ماندگار، تقدیر‌شد.

عمار در سرتاسر کشور

محمد گلریز درمورد جشنواره عمار گفت: یکی از مسائل جالب‌توجه در مورد جشنواره عمار این است که این جشنواره، در سرتاسر کشور برگزار می‌شود و نوجوانان و جوانان بسیاری به آن جذب شده‌اند و ما هرساله شاهد افزایش این استقبال هستیم. وقتی کارهای این دوره از جشنواره را می‌دیدم، پیشرفت قابل توجهی به خصوص در محتوا وجود‌داشت و نشان دهنده آن است که جشنواره عمار، موفقیت بیشتری پیدا کرده‌است.

وی درمورد معیارهایش در داوری آثار بخش «نماهنگ» اشاره‌کرد: یکی از معیارهای من، مردمی بودن جشنواره عمار است و دیگری، هدفمندبودن آن و سوم، استکبار ستیزی. ما شاهد این هستیم که این جشنواره همواره می‌کوشد به مسائل حماسی و انقلابی بیشتر بپردازد و احساس انقلابی بودن را در مخاطب، افزایش‌دهد. از دیگر نقاط مثبت عمار آن است که مسائلی را که دشمنان این مرز و بوم بر ما تحمیل می‌کنند را آشکارساخته و مردم ر ا با آن‌ها آشنا می‌سازد تا راه مبارزه با این مسائل را پیدا کنیم. این موضوع، از مسائلی است که مورد توجه داوران قرار دارد و ما در آثاری که داوری آنها را برعهده داشتیم، پرداختن به این موضوعات را مشاهده‌کردیم.

توجه به دغدغه‌های مردم

گلریز در پایان پیرامون موضوعاتی که جشنواره باید به آن‌ها بپردازد خاطرنشان‌کرد: به‌نظر من، جشنواره اول باید به دغدغه‌های مردم که شامل مسائل اجتماعی کشور می‌شود، بپردازد. مسائل خانوادگی و همچنین مسائل قومی که اکنون بسیار مورد توجه دشمنان هستند، باید مطرح‌گردند. از سوی دیگر، مسائل انقلابی نیز باید مورد توجه قرارگیرد؛ چون انقلاب ما، همیشه خصوصا از نظر فرهنگی، مورد هجمه دشمنان بوده‌است. اکنون ما زیر شدیدترین تهاجم فرهنگی و هنری قرار‌داریم. رهبری هم در جلساتی که تشکیل می شود، به این موضوع اشاره بسیاری کرده اند. ما هم باید در این زمینه بسیار فعال باشیم. امروز، جنگ، جنگ فرهنگی است. ما باید با تمام توان خود به میدان بیایم و با آثار خوب پیرامون انقلاب و شهدا، وارد این میدان نبرد شویم تا به پیروزی برسیم.

گفتنی است نمایش مرکزی آثار از تاریخ 22 تا 28 دی‌ماه در سینما فلسطین تهران صورت می‌گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top